Jump to content

Primos Turbo Dogg


Jonas.L

Recommended Posts

  • 10 months later...

Sitter og funderer på å skaffe meg Primos Turbo Dogg,men vil gjerne høre erfaringer fra dere som har testet den skikkelig først...

Har noen prøvd den på rev både sommer og vinter??Er batterilevetiden bra??Er lokkelydene som er på den bra??

Er det enkelt å legge inn nye lyder??

Hadde vært artig om noen kan dele erfaringer,meninger om den... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har brukt primos turbo dogg. Den har det blitt skutt 3 rever for og er veldig fornøyd med det. Den eies av den lokale jeger og fiskerforeningen.

 

Jeg ville sett på apache modellen hos brunst.no

 

Den har kanskje enda bedre rekkevidde mellom fjernkontroll og høyttaler. Dette er bare noe jeg tror siden de har synlige utvendige antenner.

 

Primosen kan være litt vanskelig å stoppe/pause/styre manuelt når avstanden er lang.

 

Apachen har 2 høyttalere som kan styres manuelt under lokking. Det kan gi litt mer levende lydbilde kanskje..

 

Det skiller bare en hundrelapp på dem og jeg hadde valgt apachen. Den er nok ikke dårligere enn primosen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dokke som har slik elektronisk... om dokke sette den 50m ovafor dokke med vinden i ansiktet, kan ikkje det hende at reven kjem på kloss hold får å få lukta av lokken? (Det må vel vere praktisk)

 

OG korles er rekkevidda, iforhold til håndlokkane?

Link to comment
Share on other sites

Tenker litt på Primos Turbo Dogg. Noen som kan gi litt info om batteritid og om fjernkontrollen går opp til 100 meter (eller 150y, som det står på Amazon)? Om jeg ender opp med å kjøpe den har jeg en hel del lokkelyder som jeg kan konvertere til mp3 og evt også lage egne lokkeseanser til nedlasting for de som måtte være interessert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en turbodog. Har skutt 7rever med den siden jeg fikk den. Jeg kjøpte den i juli i fjor og har brukt den ganske mye siden da, både rev og kråkejakt. Jeg har enda ikke byttet batteri verken i fjernkontroll eller høytaler. Den rekkevidden som er oppgitt 100m er bare bambus :oops: . Rekkevidden reduseres kraftig vist du setter den ned i f.eks halvhøyt gress. Og med kraftig mener jeg at den mer en halveres. Men vist du har klar sikt til høyttaleren så kanskje 100m, men da tar det tid før høyttalern reagerer. Vill så absolutt anbefale den, alt i alt er jeg veldig fornøyd. Men anbefales og komplimentere lokkelydene litt. Har lagt inn alle njff lydene og det dekker mitt behov og vel så det.

Link to comment
Share on other sites

Mulig det ikke skulle vært delt på et åpent forum, men vist det er tilfelle får bare admin slette det.

 

Er godt mulig det er en enklere måte og legge inn lydene enn det jeg gjorde. Men for og få ut lydene satte jeg de lydene jeg trengte som ringetone på telefonen, dette gjør du i appen. Da blir de lagret under ringtones mappen på telefonen og du finner de der når du kobler telefonen til datamaskinen. Da er det bare og klippe og lime. Kan være lurt og forandre navn på filene til noe uten æøå.

 

Lykke til :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke prøvd og gjøre dette på ett apple produkt. Men når jeg går inn på det dyret jeg vil lokke på så kommer jo de forskjellige lydene opp og under hver lyd er det 3 valg, start, stopp og ringetone. Da er det bare og klikke på ringetone så bli den lyden satt som ringetone og lydfilen lagres under mappen ringtones på telefonminne. Men dette er på android system. Vet ikke om det funker slik på apple eller Windows telefoner.

Link to comment
Share on other sites

har hatt en slik selv ett par år nå, har USB port. null problem å få lagt inn nye "låter". god rekkevidde men det må være klar sikt. brukt ut til 80 meter uten problem. bra lyd. minus er at den er tung å dra på om du skal gå lagt, eller skifte mellom mange steder og spiser masse batteri særlig ved kulde. genial på kråkejakt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...