Jump to content

M03-Klubben !


flanged

Recommended Posts

Hei hunter boy, måtte teste min M03 nå...

Den spenner opp alle ganger ved hurtig repetering dvs. så fort som jeg klarer å gjennomføre ett fullstendig ladegrep.

Aldrig merket noe problemer med dette på eget våpen.

Men er kanskje litt treig da :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er betryggende og høre! Rifla er sendt inn for service, så får vi se hvordan den prester etter på.

Men det gjør meg litt skeptisk til mausern dette med at det er flere av de jeg har værtborti som har samme problem. Ikke noe gøy å skyte mot noe for så å få "klikk" når man trekker i avtrekkern igjen. Ikke for å skremme dere som er superfornøyd altså, men det må være flere enn meg som da antagelig har hørt om og vært borte i det samme.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Da er Mauser m03 extreme stokken i hus :winke1:

 

ifo8ec.jpg

 

33cbtrl.jpg

 

34e6d5y.jpg

 

eneste jeg lurer på er om magasinet skal sitte helt opp i mot stokken på disse Extreme stokkene ? var ikke slik på basic stokken min, noen med extreme stokk som kunne sjekket dette. ellers må jeg ta en telefon til Norma.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hei. Har fått ett fantastisk tilbud på en m03 i 6.5. Men har ett spørsmål. Noen av dere som vet om ekstremstokken er forsterket framme sånn at det går ann å sette på en tofot? Mene å ha lest det en plass men husker ikke hvor... Går alt etter planen så skal æ handle den i dag :-)

Link to comment
Share on other sites

Mauser M03 Extreme med den syntetiske, høyfunksjonelle stokken står i perfekt harmoni med det klassiske utseendet til M03. Extreme med høy kvalitets stål i kasse og løp utgjør en rifle som er i stand til å klare alle værforhold naturen slik at det å tåler ekstrem varme , kulde eller fuktighet . Den har innlegg av en spesiell gummiblanding på grepsflater. Forskjeftet er spesielt forsterket for plassering av en bipod adapter. Det plasmanitrerte stålet smelter perfekt sammen med de mørke grå fargen på den syntetiske stokken.Denne modellen blir levert med Magsafe Magasinlås. Løp uten faste sikter.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei, kjesker voldsomt på en m03 :D men har et par spørsmål :)

Jeg har veldig lyst på trail versjonen, men er det slik at den kommer med standard lenge på kassa slik at man ikke kan ha magnum kaliber i den? I så fall kan man få tak i trail løpene til en Expert modell?

 

Går det ann å ha to stokker til samme børsa eller er det slik at kassa henger fast i Stokken?

 

Erlend :)

Link to comment
Share on other sites

Kassa sitter fast i stokken, kan skrus ut, men anbefaler det ikke.

har en m03 bygd på mål på Mauser fabrikken etter mine spesifikasjoner, hatt denne 9 år nå. Har løp i .375 hh og 30-06. Kompisen min har en i 458 lott. vi kan bytte over løp og kikkertsikter om hverandre mellom 375 og 458 når de er ladet med 300 grains kule i 375 og 400-500 grains kule i 458. Aldri hatt noen problemer med børsene. 3006 med 180 grains kule går såpass likt at kikkert skutt inn på 458 og 375 kan brukes ved praktisk jakt ( mindre enn 10 cm treffpunkt forskyvning)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Hei!

 

Jeg er veldig fasinert av M03 systemet og har nok vært det helt siden begynnelsen. Hvordan fungerer systemet for dere som eier og bruker en M03, er dere fornøyde ? Hvirker konstruksjonen robust og holdbar etter gjentatte skiftinger av piper, sluttstykkehoder og kikkertmontasjer ?

 

Mvh Ripp

Link to comment
Share on other sites

Får vel melde meg inn her etter jeg kjøpte en M03 Extreme PH tidligere i høst

Har bare en pipe, men 2 kikkerter, ingen forandring i treffpunkt når jeg har tatt ut pipa eller når jeg har byttet kikkert.

Og presisjonen er meget god, samler gode kuler meget godt, så godt at hullene berører hverandre!

 

Ang vekt synes jeg ikke den er så ille, ikke like tung som mange klager over i alle fall.

 

Det eneste jeg ikke liker er at avtrekket ikke er justerbart.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg er veldig fasinert av M03 systemet og har nok vært det helt siden begynnelsen. Hvordan fungerer systemet for dere som eier og bruker en M03, er dere fornøyde ? Hvirker konstruksjonen robust og holdbar etter gjentatte skiftinger av piper, sluttstykkehoder og kikkertmontasjer ?

 

Mvh Ripp

 

 

Jeg har hatt min Mauser m03 i 4 år nå. men 2 piper og 2 montasjer. aldri hatt noe slags tull med treffpunkt ang kikkert og pipe bytte, sikringen var jeg litt skeptisk til i starten, men nå liker jeg den virkelig. også er Extreme stokken veldig stiv og robust forhold til alle andre børser med synth stokk...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei,

 

Eg har gått på ein smell med ein Mauser m03 trail i 9,3x62.

På den gamle rifla har eg ein zeiss classic 2,5-10x50, evt 48. (kjøpt op xxl for ca 9k)

 

Er det nokon som veit kva ringar eg kan nytta. Ønsker kikkerten så lav som mogleg. Fungerer low, eller må eg kjøpe medium?

På førehand takk.

 

Vil evt kikkrt med skinne verte lågare om eg kjem til pengane igjen? :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei alle, litt hjelp…

 

Har i dagene kjøpt en ny M03 - fantastiskt herlig. Jeg liker den virkelig, synes den har fin balanse, kjappt og fint avtrekk samt fin finish. Men, jeg mistenker at noe er litt galt. Kan nemlig trekke sluttstykket helt ut uten at jeg engang rører ved 'bolt catchen' (som sitter på venstre sia). Det vil si, hvis jeg trekker sluttstykket bakover i en spesiell vinkel, litt sånn oppover - mer oppover enn hvad man normalt trenger gjøre da man trekker bak sluttstykket, så kommer sig sluttstykket helt ut. Skal det være sån? Prøver å ringe forhandleren imorgen mandag, men hvis det finnes noen kjapp løsning for å låse sluttstykket eller lignende så trengs det jo ikke.

 

Takk på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Har hatt min M03 i 6,5x55 i nån mnd. og e kjempe fornøyd. Skal sende inn løpet no for å kunne sette på demper :)

 

Og æ trur det snart e på tide å få ett løp tel tel rifla, men klar ikke heilt å bestemme mæ. Fikk testa 9,3 i sommar og det va ikke så ille som æ trudde.. Valget står mellom 8x57 eller 9,3x62... :) Og en kikkert tel.. hehe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei,

 

Er det nokon som har skinne montasje til M03 (Swarovski eller Zeiss) og kan sjekke høyde over løp for senter sikte?

Nyskjerrig på om avstand fra senter løp - senter sikte vil bli mindre med skinne samanlikna med 30mm ringer.

 

Med 30mm ringer må eg bygge litt på stokken for å få perfekt kinnkontakt.

Vurderer å kjøpe Swarovski z6i 1-6 og da er spørsmålet med eller uten skinne.

 

Evt kva brukar folk for å bygge på stokken? Vil være praktisk med noko som kan fjernast dersom åpne sikter skal brukast.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Er det nokon som har skinne montasje til M03 (Swarovski eller Zeiss) og kan sjekke høyde over løp for senter sikte?

Nyskjerrig på om avstand fra senter løp - senter sikte vil bli mindre med skinne samanlikna med 30mm ringer.

 

Med 30mm ringer må eg bygge litt på stokken for å få perfekt kinnkontakt.

Vurderer å kjøpe Swarovski z6i 1-6 og da er spørsmålet med eller uten skinne.

 

Evt kva brukar folk for å bygge på stokken? Vil være praktisk med noko som kan fjernast dersom åpne sikter skal brukast.

 

 

Hallo,jeg laget meg en løsning til dette her om dagen, tok meg totalt 15 min hele jobben, koster meg underkant av 200 kroner. Kydex bestillte jeg fra ebay, og borelås på clas ohlson.

 

2hzhmp1.jpg

 

6f8cgi.jpg

 

jphe1w.jpg

 

122ddth.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er det noen andre her inne som opplever at 03'n deres skyter første skuddet 3 cm unna resten av gruppa? Fra kald pipe havner alltid det første skuddet ca 3cm opp og til høyre for de andre 4 skuddene. Det begynner egentlig å bli jævlig plagsomt med tanke på langtholdsskyting og jakt over lengre hold :evil:

 

Noen som har noen forslag til å fikse problemet, eller er det bare å kjøpe ny pipe med en gang?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...