Jump to content

Lee Auto Prime


Guest loudenboomer

Recommended Posts

Guest loudenboomer

Jeg har hatt en Lee Auto Prime gjennom noen år - men her om dagen gikk den i stykker. Har vel ladet en 3000skudd med den tenker jeg. Virker som den har helt utslitt.Hendelen brakk og en annen bit inne i den var utslitt. Koster ikke så veldig mye den saken der - men for f.eks en dfs'er må det være litt irriterende å bytte den ut hver sesong. Har jeg vært uheldig, eller er den ikke laget for å vare lenger?

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
De som ødelegger disse pleier å følge filosofien "De er ikke i bunn før det knaser".

 

Tror ikke jeg har brukt for mye makt, men liker heller ikke at hettene stikker ut over hylsebunnen. Bruker en "pusegrep" blir hylsene stående å vakle på bordet. synest det må en del trykk til å for å få hettene nok inn i norma hylser (bruker Federal Champion)

 

Edit: prøvde også noen Gold Medal disse mener jeg var enda harder - mulig det er en fordel å gå over til cci.

Link to comment
Share on other sites

har faktisk vert ute for det samme. men jeg har nåkk ladet noe mere ne 3000 skudd..

 

Det som sjer med min var at hettene ikke kommer frem til stempelet.

di stopper i pasasjen dær...

 

JEg bruker KUN federal. og har altid jort det. men plutselig nå så begynte den å tøyse..

Link to comment
Share on other sites

Tror det står ett eller annet i bruksanvisningen til den saken, om at den ikke skal brukes til Federal hetter :wink:

 

Stemmer det, står klart at man ikke skal bruke Federal-hetter i den, men hvorfor man ikke skal gjøre det, står ikke noe om. Kjøpte meg en sånn engang, og forbanna skiten opp og ned fordi hylseholderen ikke passet med de eg hadde, prøvde å fikse på noen hylseholdere også så de skulle passe, men fikk ikke til, så eg kasta den. Oppdaget par uker senere at det var egne hylseholdere til den :oops: Følte meg temmelig idiot da, at eg ikke sjekket det :oops:

 

Kjøpte meg den andre utgaven de har, som man setter på pressa, likte den mye bedre og syntes den var raskere også, når man fikk inn takten på mating av hylser, litt løst lokk over hettene som man må sette på lite teipbit på, ellers suveren :)

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med Sako243, her.

 

Har ødelagt to sånne håndholdte leketøy fra Lee, men etter at jeg gikk over til Autoprime II til å montere i pressa, ble tennhettesettinga bare kos. Nøyaktig like dype hetter hver gang, ikkeno' som ryker, og lett å betjene. Har ikke vurdert å gå tilbake til håndholdt leketøy til tennhetter etterpå. Også koster den bare et par hundre kroner :wink:.

Link to comment
Share on other sites

Det som er så fint med Lee Auto Prime er at en kan sitte i godstolen å sette i hetter :D

Har også knekt 2 håndtak, første gangen sendte jeg en mail til Lee og fikk ny i posten etter kort tid uten spørsmål. Garantien til Lee er veldig bra og de holder den og vell så det. Det var før jeg fant ut at den kunne kjøpes løs for en slikk og ingenting. Når jeg knakk nr 2 etter en stund innsåg jeg at det sannsynligvis var jeg som brukte litt mye makt, bestilte da ny fra Lee og fikk den etter kort tid til en billig peng. Bruker den nå litt mere varsomt og den fungerer som snus. Hadde på litt antifriksjonsfett på bevegelige deler. Lee Auto Prime og Collet dien er supre verktøy til en symbolsk sum.

Lee og Star Baikal er eksempler på at du ikke alltid får hva du betaler for, noen ganger får du mye mere :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...