Jump to content

Dobbel avgift til DFS?


Propell

Recommended Posts

Det er lov å være medlem av flere skytterlag,men du kan bare representere et lag på stevner.Det laget du ikke skyter stevner for skal loggføre deg som "treningsskytter annet lag" eller "støttemedlem"

 

Når du melder deg inn i et lag går kontigenten i sin helhet til laget.DFS får ingenting fra lagene.

Link to comment
Share on other sites

Er du bombesikker på at det er lov å vere medlem av fleire DFS-skyttarlag? DFS får vel statsstøtte som mulegeins er påverka av antal medlemmar og såleis er multiple medlemsskap av same person kanskje litt på kanten? Eg veit ikkje, men har oppfatta det slik at ein berre kan vere medlem av eitt skyttarlag. Og ja, eg er medlem av to...

Link to comment
Share on other sites

Ja,du kan være medlem av flere lag.

bevilgningene til DFS tror jeg ikke er påvirket av antall medlemmer.Tidligere fikk lagene ca 5kr pr medlem i statsbidrag.Dette ble utbetalt fra DFS.Ettersom stortinget nå har kuttet i bevilgningene til DFS,har men nå kuttet ut denne femmeren pr medlem til lagene.Det samme har de gjort med ammunisjonsbidraget (1,20,- pr skudd) til skyttere under 20 år.

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra Skytterboka:

 

1.840 Adgang til å representere to lag

En skytter kan, når begge lag er enige, gis adgang

til å representere et annet lag i skifeltskyting og

skogsløp med skyting enn sitt hjemmeskytterlag.

Ordningen er begrenset til samlaget og godkjennes av dette.

 

Skytterboka :arrow:http://www.dfs.no/Documents/Skytterkont ... 13_web.pdf" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Utifrå det bbdg skriv så kan ein tydelegvis vere medlem av fleire lag, men det endrar sjølvsagt ikkje utgangsspørsmålet. Skal ein betale to gonger til DFS? I NSF så betaler ein vel berre ein gong til forbundet? Eg er medlem av fleire pistolklubbar også, men eg har aldri brydd meg med problemstillinga. Mulegeins så betaler eg dobbelt til NSF og DFS :-)

Link to comment
Share on other sites

Du betaler vel egentlig ingenting til DFS som organisasjon.

Du betaler til skytterlaget, og om du skulle betale til 2 skytterlag så er det opp til deg.

Det andre skytterlaget "ditt" får ingen penger fra det første laget "ditt", så om du har medlemsfordeler når det gjelder oppskyting/trening så er vel det greit at ditt andre lag får sin sum da du har samme fordeler som alle andre medlemmer.

Det er jo en aktuell sak for studenter o.l. som er fra ett sted/skytterlag men bor store deler av året et annet sted, som nevnt tidligere av en annen her, så får vel de en annen type medlemskap enn et "100%" medlem.

 

Vet ikke hvordan prisene er rundt om i landet, men hos oss er iallefall medlemskontingenten ikke all verden til sum.

Link to comment
Share on other sites

Litt nytt ifra skytterboka, det nedre står vel lengre opp i tråden også.

 

Endringer i regelverket for å kunne representere to skytterlag:

1.840 Adgang til å representere to lag:

Regler i Skytterbokas punkt 18.140 punkt 1 angående studentmedlemskap fjernes.

http://www.dfs.no/Global/Skytterkontore ... _webny.pdf" target="_blank

 

1.840 Adgang til å representere to lag

En skytter kan, når begge lag er enige, gis adgang

til å representere et annet lag i skifeltskyting og

skogsløp med skyting enn sitt hjemmeskytterlag.

Ordningen er begrenset til samlaget og godkjennes

av dette.

http://www.dfs.no/Documents/Skytterkont ... 13_web.pdf" target="_blank

 

Jeg leser det slik at du ikke kan være medlem i to lag for å bedrive dfs-skyting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...