Jump to content

NM jegertrap og NM lerduesti 2013


killermax

Recommended Posts

Steiki! Og jeg som la av en DT11 i går. :D Bra timing! (Hadde NM på Oppdal blitt kunngjort før jeg bestillte hagle, så hadde jeg blitt beskyldt for å kjøpe ny børse bare på grunn av NM.)

Jeg har aldri deltatt i NM Leirdue før,fordi jeg har deltatt på NM Nordisk, og kjærringa ville blitt et troll om jeg skulle bruke en uke av fellesferien min til skyting også :mrgreen:

Men i år bommer det på ferien min, og det er jo ikke langt til Oppdal. Da jeg så dette i dag, så ropte jeg på kjærringa og viste henne kunngjøringen. Så lurte hun på hva det betydde. Og jeg forklarte. Og nå er det litt surt her, men SJIT!

Link to comment
Share on other sites

Skal dit jeg, fri hele uken. Foreningen vår skal være med og arrangere/hjelpe til så blir nok der en god del den uken :smile: Veldig bra at det til slutt ble tatt initiativ for dette.

 

Edit: og kjerringa har faktisk godkjent dette og, mulig hun har glemt all kjøring i helgene til og fra stevner i 2012, eller hun bare rett og slett har resignert :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skal nok en tur til Oppdal, ja. Tipper foreningen vår stiller med 10+ deltagere. Tror vi må prøve å skyte trap torsdagen. Tviler på om det blir sti på oss i år, i og med at det ser ut til at den arrangeres før det er aktuelt for oss å skyte trap. OBS! Vi skal drifte bane 1 på trap'en fredag 12/7, så være beredt på kaos om dere skal skyte den dagen :lol: ... Neida, skal nok gå bra. Skal nok klare å lade duer og rope opp folk mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Overnatting kan bli en utfordring for de som ikke har campingvogn og ikke har bestillt enda. Jeg har booket rom fra 6. til 9.

Skal skyte trap mandag 8. og sti tirsdag 9. Regner med at det er bare å reise hjem etterpå :lol:

 

Skulle jeg slumpe til å bli med i noen finaler, så får jeg ta det litt på sparket. Men det ville i såfall vært en gedigen overraskelse.

Link to comment
Share on other sites

Bestilte overnatting på hotell til de fleste fra vår forening i forrige uke. Halv pris på hotell, inkl frokost (tilbud kun i forrige uke...). Da gadd ikke jeg å lete etter billigere overnatting lenger :wink: .

 

Har nok bestilt overnatting tom finalelørdagen (trap) denne gang. Så får vi se om vi får bruk for siste natta :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Tror jammen vi har lurt en 9-10 stykker fra Verdal jff til å melde seg på.

Vi stiller med minst 5 juniorer.

 

Selv er jeg ikke helt i rute med trap-formen, men skal prøve så godt jeg kan. På sti kan det bli både det ene og det andre. Det kommer an på om stien passer meg, og om hodet fungerer.

 

Lykke til alle som skal til Oppdal!

Link to comment
Share on other sites

Fikk skrevet ut klasseliste i dag - og så at siste stevnet var i 2002. Og det var et stevne i Orkdalen - som jeg kombinerte med laksefiske.

 

Før det - tror jeg det siste stevnet måtte være minst 10 år tidligere.

 

Idag har jeg bare jaktvåpen (sideliggere - og en drilling) - men kjøpte meg en liten bobil for 14 dager siden, og lurer faktisk på om jeg ikke skal ta en tur på Oppdal, og skyte litt press med drillingen.

 

Er jo bare tull å etteranmelde seg på JT og LS - når man vil bli på siste ark på resultatlisten.

Da må det være mer moro å bruke de pengene på press.

 

Iløpet av de siste 20 år - antar jeg at jeg har skutt 1000 skudd på banen - så ambisjoner om å vinne finalen, er vel så som så :lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Etteranmeldte meg på stien i dag - men stokken på drillingen er så lav - at den er ikke noe særlig på slike duer som det er på første standplass.

Det gikk greit med førsteduen, men det skulle ikke mer rekyl til enn en 24 grams patron - før kolben gled ned, og var mellom bryst og overarm :roll:

Og da måtte det gå som det gikk :) Bom på hvert andre skudd :(

På standplass 2 økte treffprosenten såvidt, mens det på standplass 3,4 og 5 - ble notert 9-10 og 8.

 

Før jeg dro hjem - tok jeg meg en runde bort til stand`ene, og fikk egentlig lyst på en Zoli :wink:

Men korteste løp som Odd hadde inne - var 75 cm, og da ble det uaktuelt å bruke kjøpetillatelsen.

Jeg vil ha 71 cm - da jeg tenker å bruke den til alt av hagleskyting.

 

Med prisene på brukbare våpen - angrer jeg på at jeg solgte Perazzi`en og Gamba`en for 25 år siden :evil:

 

Så hvis noen er misfornøyd med årets NM - og skal kjøpe noe bedre, så .... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...