Jump to content

Sauer STR ombygging eller komplettering?


Guest Tico

Recommended Posts

Hei

Er nå inne på sidene til DFS og ser på ombyggings sett til 22lr.

Eller er det ett kompletterings sett eg skal ha?

Kva er det eg skal ha for å skyte 22lr med min Sauer STR 6,5-55?

Link to comment
Share on other sites

Ombygginssettet består av .22 løp, sluttstykke,magasinkassett, og magasin.

Kompletteringssettet er stokk og låskasse med avtrekk. Dvs. mangler sluttstykket og løp.

Hvis man har et .22 ombyggingssett, og kjøper et kompletteringsett, får man et komplett våpen.

Link to comment
Share on other sites

ok

Da har eg blitt utsatt for en misforståelse hos tanta på kammeret.

Søkte på ombyggingsett.

Og fikk tilbake søknaden med godkjennt kompletteringsett :?

Link to comment
Share on other sites

I gjeldende våpenforskrift paragraf 4-1 står det at medlemmer i DFS kan erverve piper til de våpen som brukes i organisasjonen uten å søke politiet i hvert enkelt tilfelle. Jeg mener også at det eksisterer en avtale mellom DFS og Justis om at man fra DFS eller forhandler kan erverve piper i de kaliber som kan leveres til Sauer 200 STR. .22-ombyggingssett består av pipe og sluttstykke og er ubrukbart hvis man ikke har en låskasse å sette de inn i. Ombyggingssettet kan dermed erverves direkte fra Skytterkontoret uten å søke politiet om tillatelse. Skytterkontoret fører oversikt over hvem som har ervervet hva. Kompletteringssettet består derimot bl.a. av låskasse og er søknadspliktig.

 

Med hilsen

Lee303

 

som syntes det var tungvindt å skifte mellom .22 og feltløp i feltsesongen og som kjøpte kompletteringssettet i tillegg slik at han har 2 komplette Sauere med den fleksibiliteten det medfører i forhold til innendørsskyting, bane og feltskyting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...