Jump to content

TOTALFORBUD iht forslag til AP landsmøte 2013


Jollis

Recommended Posts

Lederen i justiskomiten på stortinget Per Sandberg i frp utalte seg meget positivt om norske våpen eiere på nominasjonsmøtet i sør trøndelag i helga. Sikker på at vi får støtte fra frp nå, så nå må vi presse høyre til et standpunkt. Stem på frp til høsten om du ønsker å beholde dine selvlader våpen.

 

Har nå skrevet brev til Frp sentralt ved Vidar Karlsen hvor jeg spør om partiets offisielle politikk på området.

Jeg er litt over middels interessert i våpensaker i politikken!

Vil selvsagt bringe til torgs hva de forteller!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

E-posten med forslaget til Aps landsmøte må videreformidles til de ulike forbundene. Jeg har informert NSF der jeg er medlem. Kan noen andre informere NJFF, NFPS og NROF?

 

Jeg har ikke andre å forholde meg til jeg heller men dette blir tatt som sak på Oppland Skytterkrets' ting om to uker!

Link to comment
Share on other sites

Vi må nå KREVE at forbundene våre sender en offisiell forespørsel til alle partier på stortinget der de ber om å få det respektive parti sitt standpunkt med tanke på sivilt våpeneierskap, spesiellt med tanke på selvladere og håndvåpen. Våre forbund burde også opplyse om at svarene partiet gir vil bli videreformidlet til medlemmene før valget. Hvis et parti ikke svarer, så må man gå ut ifra at partiet er negativt innstillt til oss.

Jeg vil instruere Oppland Skytterkrets kretsting til å KREVE fra NSF at noe blir gjort!

Hvor er NSF sine svar til hva vi leser og har lest de siste halvannet år?

Link to comment
Share on other sites

Lederen i justiskomiten på stortinget Per Sandberg i frp utalte seg meget positivt om norske våpen eiere på nominasjonsmøtet i sør trøndelag i helga. Sikker på at vi får støtte fra frp nå, så nå må vi presse høyre til et standpunkt. Stem på frp til høsten om du ønsker å beholde dine selvlader våpen.

Har stemt FRP i mange år :)

 

Frp

 

hva med respekten for de trafikkdrepte da? 300 stk i året .

Nytter ikke å forby alt , selv om det er farligt.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm....

 

Man slipper det dumme søknadsgebyret, man slipper å forholde seg til POD sine idiotiske lister over typegodkjente våpen, jeg kan kjøpe hva jeg vil av hvilken tilbyder jeg vil og våpenet jeg kjøper blir ikke registrert på meg og kan ikke kobles til min person?

 

Jeg stemmer for.

 

Hærlig oppsummert! :D

Men, jeg tror ikke at den vaniljeelsende hvermansen egentlig gidder å forstå eller på noen annen måte sette seg inn i hva det vil si for kriminalstatistikken hvis slike alvorlige forbud kommer til virkelighet... :(

Link to comment
Share on other sites

NV sendte for noen år siden ut en forespørsel til alle partier og trykket disse i medlembladet. De fikk svar fra alle partier om jeg husker rett. Om ALLE våre forbund hadde gjort det samme så hadde det iallefall representert titusener av potensielle stemmer. Om vi da igjen videresendte disse svarene til alle våre venner som var våpeneiere så de også kunne vurdere svarene. Jeg kommer til å bearbeide alle rundt meg til å stemme rett til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kan svare korrekt på følgende tankespinn:

 

Hvis flertallsregjeringen som sitter nå bestemmer at: 6 Mai 2013 skal alle halvautovåpen i sivilt eie forbys ved lov i Norge.

 

Kan de gjøre det? Og hvor fort kan et forbud virkelig innføres?

 

KAN NOEN SVARE SAKLIG og kun på de to spørsmålene?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil benytte sjansen til å vise hvor klart det _KAN_ gjøres: ifra DLF sitt program. Dog har det partiet andre issues som gjør dem lite aktuelle for meg så langt (men hvis valget er pest eller kolera, etc.)

 

//Svein

 

Men hva er "krigsvåpen"? AR-15, SAR M1, HK MR308? Uansett så er nok en stemme på DLF en bortkastet stemme i denne saken. Bruk heller stemmen der den kan gjøre en forskjell.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil benytte sjansen til å vise hvor klart det _KAN_ gjøres: ifra DLF sitt program. Dog har det partiet andre issues som gjør dem lite aktuelle for meg så langt (men hvis valget er pest eller kolera, etc.)

 

//Svein

 

Synes ikke DLF's program trenger å være så lovende egentlig:

Alle voksne som har rent rulleblad bør kunne få eie skytevåpen til sport, jakt og selvforsvar. Dersom man blir dømt for kriminelle forhold mister man denne retten. Tilsvarende hvis man av kompetent personale (f.eks. politi eller psykiater) blir vurdert som ustabil.

 

Ingen private har rett til å eie krigsvåpen.

...

 

*Hva er et "krigsvåpen"?

*Hva er ustabil, og hvem definerer om jeg er ustabil eller ikke?

 

Summa summarum sier de omtrent det samme som alle andre (bortsett fra selvforsvar)...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil benytte sjansen til å vise hvor klart det _KAN_ gjøres: ifra DLF sitt program. Dog har det partiet andre issues som gjør dem lite aktuelle for meg så langt (men hvis valget er pest eller kolera, etc.)

//Svein

Men hva er "krigsvåpen"? AR-15, SAR M1, HK MR308? Uansett så er nok en stemme på DLF en bortkastet stemme i denne saken. Bruk heller stemmen der den kan gjøre en forskjell.

 

utifra disse foruminleggene tolker jeg at ar-15 sar m1 etc ikke vil være tillatt nei:

 

http://forum.dlf.info/viewtopic.php?f=4&t=3281&hilit=krigsv%C3%A5pen&sid=0fedeeae18d26fadec0c664c55dd49ff

 

Nå har jo NFPS i praksis forbudt disse våpene selv, men dette blir diskutert andre steder.

Link to comment
Share on other sites

DLF er et mikroparti uten de samme ressursene som de etablerte. Følgelig er det bare å forvente at slike uttalelser fremstår mer utvaskede og mindre utarbeidede enn det man får får de større partiene.

 

Det begynner å bli mange år iden jeg har stemt ved et norsk valg, men DLF er uten tvil det som er nærmest det amerikanske Libertarian Party.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kan svare korrekt på følgende tankespinn:

Hvis flertallsregjeringen som sitter nå bestemmer at: 6 Mai 2013 skal alle halvautovåpen i sivilt eie forbys ved lov i Norge.

Kan de gjøre det? Og hvor fort kan et forbud virkelig innføres?

KAN NOEN SVARE SAKLIG og kun på de to spørsmålene?

 

Kan svare på et, hel og halvautomatiske våpen er allerede forbudt i norge, sjekk våpenloven. Så har vi fått lov å ha noen med regulert i en forskrift om forbudte våpen. Et forbud kan dermed innføres raskt.

 

 

 

Dagens sparetips er å ikke investere i halvauto rifle med løse magasiner....

Link to comment
Share on other sites

hel og halvautomatiske våpen er allerede forbudt i norge

 

Jeg vil tro at det nok fortsatt er lov (riktignok ved dispensasjon) da veldig mange har sånne våpen. :?

Regner med at det var ganske klart hvor jeg ville med spørsmålene..

 

Kan dagens valgte regjering markere seg før de eventuelt taper valget og haste-innføre 'ubehagelige' saker?

Grave sin egen grav har de vel allerede gjort..

Link to comment
Share on other sites

:!:Tenk hvilken stor betydning dette kan ha for AP og regjeringspartiene!

Her kan de fortelle hele landet at de GJØR ting for å bedre den almene sikkerheten.

Husker noen av dere 'hvem hva hvor' som innførte forbudet i Storbritannia og Australia?

Kanskje Jens ønsker seg en tydelig plass i Norske historiebøker?

 

Beklager det politiske innslaget i tråden, men dette blir umulig å unngå når politikere har bestemte holdninger til våpensaken

og når dette kanskje kommer til å bli en alvorlig sak i årets valg! Jeg går ut fra at vi kommer til å måtte finne ut av hvilke

meninger partiene går til valg på også i våpensaken i Norge!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Trist lesing av et trist forslag av et tragisk parti. Håper ikke dette går igjennom, men siden norge skal væra best i verden på alt så blir vi vel det her å. Men tror og føler att dette er starten på slutten av sivilt våpeneige. Hvor kun staten og dei kriminelle har våpen.

Link to comment
Share on other sites

Vi må nå KREVE at forbundene våre sender en offisiell forespørsel til alle partier på stortinget der de ber om å få det respektive parti sitt standpunkt...

 

Dette er, heldigvis, feil fremgangsmåte nå! Alle partiene skal vedta ny politikk på årsmøter i løpet av våren. Dermed er ikke det viktige å spørre hva de mener nå. Det er mye mer konstruktivt å gå i dialog med dem, for å formidle vårt syn. En god taktikk kan være å sørge for at ditt/dine lokale fylkeslag fremmer forslag som er gode. Dermed unngår man evt at det oppstår en situasjon der eneste forslag er et vi som skyttere (og samfunn) ikke vil like. Dette er definitivt en oppgave som organisasjonene må satse på de nærmeste ukene.

 

Husk at det framlagte forslag er et forslag fra en enkeltperson. Sørg for at andre i AP (og andre partier) kommer med bedre forslag!

Link to comment
Share on other sites

Vi må nå KREVE at forbundene våre sender en offisiell forespørsel til alle partier på stortinget der de ber om å få det respektive parti sitt standpunkt...
Dette er, heldigvis, feil fremgangsmåte nå! Alle partiene skal vedta ny politikk på årsmøter i løpet av våren. Dermed er ikke det viktige å spørre hva de mener nå. Det er mye mer konstruktivt å gå i dialog med dem, for å formidle vårt syn. En god taktikk kan være å sørge for at ditt/dine lokale fylkeslag fremmer forslag som er gode. Dermed unngår man evt at det oppstår en situasjon der eneste forslag er et vi som skyttere (og samfunn) ikke vil like. Dette er definitivt en oppgave som organisasjonene må satse på de nærmeste ukene.

Husk at det framlagte forslag er et forslag fra en enkeltperson. Sørg for at andre i AP (og andre partier) kommer med bedre forslag!

 

Nja, er det feil? De vil se et engasjement, og dermed kanskje forstå at det er stemmer å tjene/tape, noe som igjen kanskje vil ha en avgjørende effekt på hva de lander på. Uansett så vil jeg tro at organisasjonene våre vil trenge en tid på å enes om en slik strategi, mao så ville de nok ikke fått svar før årsmøtene er over. Men hvem sier at man ikke kan gjøre begge deler?

Link to comment
Share on other sites

Er det en ting politikere er redde for er det å miste velgere og havne i latterlighetsgapestokken.

 

Å forby disse våpenene er en god vei i en slik gapestokk da dette ikke løser noe som helst og er ren symbolpolitikk. Dette er ting opposisjonen er veldig glade i under en regjeringsperiode.

 

Det blir vanskelig hvis samtlige partier vedtar en målsetning om å forby halvauto og selvladere. Da må det en grasrotmobilisering til for å snu dette gjennom den lange parlamentariske prosessen.

 

At alle skytevåpen forbys samtidig som jakt og skyting blir defacto forbudt tror jeg vi er veldig veldig mange år unna.

 

Hvis jeg hadde praktisk skyting, pistolskyting e.l. som hobby ville jeg begynt å se fanden på veggen. Alle jeger og skytterforbund må jobbe mot slike forslag som vi ser nå.

Link to comment
Share on other sites

Så mao. kan eg likegodt kaste de godkjente søknadene eg har på bl.a 10/22 ettersom det snart blir totalforbud okke som?!???
Mulig, hvis du nettop har fått den så kan du sikkert beholde den en stund å se, jeg skal ikke skaffe meg en 9mm med det første

 

Ikke la dette stoppe deg! Det er ikke sikkert dette går igjennom. Og hvis det gjør det kanskje de som har får beholde? Jeg hadde følt meg ganske dum med en innvilget, ubrukt søknad da. I værste fall taper du litt penger.

Link to comment
Share on other sites

JEG syns nå heller de kan konsentrere seg om å få ned trafikkdrepte grunnet elendige veier...

konsentrere seg om alle som ikke får en verdig slutt på livet osv, enn å leke smart.... arbeiderpartiet har drept flere en de som døde i nevnte tragedier... som vi alle vet så nytter det IKKE å forby noe,

men jeg ser heller ikke at det er et livsviktig behov for halvautomatiske rifler når man har tilgang til de andre riflegruppene, MEN hva med de som har et spesielt BEHOV for en halvautomat for at ene armen er amputert? skal man diskriminere funksjonshemmede?

mye man kan bruke mot et forbud, og ingen skal fortelle meg at en halvautomatisk rifle er farligere en en vanlig boltrifle, litt trening så klarer man å plassere mange skudd og ofte mere presist med ei skikkelig boltrifle i blinken.

Link to comment
Share on other sites

Tipper de som har halvauto våpen får beholde de. (Om det mot alle odds går rett i dass)

Ser ikke for meg at staten vil betale oss våpeneiere verdien for våpen,innlevering og destruering.

 

Dessuten tror jeg ikke det blir vedtatt noe forbud.

Våre tradisjoner med skyting og jakt er en viktig del av Norges land og folket her.

Heldigvis er det ikke Ap som skal vedta nye lover men flertallet i Stortinget. :)

Temaet kommer vel opp på landsmøtet til ap men det blir neppe noen kampsak for dem ;)

 

Utkastet til ny våpenlov er allerede laget av våpenutvalget ,jeg har enda ikke sett noen ny versjon som omtaler noe forbud av halvautovåpen.

 

 

Men syns hvertfall at alle våre forbund skal begynne å tale vår sak til folket gjennom media ang denne saken!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

JEG syns nå heller de kan konsentrere seg om å få ned trafikkdrepte grunnet elendige veier...

konsentrere seg om alle som ikke får en verdig slutt på livet osv, enn å leke smart.... arbeiderpartiet har drept flere en de som døde i nevnte tragedier... som vi alle vet så nytter det IKKE å forby noe,

men jeg ser heller ikke at det er et livsviktig behov for halvautomatiske rifler når man har tilgang til de andre riflegruppene, MEN hva med de som har et spesielt BEHOV for en halvautomat for at ene armen er amputert? skal man diskriminere funksjonshemmede?

mye man kan bruke mot et forbud, og ingen skal fortelle meg at en halvautomatisk rifle er farligere en en vanlig boltrifle, litt trening så klarer man å plassere mange skudd og ofte mere presist med ei skikkelig boltrifle i blinken.

 

Strengt tatt så er ingen privateide våpen livsviktig. Argumentet med jakt til viltregulering holder heller ikke. Naturen vil etterhvert finne et balansepunkt uavhengig om det jaktes eller ei.

Men det er ikke det som er poenget her. Skal alt som ikke er livsviktig forbys, ja da blir det ikke mye av det mangfoldet det snakkes så varmt om.

Og jeg må tillate meg å være litt frekk mot deg og spørre; hvem er du som skal fortelle meg at jeg ikke skal få skyte med mine, forøvrig like presise som en bolt, AR-15 men kun klasser med bolt som du synes er greit? Hvorfor skal de ha livets rett og ikke mine?

Link to comment
Share on other sites

Er vel bedre å tape søknadspengene enn flerfoldige tusen kroner på å kjøpe rifle for deretter få den inndratt :evil:

 

Man begynner som sagt å lure om det er verdt bryet med slikt i dette forbanna landet!

Hadde det vært FRP's ungdommer ute på Utøya hadde sikkert AP gitt faen ,slik de pleier å gjøre med alle andre enn sine egne!

 

Og når det gjelder å redde liv: hva med å forby tobakk?!? Er jo et produkt som er ansvarlig for død og lidelser for flere tusen hvert år!

Men nei,nok en gang er politikerne hyklerske: vi skal prøve å få Norge røykfritt (yeah right!),men samtidig trenger vi sååårt avgiftspengene vi får på tobakken :roll:

 

RETARDS!!

 

Nei noen lyt ta til motmæle mot dette forbuds-hysteriet som blusser opp som en løsning på alt vondt.

Eg gjør gjerne mitt dersom noen har en god ide om hvordan en skal få fremlagt vår side av saken.

 

Det må gå an å få sunn fornuft fram på bordet og heller jobbe mot en bedre kontroll av dagens regelverk.

Å prøve å få luket ut de som ikkje er egnet til å få inneha våpen samt en etterkontrollering av de som allerede innehar kunne sikkert gått greitt å fått gjennomført. Hadde ikkje blitt noe mer problematisk enn f.eks den nye kursingen som vogntogsjåfører må igjennom hvert 5 år for å få beholde sertifikatet!

 

Et rent forbud er ikkje løsningen spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bedre å tape søknadspengene enn flerfoldige tusen kroner på å kjøpe rifle for deretter få den inndratt :evil:

Man begynner som sagt å lure om det er verdt bryet med slikt i dette forbanna landet!

Hadde det vært FRP's ungdommer ute på Utøya hadde sikkert AP gitt faen ,slik de pleier å gjøre med alle andre enn sine egne!

Og når det gjelder å redde liv: hva med å forby tobakk?!? Er jo et produkt som er ansvarlig for død og lidelser for flere tusen hvert år!

Men nei,nok en gang er politikerne hyklerske: vi skal prøve å få Norge røykfritt (yeah right!),men samtidig trenger vi sååårt avgiftspengene vi får på tobakken :roll:

RETARDS!!

Nei noen lyt ta til motmæle mot dette forbuds-hysteriet som blusser opp som en løsning på alt vondt.

Eg gjør gjerne mitt dersom noen har en god ide om hvordan en skal få fremlagt vår side av saken.

Det må gå an å få sunn fornuft fram på bordet og heller jobbe mot en bedre kontroll av dagens regelverk.

Å prøve å få luket ut de som ikkje er egnet til å få inneha våpen samt en etterkontrollering av de som allerede innehar kunne sikkert gått greitt å fått gjennomført. Hadde ikkje blitt noe mer problematisk enn f.eks den nye kursingen som vogntogsjåfører må igjennom hvert 5 år for å få beholde sertifikatet!

Et rent forbud er ikkje løsningen spør du meg.

 

Jeg er så enig med deg! Men husk; det finnes partier som fortsatt ikke vil forby alt.

Tror nok det hadde blitt rabalder om det var Fpu også. At det var jævlig det som skjedde tror jeg nok vi alle kan være enige om.

Når det er sagt; hva er vel tap av noen tusen oppveid mot å kanskje få beholde jernet? Jeg har investert relativt mange tusen det siste året vel vitende om at de kan gå tapt. Men mitt mantra er "bedre å ha og kanskje få beholde enn ikke ha og ikke få kjøpt". Si du investerer ti tusen og de går tapt. De fleste kommer over det tapet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og når det gjelder å redde liv: hva med å forby tobakk?!? Er jo et produkt som er ansvarlig for død og lidelser for flere tusen hvert år!

 

Kanskje fordi de vil si at da vil tobakk havne på svartemarkedet og da får de ingenting.

 

At de tror at våpen av en eller annen grunn er noe de vil kunne ha kontroll over er en annen sak. Det blir Svenske tilstander I Norge dersom de går for dette, helt sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bedre å tape søknadspengene enn flerfoldige tusen kroner på å kjøpe rifle for deretter få den inndratt :evil:

 

I England, Skottland, Wales og Australia hvor det har vært tvungen innlevering av skytevåpen så har i det minste eierne fått erstatning. Hvorvidt erstatningen var rimelig eller ikke har jeg ikke peiling på.

 

Med fare for å dra inn Godwins lov; Stoltenberg lovte «mer demokrati og mer åpenhet». Med tvungen inndragelse av skytevåpen i stor skala så tror jeg AP eventuelt stiller i en eksklusiv klasse i norsk politikk sammen med Nasjonal Samling.

Link to comment
Share on other sites

Her på kammeret er diskusjonen rundt våpeneie ganske viktig!

Hva partiene mener om samferdsel eller nytelsesmidler er greit å diskutere på andre fora kanskje?

Husk at de forskjellige partiene faktisk kan gjøre MER enn en ting i regjering.

De KAN forby alle halvautomatiske våpen OG bygge vei samtidig som de dobler avgiftene for alkohol og tobakksvarer... SAMTIDIG.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bedre å tape søknadspengene enn flerfoldige tusen kroner på å kjøpe rifle for deretter få den inndratt :evil:

I England, Skottland, Wales og Australia hvor det har vært tvungen innlevering av skytevåpen så har i det minste eierne fått erstatning. Hvorvidt erstatningen var rimelig eller ikke har jeg ikke peiling på.

Med fare for å dra inn Godwins lov; Stoltenberg lovte «mer demokrati og mer åpenhet». Med tvungen inndragelse av skytevåpen i stor skala så tror jeg AP eventuelt stiller i en eksklusiv klasse i norsk politikk sammen med Nasjonal Samling.(uthevet av meg)

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært FRP's ungdommer ute på Utøya hadde sikkert AP gitt faen ,slik de pleier å gjøre med alle andre enn sine egne!

 

NEI! Dette var en tragedie uansett partipolitikk. Jeg kan love deg at ingen med respekt for seg selv eller andre forakter en sånn simpel og feig ugjerning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si at i respekt for ofrene på Utøya burde heller psykiatrien, og politiet oppgraderes betydelig, det hadde vært ekte respekt, ikke å tråkke på hundretusener uten realistisk grunnlag. En stein på toppen av en skrånig trenger ofte bare et lite dytt for å begynne å rulle- våpenmotstandere/følelsepolitikk/trend, men store krefter å stoppe- tilhengere av lovlydig våpeneierskap som er i mindretall. Med andre ord skal det enormt mye til for å stoppe denne trenden, og utviklingen. Har vi dette, absolutt ikke mener jeg, kansje kan det bremses bittelitt her i landet. En fin måte å hjelpe et snarlig forbud vil være å stole på gode argumenter ovenfor politikere, de baserer seg på bl.a. følelser, dette henger som kjent veldig dårlig sammen med fornuft. Før jeg ser et bevis på det motsatte vil jeg si at saken er tapt for en god stund siden.

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt erstatningen var rimelig eller ikke har jeg ikke peiling på.

Erstatningen i alt for mange av sakene var på et latterlig lavt nivå.

Tenk selv hvis du har kostet på riggen din noen (ti)tusener for å hevde deg bedre.. Dette er penger rett i dass ved en innlevering. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Et rent forbud er ikkje løsningen spør du meg.

 

Når det finst våpeneigarar som i det offentlege rom lirar av seg slike ting som dette:

 

Man begynner som sagt å lure om det er verdt bryet med slikt i dette forbanna landet!

Hadde det vært FRP's ungdommer ute på Utøya hadde sikkert AP gitt faen ,slik de pleier å gjøre med alle andre enn sine egne!

 

..så har ein kanskje ikkje anna enn forbod å vente seg. Bra jobba! :D

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å lukte brunskjorte.

Ikke uten grunn at AP har rød logo!

 

Nå må vi se til h*lvete å få inn noen vettuge folk i regjering!

 

Edit:

Ser det snakkes om livsVIKTIG. Ingen som har hørt om LIVSKVALITET?

Det skal man tydeligvis ikke ha, i Norge? Er ikke et demokratisk og fritt land om dette skulle blitt reelt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

@ag3, Woff

 

Det ble vel brukt skjønn begge steder. Jeg husker ikke hva britene fikk, men australierene fikk i gjennomsnitt AUS$ 500 per våpen. Det er god butikk hvis man har mye skrot liggende. For spesialtilpassede konkurransevåpen ... neppe.

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt erstatningen var rimelig eller ikke har jeg ikke peiling på.

Erstatningen i alt for mange av sakene var på et latterlig lavt nivå.

Tenk selv hvis du har kostet på riggen din noen (ti)tusener for å hevde deg bedre.. Dette er penger rett i dass ved en innlevering. :roll:

Første ting først, hvor stor erstatningen ev. vil bli betyr forbannet lite i forhold til foringet livskvalitet, og et forsuret samfunn. Kansje vi skulle begynne å diskutere lengden på en ev. tidsbegrenset lisens med en gang!
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...