Jump to content

sebraskinn


mandal

Recommended Posts

Hei.

 

Har ikke noe tips til det med at endene på skinnet spriker, men farmeren der jeg jaktet i Namibia i vår var veldig tydelig på at skinnet ikke tålte å ligge på gulvet og at det da raskt ville bli slitt og stygt. Han sa de måtte henge på veggen og hadde flere skinn på veggen selv. Er jo fint med det på gulvet da, så jeg lurer på om du ser noen andre tegn på slitasje på ditt skinn enn at endene begynner å stå litt opp?

Link to comment
Share on other sites

Eg får mitt Zebra skinn frå SA om ikkje så lenge. Eg fekk anbefalt å legge filt under. Vart litt dyrare, men dette skulle gjere det meir slitesterkt og holdbart i følge ekspertisen. Får håpe det er tilfelle.

Det vert sikkert montert på veggen, då den Svarte Elghunden min liker å rulle seg på teppene i huset :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hvem i alle dager vil ha et zebraskinn på gulvet man ikke selv har skutt? Folk som har brukt for mye tid på å se interiør og oppussingsprogram med slappledda programledere?

Og til 18900,- begynner det snart å ligne på utgiftene til reise og opphold for en 10-dagers jakttur.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Eg får mitt Zebra skinn frå SA om ikkje så lenge. Eg fekk anbefalt å legge filt under. Vart litt dyrare, men dette skulle gjere det meir slitesterkt og holdbart i følge ekspertisen. Får håpe det er tilfelle.

Det vert sikkert montert på veggen, då den Svarte Elghunden min liker å rulle seg på teppene i huset :(

 

Filt er tingen, har gjort det med de siste skinna jeg har tatt med meg hjem!

 

28247pw.jpg

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Hvem i alle dager vil ha et zebraskinn på gulvet man ikke selv har skutt? Folk som har brukt for mye tid på å se interiør og oppussingsprogram med slappledda programledere?

Og til 18900,- begynner det snart å ligne på utgiftene til reise og opphold for en 10-dagers jakttur.. :roll:

 

Mange! 18.900,- er billig 8)

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde noen for mange - og solgte de for kr 10 000,- stykket. Og fikk selvsagt solgt de minutter etter å ha annonsert de.

 

Forøvrig var skinnene fra ungdyr - så det var lite med slåssmerker på de.

 

Så det er nok ganske mange som vil ha et zebraskinn - uten å ha skutt det selv.

Kanskje de ikke jakter :shock::)

 

 

"Og til 18900,- begynner det snart å ligne på utgiftene til reise og opphold for en 10-dagers jakttur"

 

Inkl. zebra + preparering av skinn, og frakt/avgifter?

:shock::shock::shock::?::?::?:

 

Tror jeg må skifte outfitter - da han tydeligvis - lurer meg fælt på priser :lol:

 

Hvilket flyselskap bruker du?

Ryan Air med ståplass :D ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...