Jump to content

10/22 25 skudds magasin


vinge86

Recommended Posts

Virker som at det er vanskelig å få tak i både her og i USA, jeg kjøpte i fra England raskt og rimeligere en her hjemme.

 

Sjekk her http://www.tacfiresystems.co.uk/

Tror de har noen rare regler i England når det gjelder kjøp av magasiner for det står som regel Price On Request over alt der borte, de kostet 36 pund her om dagen=ca.kr. 305 Pluss 5 Pund i frakt tilsammen ca. kr.347 for et magasin Ruger BX 25

 

Fra USA har jeg handlet her http://www.opticsale.com/ da det nesten ikke finnes noen der borte heller som har 10/22 mag på lager.

Frakten er jo ganske dyr i fra USA men allikevel blir det billigere en kjøp her hjemme :wink:

Jeg ga vel ca. 51 Dollar for to magasiner og ca.38 dollar i frakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, alt som har med magasiner (highcap og ikke) er så godt som utsolgt der over og de få som er til salgs er til blodpris. Dette er dog veldig typisk etter en massakre og er noen hakk mer ekstremt enn rett før presidentvalgene.

 

Receivere/Lowere til halvautovåpen er også blodpris, samt selvsagt våpnene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kan man ha disse magasinene fylt opp med skudd for en kortere eller lengre periode eller blir fjærene slappe av dette :?:

Dette prøver eg ut, fylte det opp omtrent rett etter eg kjøpte riflen. Har ikkje helt bestem meg korti eg skal tømme det.

Eg e vel på 8 månder no.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kommer an på hva du mener med lengre tid. Både Nomad-magasinet mitt og trommelmagasinet mitt har vel stått opptil ei uke eller to med skudd i og merker ingen problemer med de.

Heller ikke Butler&Creek magasinene mine har problemer og "rekorden" er vel 3-4 uker minst de stod med fulle av skudd.

 

Men selvsagt, uansett så bør man nok helst unngå at highcap-magasiner står med spent fjær i månedsvis. Det er jo snakk om fjærer tross alt og de fleste vil jo miste "fjæringen" (av mangel på bedre ord) om de står i spenn hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Du kan se etter TI25 magasiner fra Canda. Det er rett hjem i posten. Der er det ingen problemer med å eksportere. Har noen på vei over nå.

Det er selvfølgelig delte meninger om dette, men jeg synes nå at de fortsatt er de beste, dvs.

bedre en BX25, og ihvertfall bedre en Butler Creek sine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk 25 skudds magasin fra Søilen i posten i dag!! Men, det er en skranglelyd når jeg rister på det, både når det er fullt og tomt. Er ikke så klar for å åpne det, redd for å surre det til ved montering. Noen som har opplevd det samme?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ser det meste er "out of stock,no backorder" der borte også.

 

Men dersom noen har magasin,og trenger å fylle de med noe så er jo her et godt tilbud: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=39863639" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Kjøpte nettopp 1 kasse(5250 patroner),har lest at de skal fungere nokså bra til kråkejakt.

Hvor mye betalte du i frakt til S&F på disse?

Link to comment
Share on other sites

Har ett sånt BX-25 som fortalt over.

Sliter med at siste skuddet ikke entrer kammeret og kiler seg på tvers hver gang...

Har bare skutt med cci greentag competiton og magtech. ca 2000 skudd.

Det skjer ikke med de to 10-skuddsmagasinene jeg har.

Noen som har noe idè om hva jeg kan forandre på bx-magasinet for å få det til å mate ferdig?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Steg 1 (Det vanskeligste i mi bok): Ta selve magasinet ut av "sleeven". Her kreves det litt teknikk.

Steg 2: demonter magasinet.

Steg 3: Sett det sammen igjen, men uten den lange bunnpluggen (du ser hvilken del det er).

Steg 4: Stapp det nedi "sleeven" igjen.

 

Med denne "ombyggingen" så må du bruke "sleeven" på konstant.

Link to comment
Share on other sites

Hvis magasinet er greit konstruert, så er det ikke noe problem å la det ligge fullstappet over lang tid.

 

Det er antall sykluser som svekker fjærene.

 

Jeg har sett rapporter fra folk som har funnet ladede 1911 magasiner som har vært lagret tørt i vokspapir i over 70 år. De fungerte like godt som nye magasiner.

Link to comment
Share on other sites

Virker som at det er vanskelig å få tak i både her og i USA, jeg kjøpte i fra England raskt og rimeligere en her hjemme.

 

Sjekk her http://www.tacfiresystems.co.uk/

 

Måtte du betale mva og fortolling da du bestille fra England? Opplever selv stadig vekk at jeg slipper toll/mva på saker og ting jeg bestiller fra England, selv om verdien er langt over 200 kroner. Engelske forhandlere er tydeligvis ikke så flinke med å sette på en slik toll-lapp på pakkene sine.

 

 

Og om noen fortsatt er interessert så har Rygge Våpen Ruger BX-25 på lager nå her hjemme i Norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...