Jump to content

M03 klubben for alle.


Yhaug

Recommended Posts

Med tanke på hvilke rettning den andre "M03 klubben for de kloke" tok så tenker jeg å starte en egen tråd der M03 eiere kan skryte, bløffe og dele erfaringer med hver andre.

 

Selv har jeg en M03 med oppgradert stokk og to løp, ett i 375 H/H og ett i 300 Win.mag. som jeg er passelig fornøyd med.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Eg har ikkje M03 enno, men skal setje alle middel til for å investere i ein Trail i løpet av 2013. Kunne godt tenkt meg 2 piper i denne: 9.3x62 (storvilt/gris) og 308 Win. (rådyr/hjort)

 

Neste prosjekt må då bli ein Africa Magnum i 404 Jeffery og nokre andre piper av ymse kaliber...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da søker jeg Hovedmedlemskap her :wink:

Ettersom denne klubben er for alle

 

Jeg har en standard stokk/låskasse, ser ut til jeg har vært heldig. Da det er mer spill i treverket (ikke minst pent), på denne en de fleste standardstokkene jeg har sett.

 

Pipe,magasin og sluttstykke kommer når konto'n sier det er greit :smile:

Regner med det blir ei pipe i 30-06, ettersom våpenskapet ikke inneholder et standardkaliber enda. :roll:

Link to comment
Share on other sites

På min iPad leser jeg følgende:

 

" I forbindelse med overgang til ny IT plattform vil vår nettbutikk være ute av drift til januar 2013.

Vi beklager de ulemper dette medfører.

 

Vi selger ikke direkte til sluttbruker, men du må gjerne bla i vår katalog eller besøke vår nettbutikk.

 

Du vil ikke kunne legge produkter i handlekurven, men ta gjerne en titt og kontakt en av våre forhandlere, så vil de hjelpe deg! "

 

Du finner dette ved å gjøre et søk med Google

Link to comment
Share on other sites

Hvordan stigning er det i 6,5x55 løp på m03?

I følge denne siden skal det være 1-12". Men når jeg måler kommer jeg fram til at det skal være mellom 225mm og 230mm, så da er det vel kansje 1-9" (228.6mm).

Er det feil det som står på den siden eller er det bare jeg som er på bærtur når jeg måler?

 

btw: vanskelig å søke etter denne tråden når noen har klart å skrive M03 feil i topic :P

Link to comment
Share on other sites

Melder meg på med min M03 Ekstreme PH i 30-06.

Løpet er gjenget for demper men ikke kappet.

Stokken er i sand/svart farge og jeg har montert tofot adapter for bruk av tofot, type Harris.

Eneste jeg vel kunne tenke meg var å sende den inn til kolvkam.se for å få justerbar kolbekam på den.

Går bra med alt fra 110grs v-maks til 180 grs flat base kuler.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hvordan stigning er det i 6,5x55 løp på m03?

I følge denne siden skal det være 1-12". Men når jeg måler kommer jeg fram til at det skal være mellom 225mm og 230mm, så da er det vel kansje 1-9" (228.6mm).

Er det feil det som står på den siden eller er det bare jeg som er på bærtur når jeg måler?

 

btw: vanskelig å søke etter denne tråden når noen har klart å skrive M03 feil i topic :P

 

1-12 hørtes vodsomt ut til 6.5x55 :shock: . Pleier å ligge på 1-8 til 1-9 for det kaliberet. Så er nokk målingene dinne som er rett :wink:

Link to comment
Share on other sites

får melde meg på i denne tråden å.med en mo3 norwegian classic gold, nr 3 av 10. 6,5x55sm . 3006 ¨i 375 hh. 3006 løpet med rem clu 180g går helt likt med 375hh rem 270g på 100 m.meget godt fornøy med mauser systemet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

ja, ble veldig fornøyd ! stakk innom jakt og friluft gjøvik, kjøpte stokkolje som heter Balsin dark brown,som jeg tømte direkte på stokken å gnidde med håndflaten..noe som gjør stokken varm å lettere trekker seg inn i treverket, enda nå var jeg forsiktig med å ha på mengder med olje,men syntes det ble et flott resultat !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er det flere enn meg som har hatt problemer med at ved hurtig repetering henger ikke slagstiften seg opp i bakkant!? Den glir rett over og slår fram uten på noen måte å låse som normalt i bakkant. Jeg har hatt 2 stk M03 og samme problem på begge riflene. Begge ble sendt til norma og "fiksa". fungerte greit når jeg fikk de tilbake, men nå er den ene blitt som før igjen, at den glipper over.

 

Har aldrig vært borti noe som helst med justering av avtrekke!

 

Er dette en svakhet på denne rifla? Jeg har prøvd på en annen rifle som lå i butikk og ved har nok repetering glapp også den over å hektet seg ikke opp i bakkant..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...