Jump to content

hvordan få en tøylogo "digitalisert"?


woofer

Recommended Posts

Firmaer som driver med produksjon av slikt har gjerne programmer som gjør jobben med trykk/gamle merker over til digital variant litt enklere, evt. så har de god rutine i å "kopiere" det opp slik at de kan produsere ett godt produkt for de som har bestillt. De jobber da gjerne direkte i programmene som skal sy logoen igjen, kjenner noen som har ett slikt firma, lekte litt med programvaren dems, men ikke noe mer enn det.

Link to comment
Share on other sites

Har selv gjort det samme for det lokale idrettslaget. Da hadde jeg et bordflagg jeg la i scanneren og scannet inn. Deretter brukte jeg litt tid i Photoshop for å rette opp farger; gjøre det litt skarpere og slikt.

 

Jeg er langt fra noen kløpper i Photoshop, så resultatet kunne nok absolutt blitt bedre, men til sitt bruk holder det i massevis.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Enten logoen er på papir eller den er et tøymerke, så vil det i begge tilfelle

kunne scannes på en scanner eller en printer med scanne funksjon og få

det ut på en bildefil.

 

Ville nok likevel sett på om man skulle bruke noen av dem eksemplene som er

vist ovenfor med høyde/bredde proposjoner som er likt med det virkelige merket.

Link to comment
Share on other sites

De forslagene som er laget her https://docs.google.com/file/d/0B6Ky6qv ... g5WW8/edit er scannet fra et foto av et brodert merke. Problemet med slike scan er at de forholder seg til den informasjonen som eksisterer i broderiet. Som det framgår av scannet ovenfor så er informasjonen meget mangelfull. Ingen tegner ville ha tegnet fuglene som om de var tegnet med kjeiva, bind for øynene og polvotter på henda :) Ironi. Fuglevingene skal heller ikke henge fast i den sorte streken. På broderiet er de blitt sånn fordi et sted må den sorte tråden gå.

Det du kan gjøre hvis dette er det eneste som finnes, er å førstørre dette så mye som mulig og legg over et tracingpapir for å tegne elementene på nytt. Da har du en orginal som kan brukes både til nye broderier, trykksaker, skilt og vimpler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...