Jump to content

TOTALFORBUD iht forslag til AP landsmøte 2013


Jollis

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BEKLAGER unødvendig personangrep i mitt forrige innlegg! Dette ble slettet og her er innlegget som skulle stå forran Hassel's svar.

 

FRP har ikke svart enda..
Hvor mange ganger trenger du å lese hva Frp mener før du godtar at de har svart da?

Hadde du forøvrig investert kr 150,- hadde du fått Frp's svar rett i postkassa di fra Norsk Våpeneierforbund som i alle fall har mottatt et seriøst svar fra Frp!

På side 14 og 15 i det nyeste medlemsbladet finner du følgende svar fra Siv Jensen og Frp:

Stortingsvalget 2013

 

Jeg vil med dette takke for brev vedr. overnevnte sak. Jeg vil vise til Fremskrittspartiets tidligere besvarelser og kan informere om at vi har ikke endret politikk på dette området.

 

Med vennlig hilsen

Siv Jensen

Parlamentarisk leder

I tillegg kommer det et lengre utfyllende svar fra Glenn Simon Nerdal som raskt kan oppsummeres i : Fremskrittspartiet ønsker (på denne bakgrunnen) INGEN innstramninger i dagens våpenlovgivning.

NV arbeider for deg som skytter!

 

Frp er rett parti / det eneste partiet hvis du som våpeneier IKKE vil ha innstramninger i våpenpolitikken!

Link to comment
Share on other sites

FRP hadde ikke svart på NOJS henvnedelse, som er utgangspunktet for revitaliseringen av denne ellers ferdige tråden. FRP's svar ble faktisk lagt ut i dag, og var av en karakter som tyder på at WOFFS påstand:
Frp er rett parti / det eneste partiet hvis du som våpeneier IKKE vil ha innstramninger i våpenpolitikken!

Er nogenlunde riktig' date=' Nå ville jeg også inkludert Høyre i den grupperingen.

Så om man syns våpen og hobby er de viktigste tingen i norsk politikk, så er det nok rikitg å avgi sin stemme der.

Levekår, Skole, Helse, Vei, Fremtid, Miljø osv er andre ting man legge til grunn for sin stemmegivning.[/quote']

 

Frp garanterer for at de ikke vil ha NOEN innstramminger i våpenpolitikken.

Høyre derimot svarer:

Høyre har ikke tatt stilling til de foreslåtte endringene i våpenloven, herunder spørsmålet om forbud mot halvautomatiske våpen eller plikt til felles lagring av våpen. Høyre vil avklare dette spørsmålet når det foreligger konkrete forslag fra regjeringen. I forbindelse med behandlingen av stortingsmeldingen om Terrorberedskap denne våren har likevel Høyre sammen med flertallet i justiskomiteen pekt på at våpenlovgivningen må strammes inn og kontrollen og oppfølgingen av personer som innehar eller ønsker å erverve skytevåpen må bedres.

Hva Frp mener om de andre (uaktuelle) temaene finner du svar på her: http://www.frp.no/ :D

Link to comment
Share on other sites

FRP.NO

 

Ingen treff ved søk etter "halvautomatiske våpen"

 

Ingen treff ved søk etter "våpenloven"

 

Ikke den mest informative siden ved bruk av søkefunksjonen.

 

Hørte nettopp deres radioreklame hvor man ønsket og få samme frihet som man har i Sverige, mtp. spill regjering og lover og regler.

De glemte at Sverige har Europas høyeste ungdomsledighet og Europas raskest stigende ledighet blant alle aldersgrupper.

Link to comment
Share on other sites

FRP hadde ikke svart på NOJS henvnedelse, som er utgangspunktet for revitaliseringen av denne ellers ferdige tråden. FRP's svar ble faktisk lagt ut i dag, og var av en karakter som tyder på at WOFFS påstand:
Frp er rett parti / det eneste partiet hvis du som våpeneier IKKE vil ha innstramninger i våpenpolitikken!

Er nogenlunde riktig' date=' Nå ville jeg også inkludert Høyre i den grupperingen.

Så om man syns våpen og hobby er de viktigste tingen i norsk politikk, så er det nok rikitg å avgi sin stemme der.

Levekår, Skole, Helse, Vei, Fremtid, Miljø osv er andre ting man legge til grunn for sin stemmegivning.[/quote']

 

Frp garanterer for at de ikke vil ha NOEN innstramminger i våpenpolitikken.

Høyre derimot svarer:

Høyre har ikke tatt stilling til de foreslåtte endringene i våpenloven, herunder spørsmålet om forbud mot halvautomatiske våpen eller plikt til felles lagring av våpen. Høyre vil avklare dette spørsmålet når det foreligger konkrete forslag fra regjeringen. I forbindelse med behandlingen av stortingsmeldingen om Terrorberedskap denne våren har likevel Høyre sammen med flertallet i justiskomiteen pekt på at våpenlovgivningen må strammes inn og kontrollen og oppfølgingen av personer som innehar eller ønsker å erverve skytevåpen må bedres.

Hva Frp mener om de andre (uaktuelle) temaene finner du svar på her: http://www.frp.no/ :D

 

Ser at du siterer Høyre sitt svar til NOJS uten å opplyse om kilde, men jeg kan opplyse om at kilden finnes her: http://nojs.no/hoyre-svarer-nojs-pa-meningsundersokelse-jakt-og-skyting-pa-agendaen-for-stortingsvalget-2013/ for de som ønsker å orientere seg selv og uten pekefinger.

 

FrP har også svart:

http://nojs.no/fremskrittspartiet-svarer-nojs-pa-meningsundersokelse-jakt-og-skyting-pa-agendaen-for-stortingsvalget-2013/

Link to comment
Share on other sites

FRP.NO. Ingen treff ved søk etter "halvautomatiske våpen". Ingen treff ved søk etter "våpenloven"

Ikke den mest informative siden ved bruk av søkefunksjonen.

Hørte nettopp deres radioreklame hvor man ønsket og få samme frihet som man har i Sverige, mtp. spill regjering og lover og regler.

De glemte at Sverige har Europas høyeste ungdomsledighet og Europas raskest stigende ledighet blant alle aldersgrupper.

Og mange andre "glemmer" at grunnen til at denne tråden får leve, er at det skal diskuteres politiske forhold angående våpenlovgiving, og andre relevante forhold for jegere/skyttere, men IKKE ungdomsarbeidsledighet i Sverige etc.
Link to comment
Share on other sites

Så om man syns våpen og hobby er de viktigste tingen i norsk politikk, så er det nok rikitg å avgi sin stemme der.

Det er alltid noe som er viktigere, å avlede fokus på den måten er et billig politiker-triks. Å avgi én stemme én gang til noe annet enn "ditt" parti betyr ikke at man forkaster alle andre temaer, de fleste kommer opp hvert eneste år. Våpenlovgivningen er derimot kun et tema til ny lov er klar, etter det er løpet kjørt. Om man 5 ganger i livet stemmer på en enkeltsak, hva utgjør egentlig det? har man da automatisk satt de eldre ut i skogen for å dø, brent alle skoler og dumpet plutonium i havet som uansett nå smaker olje? Eller har man bare gjort sitt for å endre litt på hvordan politikerne vektlegger friheten vår?

Link to comment
Share on other sites

Eller har man bare gjort sitt for å endre litt på hvordan politikerne vektlegger friheten vår?

 

For meg handler det litt om dobbeltmoralen de rødgrønne viser, de vil innskjerpe våpenloven, noe som vil ramme oss lovlydige jegere og skyttere, men de viser liten eller ingen vilje til å faktisk håndheve den våpenloven vi har i dag...

 

De viser ingen vilje til å gjøre noe med de illegale våpnene som fins i kriminelle miljøer. Klarer ikke å se at en innskjerping av loven vil forhindre våpen i feile hender, kriminelle har jo en lei tendens til å drite i lover og regler.

 

Min stemme havner nok på ytterste høyre fløy i år, om ikke annet så på pur trass!

Link to comment
Share on other sites

FRP.NO

 

Ingen treff ved søk etter "halvautomatiske våpen"

 

Ingen treff ved søk etter "våpenloven"

 

Ikke den mest informative siden ved bruk av søkefunksjonen.

 

Hørte nettopp deres radioreklame hvor man ønsket og få samme frihet som man har i Sverige, mtp. spill regjering og lover og regler.

De glemte at Sverige har Europas høyeste ungdomsledighet og Europas raskest stigende ledighet blant alle aldersgrupper.

 

Siden vi diskuterer våpen og Sverige kan jeg vel bare si det som følgende. Sånn loven er i Sverige ønsker vi den absolutt IKKE her! For å si det enkelt, skal jeg holde på med skytehobbyen min på det nivået jeg er nå, kan jeg aldri flytte hjem til Sverige igjen. Og den nye loven som er på vei, kommer ikke å gjøre ting enklere.

Link to comment
Share on other sites

På'an igjen med krokodilletårer og Utøya.

Så det er helt greit nå å dra alle lovlydige skyttere under samme kam?

Jeg tror jeg har hørt nok fra disse rødgrønne tulleballene. Høyere skatter, flere grenser på personlig frihet, og nå skal de ødelegge alt som heter skytesport (bortsett fra jakt og DFS som er, hva skal man si, "tradisjonelle" skytegren).

Snakk om kollektiv straff, dette er noe som er i seg selv grunn nok til å sende hele AP til Nüremberg for del II av rettsaken - avvæpning av sivile.

 

Å karakterisere Utøya som en grusom tragedie er en selvfølge som trenger ikke noe ytterligere kommentarer om medfølelse synes jeg, men at alle skal "betale" for at en idiot gikk rundt og drepte masse folk har AP seg selv å takke for, kan bare begynne med han forsvarsløse politimannen som ble skutt først. Det at han døde - og hadde ingen sjans mot Breivik er ingen overraskelse, det kan hans familie takke AP for - at ikke politifolk kan bære våpen.

 

Ang Storbrittania og om man skal følge deres eksempel - tror Europas hovedstad for voldelig kriminalitet kan bare gå og legge seg med sine "råd".

 

Kan egentlig skrive en hel bok om hva jeg mener, men tror jeg skal bare oppsummere det slik: bruk stemmeretten. Hvis du ikke bruker den, og ikke stemmer på et parti som i det minste ikke reduserer dine friheter (og ja, jeg synes for lovlydige mennsker å eie våpen er like viktig som ytringsfrihet, religionsfrihet et cetera), så er du medskyldig i å hjelpe en gjeng med.... skal ikke si.... å frarøve befolkningen i dette landet helt grunnleggende friheter, og ikke minst ta fra folk sine hobbyer som de har brukt mye penger og tid på.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med Erlend Meyer og Kaaredump.

 

Velferdssamfunnet vil ikke plutselig bryte sammen med noe annet enn Ap i regjering, men våpen kan forbys med et pennestrøk.

 

Jeg har allerede stemt, og jeg stemte langt ut til høyre på et parti jeg aldri hadde trodd jeg skulle stemme på. Da har ihvertfall jeg gjort det jeg kan, enn så lite det er. Og skulle hele velferdssamfunnet slik vi kjenner det bryte plutselig og fullstendig sammen rett etter valget så får jeg heller spise hatten eller noe. :winke1:

 

Utøya har ingenting i valgkampen å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det står vi i et paradigmeskifte. Samfunnet er i en konstant forandring. Flere av forandringene ønsker jeg velkommen, men samtidig ser jeg at tilliten staten har til borgerne forvitrer. Vi skal detaljstyres ned til minste detalj. Skyting er en viktig del av mitt liv. Jeg har viet min hobby mye tid, energi og kapital opp gjennom årene. Ny våpenlov er på trappene. Vi som skyttere og jegere har nå en gylden mulighet til å påvirke utfallet av den loven. Kanskje det er 50 år til neste gang vi får en slik sjanse. For første gang i mitt liv har jeg stemt på et annet parti en det jeg er medlem av og har et verv i. Jeg blir nesten kvalm av å tenke på det, men samtidig anser jeg det som et nødvendig onde. De fleste viktige samfunnsområder har store, sterke institusjoner, fagforeninger og interesseorganisasjoner til å passe på seg. Vi derimot står lagelig til for hogg. Bruk stemmeretten. Les hva de ulike partiene mener om saker som er viktig for oss. Deretter må du spørre deg selv om hvor viktig hobbyen er for deg. Godt valg.

 

Se hva partiene mener: http://nojs.no/jakt/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

:D Meget bra innlegg skog! Som du har forstått er dette valget meget viktig for oss som har en sterk våpeninteresse.

Jeg både håper og tror at Frp kan hjelpe oss hvis de bare får nok folk i ryggen. Så her er det viktig å gå og stemme! Og du trenger faktisk ikke lese andre partiers mening om våpensaken. Det er KUN Fremskrittspartiet som garanterer for en like liberal våpenpolitikk som vi har i dag. De fleste av oss har investert alt for mye penger i våpen til å ta sjanse på at alt må leveres inn etter valget! :D

GODT VALG og stem Frp!

Link to comment
Share on other sites

FRP.NO

 

Ingen treff ved søk etter "halvautomatiske våpen"

 

Ingen treff ved søk etter "våpenloven"

 

Ikke den mest informative siden ved bruk av søkefunksjonen.

 

Hørte nettopp deres radioreklame hvor man ønsket og få samme frihet som man har i Sverige, mtp. spill regjering og lover og regler.

De glemte at Sverige har Europas høyeste ungdomsledighet og Europas raskest stigende ledighet blant alle aldersgrupper.

 

Siden vi diskuterer våpen og Sverige kan jeg vel bare si det som følgende. Sånn loven er i Sverige ønsker vi den absolutt IKKE her! For å si det enkelt, skal jeg holde på med skytehobbyen min på det nivået jeg er nå, kan jeg aldri flytte hjem til Sverige igjen. Og den nye loven som er på vei, kommer ikke å gjøre ting enklere.

 

Her er det verdt å legge til at Sverige har en blåblå regjering og har hatt det en lengre periode. Mildt sagt veldig fascinerende at såpass få i denne tråden har fått med seg hvordan akkurat det har gått. Hvorfor lære av andres feil når man kan gjøre den samme feilen selv?

Link to comment
Share on other sites

Etter en liten diskusjon med samboer, som stemmer rødt forøvrig, for mine valg for å stemme FRP er jeg henvist til sofaen for natta. Rart dette med at høyresiden er veldig tolerante ovenfor folk som stemmer det stikk motsatte mens de på venstresiden, les samboer, blir veldig fornærmet over mitt valg av parti. Jaja, Interflora i morgen og skaffe noen roser.

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Her er det verdt å legge til at Sverige har en blåblå regjering og har hatt det en lengre periode. Mildt sagt veldig fascinerende at såpass få i denne tråden har fått med seg hvordan akkurat det har gått. Hvorfor lære av andres feil når man kan gjøre den samme feilen selv?

 

Ap har sagt at de vil stramme inn, med Høyre og Frp har vi muligens en sjanse. Hvordan i alle dager er det å gjøre samme feil? Har du noen bedre alternativer for våpeneiere da?

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt -om det er enkeltsak man stemmer for, så kan en stemem til FRP være forfnuftoig. Om man vil ha noe som er litt gjennomtenkt, helhetlig med bærekraftige visjoner og vyer... F.eks komunesammenslåing, privatisering av jaktretter osv - så er det kanksje andre alternativer som er bedre.

Et annet argument er jo at AP i det minste har nedfelt i sitt partiprogram hvordan de anser våpenloven. Det har faktiskk ikke FRP, så alt annet er lettfordøyelig valgflesk uten garanti.

 

Jeg tror forøvrig ikke at man kan kjøpe tilbake solgt statlig eiendom uten store tap, at man kan stemme bort konsekvensene av Exxon Valdez eller Fukishima reaktoren sånn i ettertid. Ikke er jeg så flink til matte at jeg skjønner hvordan man skal få bedre helsevesen ved å redusere skatter, mindre byråkrati ved å fjerne administrasjoner osv...

Link to comment
Share on other sites

Ja hva skal vi med jaktvåpen (eller fiskestenger for den del) når de rødgrønne sammen med høyresiden er ferdig med å rasere norsk natur? Utvikling kalles det for, men kun økonomisk utvikling for staten! Det er ingen langsiktig bærekraft i den politikken som drives i dag med SP's Ola Borten i spissen. Og hvor de rødgrønne har støtte fra høyresiden og sikkert også motsatt om det skulle bli slik.

 

Jeg tror nok også våpenpolitikken havner i den der potten. Vi krampholder på blyforbud i hagleammo og snakker om påbud om å skjære bort halve dyret om det er felt med ei riflekule av bly. Samtidig pumper vi tungmetaller og giftige kjemikalier fra gruveindustrien rett ut i havet. Dette blir effektivt tatt opp i næringskjedene og ender opp hos oss - men det er vist ikke så viktig.

 

Jeg tror også at "utøyaeffekten" er så høy at ingen politikker uansett parti tørr når alt kommer til alt å "liberalisere" norsk våpenpolitikk. Det er en internasjonal trend å stramme inn på våpenlover for å "forhindre terror". Og vi skal jo være best i klassen her på berget og ikke skille oss ut.

 

Jeg går for å støtte miljøet så langt som jeg kan dette valget. Og med det håper jeg å kunne spise det jeg fanger/skyter i framtida!

Link to comment
Share on other sites

...Rart dette med at høyresiden er veldig tolerante ovenfor folk som stemmer det stikk motsatte mens de på venstresiden, les samboer, blir veldig fornærmet over mitt valg av parti...

 

 

Nåja :wink: Nå skal jeg ikke blande meg borti deg og din samboers indre anliggende, men hvis en leser nettavisenes kommentarfelt, eller sågar en del politisk fargede innlegg her på kammeret, så trenger en ikke akkurat lupe for å finne hatske personkarakteristikker og andre særdeles lite tolerante uttalelser fra høyresida heller :roll:

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden virker mer og mer som en kampane for FrP.. :winke1:

 

Det er som nevnt av flere grunner til å velge politikk utover egen hobby.

 

Nå er også jegere ganske jevnt fordelt i de politiske partiene, kanskje med en overvekt i AP dersom jakta er så utbredt hos "allmuen" som mange hevder her inne?

Selv om det går ei kule varmt om Utøya og internasjonal innstramming (i lover som der er latterlig enkle - NewZealand f.eks. Har bare generell tillatelse på langvåpen, så man kan kjøpe så mange man vil uten å registrere nummeret en gang..) må det gå an å beholde det politiske gangsynet?

 

Jeg ønsker å kunne jakte og skyte i framtida, men stemmer ikke FrP/H av den grunn.

 

Den største trusselen mot hobbyen vår er faktisk økonomi og ikke våpenlovene!

 

Når man så tenker over hvordan Erna Solberg var som kommunalminister i Bondevik II med kraftige kutt i økonomien deres, så ønsker i alle fall ikke jeg meg tilbake i en slik situasjon! Vi bor som kjent alle sammen i en kommune! Legg så til FrPs etter litt syn uansvarlige økonomiske politikk, så er det duket for kraftig "dagen der på" etter den økonomiske festen mtp vanlige folks økonomi

 

Det partiet som i 8 år har sørget for at norske kommuner har sluppet å kutte i sine budsjetter, noen har endog hatt mulighet til å bygge flerbrukshaller mv, det er SP! Det er meg en gåte at de ikke har fått kred for dette, siden dette er politikk som gavner ALLE i dette landet. Ap har der strittet i mot så godt de kan, for de er like glade i sentralisering av penger og makt som H og FrP.

 

Dette lille partiet, med uforholdsmessig mye makt i følge enkelte, har også en veldig god politikk for våpeneiere og jegere! De vil få min stemme til tross for, og ikke på grunn av Liv Sinna. Partiet består faktisk av noen oppegående folk i en regjering som i 8 år faktisk har klart å styre landet uten at det går over styr.

 

Det bygges mer vei enn noensinne! Jeg kjører over hele østlandet i jobben min, og det er veiaebeid overalt! Det er ikke kapasitet til å bygge mer samtidig, og gjorde man det ville man fått problemer med trsfikkflyten mange steder...

Men mye vil ha mer - og fanden vil ha fler. Skal vi hoppe på den karusellen?

Høyre feks mangler 130mrd for å ha inndekning på veiprosjektene sine. Hvor tror dere de pengene skal komme fra? Fremtidige pensjonsutbetalingene til dere? Kommer effekriviseringen til å bli så massiv at man sparer inn er slikt beløp? Beløpet er for stort til det.. Hva skjer da med ledighet og skattetrykk? Jeg tipper på at de pengene vil hentes i våre lommer.. Veiprosjekter ved Mjøsa stoppet opp pga konkurs i utenlandsk selskap. Hvor mye tapte vi i der? Hvor mye kommer vi til å tape på a man henter flere selskaper inn fra utlandet? Tenker da på penger betalt uten at man får jobben gjort.

 

Jeg tror vi alle har godt av å gjøre opp status om hvordan vi faktisk har det i dette landet, ikke lar oss blende av fett billig valgflesk, og beholder fargesynet og fornuften!

 

Om vi virkelig ønsker å gjøre en jobb for å beholde hobbyen og interessen vår så bruker vi tiden vår til å være gode ambassadører, og heller påpeker paradoksene og realitetene til folk vi er i kontakt med, gjerne politikere. Det er når vi utøver et slikt arbeid vi kommer noen vei, ikke ved kun direkte bruk av stemmeseddelen, dersom man ikke har mer fokus på lakrispiper, brennevin og hjørnekjøleskap til å oppbevare godsakene i.....

Link to comment
Share on other sites

Da setter vi kroken på døren for denne tråden. Det vil etableres en ny tråd basert på spørreundersøkelsen.

 

Minner om følgende fra forumreglene;

- Diskusjoner eller postinger om politikk, med mindre tema spesifikt er innenfor sportsskyting og jakt slik dette drives i Norge i regulerte former.

 

 

Forøvrig er intensiv politisk reklamering både uønsket og ofte imot sin hensikt. Personer som brenner for å fremme sitt politiske parti, bør ta dette i mer egnet fora.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...