Jump to content

Amerikansk avis publiserer navn og adresse til våpeneiere!


Hedmarkingen

Recommended Posts

Før noen gidder å lage noe stor sak av det her på forumet, info er hentet fra offentlige registre basert på innsynsregler, tilsvarende kan ikke skje i Norge pr. lovgivning.

Derimot ligger resultatlister fra stevner bl.a offentlig ute via de enkelte klubbene, samt på sidene til Norges Idrettsforbund, for jegere ligger det vel kanskje tilsvarende jaktresultater ute? Lenge siden jeg har jaktet.

 

Paranoia lenge leve!!

Link to comment
Share on other sites

:wink: Nå er ikke dette OFFENTLIG informasjon her i landet. Enda...

Gudene skal vite at det er akkurat det journalister vil.. Og da får en fort sånne idiotiske konsekvenser.

Regner med at dere har sjekket ut dette? http://www.lohud.com/interactive/article/20121223/NEWS01/121221011/Map-Where-gun-permits-your-neighborhood-?gcheck=1

Zoomet meg inn på en tilfeldig prikk, fikk opp navn, adresse og et fint bilde av hus med dertil egnet svømmebasseng.. Selvsagt utarbeider tjenesten også kartreferanser og kjøreinstrukser! Her er det bare å ta med seg brekkjern og vente til natta. :P

 

Har nå sjekket ut dette litt og neste kommentar er: SKREMMENDE få har våpen? Eller er politiets registre helt på tryne? (Tok du den?) 8)

Jeg trodde det fantes et skytevåpen i hvert hjem.. Her er det 'miles' mellom de jo!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Um...

Nei

 

Det er en oversikt over CCW holdere, dvs folk som bærervåpen til slevforsvar til daglig. De har nok ikke børs låst inne i skapet om natten. Det kan forøvrig være plenty andre våpen i de andre husene, som også er lett tilgjengelig for de som bir der, bare at de ikke ar concealed carry tilatelse...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok at de som bør beklage seg mest over dette, er de som ikke er våpeneiere. Man skal ikke være rakettforskere for å se for seg at mr.hodlum , som akkurat nå sitter og planlegger en "home intrusion" , vil prøve å benytte seg av denne tjenesten for å finne ut hvor dette er tryggest.

Blir omtrent som å legge ut ett kart for å fortelle hvor alle i byen som innbruddsalarm og vakthund, bor. Greit å vite hvis man har innbrudd som hobby...

Link to comment
Share on other sites

Før noen gidder å lage noe stor sak av det her på forumet, info er hentet fra offentlige registre basert på innsynsregler, tilsvarende kan ikke skje i Norge pr. lovgivning.

 

Sånn til info så har div presseorganisasjoner her i Norge allerede innspillt i prossessen rundt ny våpenlov at de bør ha tilgang til våpenregisteret, bla for å kunne "oppdage feil".

Link to comment
Share on other sites

Hans Torslett, jeg tror du må jobbe litt med leseforståelsen din. For å gjøre det helt klart: Nei, det er ikke det han skriver.

 

Personlig synes jeg forslaget til Erlend Meyer er ganske så godt. Det er ikke alltid like gøy når man får igjen med samme mynt.

 

Jeg håper og tror at dette ikke blir et problem her i landet. Jeg har kanskje ikke all verdens tiltro til lovgivende myndighet, men at de er litt mer oppegående enn de fleste journalistene her i landet, det tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Bodde i Colorado en kortere periode, der var våpenregistre i følge loven ulovlig. Så er store forskjeller på hvordan våpeneiere behandels innad i USA. Personlig syntes jeg våpenregistre er en bra ting, men det bør ikke misbrukes på den måten som artikkelen viser til. Et slik offentlig register vil nok øke innbrudd hos våpeneirere betraktelig og føre til at flere kriminelle får tilgang til våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...