Jump to content

Tikka T3 Super Varmint erfaringer?


johlov

Recommended Posts

Jeg har fryyyktelig lyst på en Tikka T3 Super Varmint i .308, med lyddemper og et lyssterkt kikkertsikte. Fra før har jeg en salongrifle, en rifle i .223 og en rifle i .30-06, alle relativt lette rifler med tynne løp og uten lyddemper. Så det jeg savner er noe som har god treffsiikkerhet på lengre hold og som jeg kan skyte rev, gås, grevling og lignende med. Noen som har erfaringer med denne rifla?

 

Og et annet spørsmål; våpenskapet mitt er stapp fullt, kan jeg lagre sluttstykker/vital del i våpenskapet og låse inn "resten" i et ikke-våpenskap?

Link to comment
Share on other sites

her er det loven sier.

 

§ 22-2. Krav om FG-godkjent sikkerhetsskap og FG-godkjent innbruddsalarmanlegg 1. Overstiger antallet rifler og/eller hagler fire registreringspliktige våpen i husstanden, skal våpnene eller en vital del av våpnene oppbevares i FG-godkjent sikkerhetsskap (Forsikringsselskapenes Godkjennelsesnevnd) eller i skap med et høyere sikkerhetsnivå jf. «Forsikringsselskapenes bestemmelser vedrørende prøving og godkjennelse av sikkerhetsskap » (1985). Med FG-godkjent sikkerhetsskap eller skap med høyere sikkerhetsnivå menes skap som er godkjent etter Norsk Standard NS 5089, INSTA 610 eller NS-EN 1143-1. Med vital del menes sluttstykke eller pipe. For våpen som lades ved at våpenet brekkes, regnes pipe, forskjefte eller kolbe med avtrekkermekanisme som vital del. I husstand med færre enn fem våpen må våpenet/våpnene eller en vital del av dette/disse oppbevares forsvarlig nedlåst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...