Jump to content

Hjulvekter til 50kr Kg.


Goatboy

Recommended Posts

:? Trodde dette var 'problemavfall' som dekkfirmaene ofte betaler for å bli kvitt? Jeg ar iallefall FÅTT nok de gangene jeg har spurt..

 

Begynner å bli sjelden vare rundt om pga at hjullodd av bly er forbudt for kjøretøy under 3500kg. Jeg bytter til meg det jeg kan mot litt kaffebrød og brus. Og kjøper det jeg får tak i på skroten, men ikke for 50kr/kg-det er minst 3x markedsprisen for skrapbly.

Link to comment
Share on other sites

Nytt bly som vi blikkenslagerne kjøper, koster 51kroner kiloen veiledene.

Skrap-pris 5-6kroner.

 

Hvor holder du til? Vi kan nok bli enige om en bedre pris for skrapet ditt om du ikke bor for langt borte!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er i start gropen når det gjelder lading.

Så jeg har hvert på jakt etter Bly. Jeg har fått tak i 500kg hjul vekter i løpet av en uke.

Noe har jeg fått gratis, og annet har jeg kjøpt. I mitt distrikt så får verkstedene ca 3-4 kr kiloen for bly vekter de leverer inn til Metal gjenvinning. Jeg har også kjøpt noe i fra metall gjenvinningen, der har jeg betalt 4-5 kr kiloen. Det som blir sakt tidligere i forumet her at verkstedene betaler for og bli kvitt blyet er feil. Hvis verkstedene leverer spann med blandet bly og sink usortert, så slår gjennvinnings firmaet av 20-30% av vekten. Jeg har flere steder kjøpt, blandet sink og bly vekter. Så har jeg sortert ut allt blyet, og solgt sinken for 4-5kr kiloen.

 

Det hadde hvert morro og hørt hva andre har måtte betale her på forumet.

 

De prisene jeg har satt over er markeds priser, i fra Metall gjenvinnings firmaer.

 

Hilsen

Tom

Link to comment
Share on other sites

Under førersetene på noen modeller, husker ikke hvem som fant det ut, men det ble vist finfine kuler ut av det...

 

 

Nei, loddene sitter framme bak hvert støtfangerhjørne på stasjonsvogner levert som varebiler orginalt, ca 50kg på hver side. Er festet med 2 stk 12mm bolter. Veldig bløtt/mykt bly, skraper greit spor i det med neglen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...