Jump to content

r-tech bygger jakt mauser ;)


R-tech

Recommended Posts

har overtatt en gammel bane mauser 1959 som jeg skal bygge meg jakt rifle av. dem er i kaliber 308,har ett tykkt løp på 70cm blir kappet til ca 43cm stokken skal ombygges en del ;)

 

slik så stokken ut før r-tech modifikasjon

 

20130106131905.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

her har jeg limt på litt krysfiner på fremre del for og få litt mere bredde på stokken den var litt for smal etter min smak. blir og justerbar kjinnstøtte;)

 

20130106151820.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

her har jeg frest ut ventilasjonshull i løpskanalen for og få mere kjøling til løpet og for og få det utsende jeg liker :)

 

20130109210424.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

på låskasse og løp blir jeg og bruke kg gunkote Anodized Blue på låskasse ;) løp i sort matt ;)

blir nokk og lakkere bolten og siden kg gunkote sier det vil holde. (er litt skeptisk) men man kan jo prøve.

men først skal jeg kappe krone og gjenge løpet. som kikkertmontarse har jeg bestilt weaver skinne i stål.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det sier meg veldig lite dessverre. Har du et datablad på det?

3K betyr vel 3000 fiber per korddel og plain weave betyr at du har ren over under vev, gloss finish tenker jeg er overflaten på det ferdige røret.Det sier ingenting om hva du har på innsiden.

 

Korriger meg om jeg tar feil, men i en slik applikasjon er en vel mest på jakt etter bøyestivhet i aksiell retning? Da er det jo 0 grader fiber som er best. Med en [0/90]_n layup er ca 50% av fibrene bare vekt og ikke styrke. Burde du ikke gått for et pulltrudert rør med kun aksielle fibre for å få optimalisert konstruksjonen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...