Jump to content

r-tech bygger jakt mauser ;)


R-tech

Recommended Posts

for maksimal stivhet hadde jeg gjitt f... i og dreie ned den tykke pipa som var over 21mm tykk .

men siden dette er ei jakt rifle så betyr vekt mere enn en kjempestiv pipe. og jeg kunne bare dreid den ned til 15mm lakket den og brukt den sånn det holder til jakt. men hadde lyst og eksperimentere litt. derfor vil jeg støype på dette 18x20mm carbonrøret utpå en 15mm pipe ja den vil nokk bli bra mye stivere enn en 15mm pipe. dette carbon røret som er 18x20mm er 9 ganger sterkere enn ett stålrør som er 18x20mm og så veier det 1/3 av stål og nei ett pultrusion rør er ikke sterkere enn ett roll rør

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja jeg er klar over att luftrom vil ødelegge for varmeleding og att det mest sansynlig vil føre til store problemer. Denne epoxyen er såpass tynn att den legger seg godt mellom rørene.jeg har tatt en test på ett rør som jeg splittet etterpå for og sjekke . Og det så bra ut.

En stor takk til alle dere som liker prosjektet mitt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld ordbruken, men.... Kan du få ut fingeren og få gjort den børsa ferdig? Er så spent atte. :lol:

 

Seriøst, så undres jeg mest på hvordan løpet blir rent pressisjonsmessig. Og ikke minst hvordan det står opp mot varme og om det leder varmen jamt.

 

Spennende er nok dekkende om prosjektet, du skal ha 20 i stil for guts. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...