Jump to content

Dobbelskudd på Silma Finnskogen.


Gåselokken

Recommended Posts

Fikk en liten "surprise" på leirduebanen i går, da begge løpene gikk av under skyting på side-duer.

Har ikke prøvd hagla på jakt ennå, og siden jeg kun har skutt trap med den har jeg mest brukt det nederste.

Har selvfølgelig prøvd det øverste og, men aldri 2 patroner i, før i går. En ting jeg ikke var klar over var at man ikke trenger å bruke løpsvelgeren mellom skuddene :idea: ( som sitter ved bøylen) :oops: . Brukte derfor denne til å veksle mellom løpene, denne havnet da sansynligvis i midstilling. Kjente det godt i skulderen ettepå. :lol: Noen som har mere erfaring med denne hagla å har vært borti at begge løpene går av samtidig?? :roll:

Følte meg i allefall stupe dum etterpå, da de andre kommenterte at man bare kan fyre av begge etterhverandre unten å bruke løpsvelgeren. Da var jeg og tom for ammo så jeg fikk ikke prøvd dette. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fikk en liten "surprise" på leirduebanen i går, da begge løpene gikk av under skyting på side-duer.

:lol:

Med Silma Finnskogen-hagler er det svært vanlig med dobbeltskudd på side-duer. Det har jeg hørt har skjedd mange ganger. Silma Finnskogen er mye bedre på rett fram-duer, det er sjelden at det da utløses dobbeltskudd. Faktisk har jeg ikke hørt om ett eneste tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...