Jump to content

Viltkamera


henriette

Recommended Posts

Hei

Eg har ingen kjennskap til Bushnell kameraet,men wingcam kjenner eg godt til

 

Fordelen med Wingcam er at den bruker veldig lite straum og leverer sylskarpe dag og nattbilder

Ulempen er at den er litt treg,men neppe tregere enn Bushnell.

Det ser også ut til at den "fanger" det meste som passerer kameraet

Den kan kun anten ta bilder eller video,ikkje eit bilde og deretter video som dei fleste kamera kan.

 

 

Her er eit par filmer tatt med Wingcam....i dagslys

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... h7jVixawne

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har et Bushnell viltkamera, veldig fornøyd. Har hatt det ute siden mars og byttet batterier nå sist uke, da hadde jeg én strek igjen(av 3), skal ha det ute i en lang periode nå så vil ikke risikere å gå tom for strøm. Tar fine bilder både natt og dag, filmene har god lyd og greit bilde.

Det har lette innstillinger så det er lett å forstå seg på. Har hatt noen bilder der jeg bare har sett bakdelen av dyret men da har det passert helt kloss i kameraet. Jeg har stillt det inn slik at når det blir ¨trigget¨ tar det 2 kjappe bilder, det lager en ørliten lyd i det den tar bildet som du hører viss du legger øret inntil kameraet, men dyrene hører det godt så de stopper før bilde nr 2 tas og da kan du få fine bilder. Tar gode bilder ut til 10-15 meter på kvelden, etter det ser du nesten bare ¨blinkene¨i øynene på dyra, har mye å si hvordan du plasserer kameraet. Dyra må ha litt plass å passere på, men ikke for mye eller for lite :)

 

Håper det halp deg litt på vei, lykke til med kjøp av kamera :mrgreen:

 

Var iallefall vært de 2100,- jeg betalte for det da jeg kjøpte det :mrgreen:

 

334kkuw.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har Wingcam, og er jævlig misfonøyd og leter etter nytt..

Har brukt dette i ett og et halvt år nå, og det eneste jeg har klart å få bilde av er 10cm av halen på en rev så langt, har tilogmed hatt kameraet stående 3 meter fra noen høner jeg hang opp i en staur tidlig i høst for å lokke til meg rev, og reven hadde vært å tatt med seg hele greia uten at den ble fanga på bilde.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg vil også fraråde kjøp av Wingcam.

 

På stort sett alle bildene har dyret passert innen kameraet trigger, og på de bildene dyret kommer med ser du bare halen 8-10 meter unna. Kun et fåtall bilder har fått med dyrene og det er utelukkende rådyr som gresser foran kameraet.

Dette er forbanna irriterende da jeg selv har stått på avstand å sett rev og gaupe passere foran kameraet i moderat hurtig gangfart men bildene etter de episodene er tomme for dyr.

Det hjelper lite om Wingcam gjør mange ting rett hvis det IKKE fanger dyrene på sd kortet!

 

Ikke veldig imponert over dette Winge!

Link to comment
Share on other sites

Går vel an å stille delay på utløseren slik det tar bilder når det er noe foran sensoren.

Dette hørtes ut til å være brukerfeil, og ikke kameraet.

 

Det trur eg også....at det er brukarfeil.

Wingcam har fungert veldig bra for meg....ag no har det vel også kommet ein oppgradert utgave: Wingcam 2..............den skal eg nok kjøpe

Det skal også seiast at eg har veldig dårleg erfaring med SG mms kamera.....dette er kamera som mange andre på kammeret er godt nøgd med....men at eg har gjort noko feil med det kameraet?????? IKKJE FAEN :evil:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke akkurat superavansert å sette opp et slikt kamera. Jeg har en rekke andre kameraer fra andre produsenter som er kvikkere enn Wingcam.

Sånn er det bare.

Jeg synes kameraet er gjennomført bra jeg, men det er for tregt, som så mange andre kameraer på markedet.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Nå har jeg fortsatt dette kameraet, og hadde gjentatte forsøk sist vinter, og i tillegg forsøkt ALLE mulige instillinger dette kameraet har uten ett eneste bilde av noe som helst bortsett fra meg selv.

Jeg hentet det senest i dag igjen, og kameraet har stått ved reveåtet hvor det har vært mye aktivitet, men ikke ett eneste bilde har blitt tatt.

Så veldig mange instillinger er det ikke på dette kameraet, så vet ikke om brukerfeil er det eneste problemet her..

Nok er nok, passe stor blink for meg dette.. :lol: Blir nytt kamera, og alt annet enn Wingcam! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...