Jump to content

M03-Klubben !


flanged

Recommended Posts

Har aldri prøvd snellert, direkteavtrekket fungerer godt. Regner med man kan ettermontere magsafe, det er jo bare en lås på knappen for å ta ut magasinet.

 

Det beste er nok å kjøpe en med magsafe. Jeg har en med magsafe og en uten. Det er en god trygghet i magsafen selv om jeg aldri har mistet magasinet

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 8 months later...
  • 2 months later...

Hei jeg er ny på forumet

 

Har en M03 i 30-06 med en GRS stokk. For å være ærlig sliter jeg med samling og lurer på om andre gjør det samme. Bruker Norma jaktmatch.

 

Hva kan årsaken foruten skytteren selv være?

 

Har følgende spørsmål:

1. Er det viktig med riktig moment på festeskruer til løpet?

2. Bør våpnet beddes i stokken?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Momentet mener jeg var 3,5, men her er det jo forskjeller om det har vært skrudd mange eller få ganger, ikke smurt, litt eller mye. Så må prøves med eget system. Ja, annlegsflatene på løpet og underlaget det blir skrudd ned mot.

Link to comment
Share on other sites

@TetraoTetrao; ingen erfaring med M03, men jeg har en GRS (Berserk). Her var samlingene lite imponerende umiddelbart etter stokkbyttet, en god bedding løste problemet. Produsenten sier at bedding skal være unødvendig med Berserk, men det stemte altså ikke i mitt tilfelle. Når det gjelder laminatstokkene anbefaler vel GRS at de beddes.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meget fornøyd med min M03😊 

Min er en Extreme PH med 60cm pipe i 9,3x62 med åpne sikter. Går knallbra, og vekt og stokkutforming gjør rekylopplevelsen riktig koselig 👍😊

Men jeg irriterer meg over montasjen! Den er alt for høy. Bruker kikkerter med 24 eller 42 åpning og skulle gjerne hatt noe lavere. Finns det virkelig ikke montasjer som ikke er laget for 56 sikter? Evt har noen prøvd å modde, eller fått børsemaker til å modde en  orginalmontasje for å få kikkerten ned mot kassa?

Link to comment
Share on other sites

På 22.5.2019 den 21.56, Bronx skrev:

Finns det virkelig ikke montasjer som ikke er laget for 56 sikter? Evt har noen prøvd å modde, eller fått børsemaker til å modde en  orginalmontasje for å få kikkerten ned mot kassa?

Hvilke montasje har du? Picatinny er mega høy og bare en høy skinne skrudd på toppen av standard montasjen. Har ikke brukt annet enn lave ringer på standard basen. Mauser ringer er i stål, blaser alu, høyden er lik på de jeg har montert. Var en danske som solgte en lavere type picatinny til å montere på std montasjen, var god kvalitet, men blir jo ikke lavere enn ringer rett på std skinna.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Hei har et spørsmål til dere med M03... har en helt ny M03 i 6,5x55 på handa med trestokk, men uten magsafe... pipa er 60cm.. ser at det i dag er kun 2 med trestokk.. regner derfor med at den jeg har fått tilbud om er en overligger. er det noen som kan fortelle meg f.eks hvor gammel den er og eventuelt om det er flere ting som er forandret på den ? legger ved 2 bilder jeg tok i butikken.

20191004_122708.jpg

20191004_122640.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tør ikke si hvor gammel den er, spiller vel heller ikke noen rolle om du liker den. Min var fabrikk ny med trestokk for 8-9 år siden og har det lille hullet i magutløseren som kan låses med en liten umbraco, noe jeg aldri har gjort, men heller ikke mistet noe mag, da knappen må trykkes ganske bestemt og et stykke inn for å løse ut. Mener magsafe kom først på Trail utgaven.

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, 350RM skrev:

Tør ikke si hvor gammel den er, spiller vel heller ikke noen rolle om du liker den. Min var fabrikk ny med trestokk for 8-9 år siden og har det lille hullet i magutløseren som kan låses med en liten umbraco, noe jeg aldri har gjort, men heller ikke mistet noe mag, da knappen må trykkes ganske bestemt og et stykke inn for å løse ut. Mener magsafe kom først på Trail utgaven.

Ok takk for tilbakemelding. Er du fornøyd med din ?  fått tilbud på den du ser på bilde til 19900 pluss montasje til 5000,-  eneste som jeg har hengt meg opp i er at den veier 4kg uten.montasje. løpet er 60cm...  

Link to comment
Share on other sites

Jeg er storfornøyd med min, lett og spenne og spenne ned om sjansen blir borte og befriende fri for plastikk. Nettopp veid med fult mag, Nigeloe neopren reim, Zeiss Classic 2,5-10x50 i org.mont., org 9,3x62 løp m/åpnesikter 60cm(utvendig) og fabrikk mont. just kolbekam(det gjør de billigere her hjemme) 4,4kg. Stødig børse, teller mer enn vekt, spør du meg(butikkslusk til vanlig) og fortsatt oppegående som hundefører siden 25/9 på elgjakt i Valdres og siste dager i Østfold. Skjøt en piggokse med den her om dagen. Har også 223 løp, mest brukt til jaktfelt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ikke godt å si.

 

M03 går ut av produksjon nå og en rekke forhandlere dumper prisene på nye rifler. Se på finn.

I tillegg kommer bekymringer om framtidig tilgang på løp og kalibertørke ala Blaser R93 og Merkel KR1 som virker negativt på annenhåndsverdi.

 

Enten bør du svelge en kamel eller to og selge den til konkurransedyktig pris som antagelig ikke reflekterer kvaliteten på rifla.

Eller behoide den og kjøpe opp nye løp i favorittkaliber til eget forbruk for resten av livet.

Alternativt kan disse nye løpene være en god investering, i populære kalibre som 223, og selges til blodpris i framtiden 8) 

 

Jeg hadde gjort "eller".

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 5 months later...

Hei. Er det mange i klubben som har sine M03 fortsatt? var mange til salgs på finn.no en stund. Jeg kjøpte meg to. En med fin trestokk, vet ikke hvilken grade den er, kjøpte flere løp til denne i ulike kaliber. Og så kjøpte jeg en Magnum Safari i 375 H&H.

 

Del gjerne bilder av deres M03 i tråden :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...