Jump to content

Mirage trekk til lyddemper.


Bamsegutt

Recommended Posts

Det er noe jeg får sydd på spek.

Vet du ca pris på dette? og når du evt kan levere. Jeg er nemlig på vei til å kjøpe over fjordn nå...

Klarer sikkert å vente om det ikke blir for lenge.

Blir disse slik som TAB, eller med noe innlegg som hindrer varmen ut på oversiden?

Hvilke design skal det være? Kan du si noe mer om utførelsen?

Link to comment
Share on other sites

Om Lopez kan levere er overhodet ikke interessant i denne tråden. Det kan han starte egen tråd OM. :evil::evil::evil:

 

 

Ikke meningen og pisse i beddet ditt.

 

Jeg svarte for jeg syns det hadde en relevans til første spørsmål.

 

Jeg forsto ikke ut i fra dine innlegg at du skulle importere og tjene penger på dette.

Men fikk det i klartekst fra den noe syrlige e-posten jeg fikk av deg.

 

Til informasjon så skal det lages trekk som primært passer A-TEC dempere.

Link to comment
Share on other sites

Det er greit at du skriver, men du går rimelig høyt ut og sier at det du kommer med er både slimmere og bedre enn alt annet på markedet.

Det fører til at de jeg vurderer å tilby til medlemmer av Kammeret kommer langt bak i leksa, fordi en børsemaker har selvfølgelig bedre greie på dette enn Jørgen Hattemakker.

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic kanskje , men jeg kjøpte mitt på nett fra andre sia av dammen . Det var merket "Gift" , vel å merke uten at jeg ba om det, og kom i en fora konvolutt iløpet av ei uke. Betalte med Paypal . Ser ikke problemet her. Synes det er topp om noen selger dette her på berget, selv ome det kan skaffes på ei uke fra andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Det er greit at du skriver, men du går rimelig høyt ut og sier at det du kommer med er både slimmere og bedre enn alt annet på markedet.

Det fører til at de jeg vurderer å tilby til medlemmer av Kammeret kommer langt bak i leksa, fordi en børsemaker har selvfølgelig bedre greie på dette enn Jørgen Hattemakker.

 

 

Det jeg skrev var ”slimere” og mer praktisk, dette begrunner jeg med at det andre jeg har sett har vært noe klumpete og kanskje litt for ”taktisk” i mine øyne.

 

Jeg syns du skal importere TAB produktene, kunne alltid trenge litt konkurranse. Dessuten er det plass til flere aktører på markedet.

 

Nå har det seg slik at denne børsemakeren lever av å produsere/utvikle lyddempere. Så skulle det bare mangle at jeg har noen preferanser om trekk til mine egne produkter også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt to TAB trekk fra USA. Ikke noe problem å importere de selv. Jeg er godt fornøyd, de gjør jobben i forhold til mirage. Det jeg ikke liker med dem er at de trekker vann. Hadde tenkt at de var gode å ha på i skogen for å unngå *piiiiing* fra demperen når den dunker bort i kvist, men de blir klissblaute rudstfemmende greier når det er regn eller fukt. Og det er det jo i dette vakre landet vårt. Så de er til banebruk for min del!

For all del Bamsegutt, får du et agentur så er det jo bare å slå til. Men som med alt annet er det nok vanskelig å selge til betydelig dyrere pris enn det man kan importere det for selv, så jeg tror nok du bør få en god avtale i tilfelle. Og siden dette er et åpent forum har ikke jeg noe lojalitet til noen butikk, hverken den du tenker å etablere eller noen annen, så jeg kommer til å poste linken til TAB for de som eventuelt vil sammenligne prisen de får av deg med egenimport. Legg på 25% + frakt http://www.riflesonly.com/store/TAB/sas.html

Link to comment
Share on other sites

Du glemte postens tollbehandlingsgebyr på Kr. 70,-

 

Jeg vet selvfølgelig at jeg ikke kan selge de dyrere en det alle kan få ved å kjøpe direkte.

 

Vet at jeg uansett ikke kan bli rik på å selge disse. Til vanlig selger jeg byggematerialer eller hele hus. Blir litt mere penger av det pr. salg.

 

Vurderer å ta de inn da jeg synes våpen og jakt er fryktelig morro, og har selv testet TAB og synes de fungerer helt ok. Mye bedre enn noe andre greier jeg kjøpte i England som jeg ikke ble fornøyd med.

 

Vet av erfaring at de trekker vann, men de tørker stort sett over natta så det har gått greit for meg.

Jeg har de uansett på på jakt for i terrenget i Stryn hvor jeg jakter hjort blir det fort mye pling når jeg går.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ikke liker med dem er at de trekker vann. Hadde tenkt at de var gode å ha på i skogen for å unngå *piiiiing* fra demperen når den dunker bort i kvist, men de blir klissblaute rudstfemmende greier når det er regn eller fukt. Og det er det jo i dette vakre landet vårt. Så de er til banebruk for min del!

 

Har sjekket med produsenten, og han mener det bare er å spraye den med en eller annen impregnering. Han foreslo å bruke Scotch Guard, eller en annen lignende. Jeg fant bare Kiwi i farten, men de virker stort sett på samme måte.

 

Jeg har testet med Kiwi sprayimpregnering, og det så ut til å virke bra. Har testet på skytebanen, skjøt 40 raske skudd får å få temperatur i demperen. Har ikke fått testet hvordan det er i regnvær, men under springen så vannet ut til å prelle av.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg har kjøpt to TAB trekk fra USA. Ikke noe problem å importere de selv. Jeg er godt fornøyd, de gjør jobben i forhold til mirage. Det jeg ikke liker med dem er at de trekker vann. Hadde tenkt at de var gode å ha på i skogen for å unngå *piiiiing* fra demperen når den dunker bort i kvist, men de blir klissblaute rudstfemmende greier når det er regn eller fukt. Og det er det jo i dette vakre landet vårt. Så de er til banebruk for min del!

For all del Bamsegutt, får du et agentur så er det jo bare å slå til. Men som med alt annet er det nok vanskelig å selge til betydelig dyrere pris enn det man kan importere det for selv, så jeg tror nok du bør få en god avtale i tilfelle. Og siden dette er et åpent forum har ikke jeg noe lojalitet til noen butikk, hverken den du tenker å etablere eller noen annen, så jeg kommer til å poste linken til TAB for de som eventuelt vil sammenligne prisen de får av deg med egenimport. Legg på 25% + frakt http://www.riflesonly.com/store/TAB/sas.html

 

 

Hvordan vet jeg om trekket passer til demperen? Er det "one size fits all"? eller må det gjøres noe med det for at det skal bli akkurat langt nok...?

Link to comment
Share on other sites

Halla Palinder! Når du bestiler fyller du ut et skjema hvor du legger inn målene på demperen, og produsent. Jeg klippet og limte målene fra hjemmesiden til A-tec og Hausken, som er de to jeg har bestilt til. Du kan for øvrig velge om du vil ha helt trekk, eller en borrelås du kan bruke for å ta det av og på. Jeg valgte helt trekk, og angrer ikke på det. blir som å tre på en ... ehh.. ja en sånn gummigreie... :roll: Det sitter i hvert fall fast.

Link to comment
Share on other sites

Jeg valgte helt trekk, og angrer ikke på det. blir som å tre på en ... ehh.. ja en sånn gummigreie... :roll: Det sitter i hvert fall fast.

 

Sånne gummigreier sitter som regel som støpt for min del, så det høres bra ut ja :mrgreen:

 

...hmm, jeg har nå for øvrig allerede hørt ordet dildo om demper i jaktlaget mitt... og nå skal det altså være kondom på dildoen. Jaja. Blir stritt dette her :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg valgte helt trekk, og angrer ikke på det. blir som å tre på en ... ehh.. ja en sånn gummigreie... :roll: Det sitter i hvert fall fast.

 

Sånne gummigreier sitter som regel som støpt for min del, så det høres bra ut ja :mrgreen:

 

...hmm, jeg har nå for øvrig allerede hørt ordet dildo om demper i jaktlaget mitt... og nå skal det altså være kondom på dildoen. Jaja. Blir stritt dette her :lol:

Jaja, hva blir det neste?Hvis du får Lopez til å lage en med batteri i kan du kanskje ha en flrebruks demper? :D

Nuh, beklager OT, skal holde meg til tema fra nå. lover!

Bent

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Er på utkikk etter dette selv, men er ikke så lett å finne her til lands. Har vurdert å bruke eksos bandasje på demperen men er ikke sikker på hvor sundt det egentlig er, har ikke lyst på sprukken demper. Noen som har noen erfaringer eller tanker om det?

Link to comment
Share on other sites

I vente på at A-tec skal komme med trekk som orginalt tilbehør lagde jeg meg trekk selv. Tapet demperen innerst for å spare for riper, så surret leg aluminiumsfolie løst rundt i fire-fem lag, for så å legge på ett nytt lag med sportstape. Pass på å surr alt løst, slik at du får så mye luft som mulig mellom lagene. Funker fint, holder all mirage borte de første femten kjappe (var vel et par minusgrader i lufta da).

Link to comment
Share on other sites

Sportsbutikkene og div andre bl.a Biltema har faktisk sånne trekk beregnet for drikkeflasker laget i neoprene. Trakk en slik dong på hauskendemperen sist jeg var på banen. Fungerte helt ypperlig, og koster nesten ingenting. Tør ikke garantere hvor mange titalls skudd de tåler uten pause pga varmen, men en drar jo ikke på banen med bare en børse vel??? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Sportsbutikkene og div andre bl.a Biltema har faktisk sånne trekk beregnet for drikkeflasker laget i neoprene. Trakk en slik dong på hauskendemperen sist jeg var på banen. Fungerte helt ypperlig, og koster nesten ingenting. Tør ikke garantere hvor mange titalls skudd de tåler uten pause pga varmen, men en drar jo ikke på banen med bare en børse vel??? :twisted:

 

I hvilken butikk fant du dette trekket??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...