Jump to content

pepsi kampanje på g-sport


Rommling

Recommended Posts

Et motbydelig markedsføringstiltak for en unødvendig, miljøskadelig (unødvendig transport av vann) og sannsynligvis helseskadelig siple-drikk. Denne inneholder riktignok ikke 50 sukkerbiter pr. liter, som annen "brus", men plenty andre lugubre stoffer:

Ingredienser: Vann, karbondioksid, farge (karamell E 150d), søtstoffer (aspartam*, acesulfam K), syrer (fosforsyre, sitronsyre), surhetsregulerende middel (natriumcitrat), aromaer (bl.a. koffein). *Inneholder en fenylalaninkilde.

 

Pepsi Max har ikke blitt solgt i USA fordi en av hovedingrediensene, Acesulfam K, ikke er godkjent av Food and Drug Administration.

Link to comment
Share on other sites

+ at for mye aspartam (fenylalanin) lager svamp av hjernen din! (og det er ikke tull)

:trist:

 

...hvis du har føllings sykdom. Hvis du har det vet du det allerede, så bare bøtt nedpå og få ammo til halv pris. Hvor er forresten nærmeste G-sport til Trondheim som selger ammo?

Link to comment
Share on other sites

Jo ammo kan du kjøpe!

Verdikupong gjelder for alle ordinære varer G-Sport. Kan ikke kombineres med lokale tilbud. Gjelder ikke bestillingsvarer, heller ikke våpen. Verdikupong kan ikke benyttes i kombinasjon med velkomsttilbud / velkomstdeal i G-Sport sin kundeklubb SportsGlede

Link to comment
Share on other sites

sendte en epost til den lokale g-sport for å sjekke der... desverre lød svaret slik:

 

"Det er korrekt at det står at pepsi kampanjen ikke gjelder på våpen. Dette

gjelder også amunisjon. Den ærlige grunnen til det er rett og slett at vi

ikke har mulighet til å selge dette med tap. Ser i ettertid at

markedsavdelingen selvsagt skulle skrevet amunisjon i annonsemateriellet

også, for å unngå misforståelser. Beklager dette.

Du får brukt rabattkodene på alle andre varene i sortimentet, om det er noe

annet du trenger."

 

så hva annet skal jeg kjøpa da tro....

Link to comment
Share on other sites

Du kan enkelt ta av etiketten med koden med å holde flasker unner varmt rennende vann. (Brusen kan du drikke når det passer:)

Dette fungerer utmerket, sett dere godt inn i vilkårene, ikke løs inn verdikupong før du har fylt opp til å få

akkurat 50% på den varen du skal ha.

Sjekk ut hvilke butikker som har hvilke varer (sortiment varierer enormt fra butikk til butikk),

Husk at det ikke gjelder lokale tilbud.

Det er fult mulig å gjøre noen utrolige dealer på denne kampanjen, dette har jeg selv gjort.

 

Husk bare å sjekke at PepsiMax flasken har gsport etikett da, for det er ikke alle som har det :)

Mest gunstig er det å kjøpe 6pk halvlitere, det gir 600 i rabatt for rundt 70kr, kjøper du 4pk 1,5 liter gir dette 400 i rabatt for ca 65kr.

 

Når det gjelder ammunisjon så sier gsport dette via sin facebook side.

Der er kampanjen diskutert opp å i mente.

 

Sitat:

xxx xxx xxx Hei, kan man bruke kupongene på jaktvåpen?

February 6 at 2:12pm · Like

 

G-Sport Hei xxx xxx! Nei verdikuponger kan ikke brukes på våpen. Hilsen G-Sport

February 6 at 2:15pm · Like

 

xxx xxx xxx Heller ikke ammunisjon da regner jeg med?

"G-Sport Hei xxx xxx xxx De kan brukes på ammunisjon! Hilsen G-Sport"

 

Så her er det bare å stå på kravene, ta frem mobilen og vis frem G-Sport´s eget svar på facebook.

Ammo skal ikke regnes som våpen.

Link to comment
Share on other sites

Min facebook samtale med G-Sport:

 

ASylta til G-Sport:

gjelder pepsi max rabatten amunisjon også?

 

G-Sport: Hei, ja de kan brukes på ammunisjon!

 

ASylta: Og det gjelder for alle butikker i deres kjede som fører amunisjon? Fikk beskjed av min lokale butikk (som jeg har handlet ammunisjon av tidligere, da de har på lager) om at dette ikke gikk skjønner du...

 

G-Sport: Ja det skal gjelde for alle våre butikker. Verdikupongene kan ikke brukes på våpen eller bestillingsvarer, det står i vilkårene.

 

ASylta: Da får jeg printe ut denne samtalen og ta turen for å handle litt ammunisjon! Takker for tilbakemelding.

 

 

Så sånn er ståa... får nå ta en tur og kragle litt med butikksjef på lokal g-sport butikk.

Det er jo åpenbart at han ikke deler denne meningen med tanke på svar på epost henvendelse der, som lød:

 

"Det er korrekt at det står at pepsi kampanjen ikke gjelder på våpen. Dette

gjelder også amunisjon. Den ærlige grunnen til det er rett og slett at vi

ikke har mulighet til å selge dette med tap. Ser i ettertid at

markedsavdelingen selvsagt skulle skrevet amunisjon i annonsemateriellet

også, for å unngå misforståelser. Beklager dette.

 

Du får brukt rabattkodene på alle andre varene i sortimentet, om det er noe

annet du trenger."

Link to comment
Share on other sites

Sånne kampanjer virker jo mot sin hensikt når butikkene er vriene og vrir seg unne vilkårende som er ganske tydelige. Merker at jeg får lite lyst til å ha med G-sport å gjøre. XXL er ihvertfall realle når jeg bruker "vennedagsrabbaten" på 25 % på ammo. Våpenavdelingen innrømmer at de ikke liker det og må selge med tap, men lager ingen problemer for kjøper. Om de annonserer noe til en gitt rabatt har det ingen relevans om de taper eller tjener på salget.

Link to comment
Share on other sites

7 februar kl 10:47 har G-Sport bekreftet på sin Facebook-side at verdikupongene fra Pepsi-Max kampanjen kan brukes på ammunisjon.

 

finner ikke denne posten, hverken via mobil eller mac...

 

Ok, litt mer presist da: det er et svar på et spørsmål stilt 6 februar, i kommentarfeltet til et FB innlegg av 1 februar ang kampanjen.

 

Håper det hjelper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...