Jump to content

American Guns (discovery channel)


petrolhead

Recommended Posts

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

helt enig..

mye tøft å se på, men selve programmet blir for dårlig,, f.eks den rifla dem skulle bygge for "krigsveteranen". som om det liksom skulle være så veldig stor å vanskelig oppgave..

 

som jeg skrev istad.. det blir bare for dumt, rett og slett.. alt er så overdrevent...

Link to comment
Share on other sites

Discovery er blitt bare r..a, er ikke annet en overdrevet tøv. Et og annet bra sent kveld og natt av historiske programer men ellers tull!

Savner de slik de var for 10-12 år siden; masse om håndtverk, alternativ energi, husbygging og den slags.

 

EDIT-ved nærmere ettertanke; alt var bedre før; fra eggekartong til TV-programmer hmmf

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

WOW....! For en utrolig løsningsorientert gjeng med "nutters"... Tenke seg til, det var jo bare å slipe ned og gjenge til hevearmen så en kan skru på en ny kule!! Jeg er målløs av beundring over disse som skriver manuskript. :roll:

 

Mulig jeg er kresen, men du klasker ikke to pistoler på en bil som skal være litt "James Bond" aktig! Da henter du frem noe gammelt helauto fra bakerst i våpensmia og klemmer på en på hver side skjult under bilen så en faktisk kan være litt Bondaktig når en først skal gjøre noe slik!

Solenoiden hadde fungert perfekt på et slik oppsett, ikke på to pistoler hvor du må sitte og nappe i bryteren som om det var første gang du har oppdaget "lille Hermann" mellom bena :mrgreen:

 

Og jeg skal ikke begynne å snakke om 308`n hvor jeg mener det hadde vært en bedre løsning å flytte avtrekket frem og laget en kobling for den dårlige høyrehånden slik at han kunne fått et bedre grep om pangen. Samt at det nok ville vært bedre for gutten å hatt en halvauto med tanke på handikappet hans... "Vi gjenget hevearmen" Ohhhh sweet lissom :P

Ups.... Jeg snakket vist om det læll :D

 

Men hey, det er da et program om våpen i det minste!

Mulig dem lager bedre med noen andre senere i en annen kanal?? Hvem vet hvor haren hopper??? (slik sett bort i fra Chuck & Lars så klart)

Link to comment
Share on other sites

Ellers så er det på You tube en serie som heter Lock"n Load med Ron Eremy(Han som spilte drillinstruktøren i Full Metal Jacket) Veldig bra. Det har også gått en serie på Dansk Tv 3 som heter det samme det er en Reality serie med skjult kameraer i våpenbutikk i Colorado. Veldig bra denne også, er visst veldig pop i USA.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er egentlig litt i vinden den å "leke" at man er noe man ikke er...

Dreier ikke 25% av TV programmene om folk som i ett eller annet stadie leker ar de er kokker?

Og ytterligere 25% om folk som "leker" at de er sangere/dansere/artister?

 

Og vet dere hva? Der "lekte" jeg et øyeblikk at jeg fortsatt bryr meg om kvalitet innen amerikansk underholdning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg så en episode hvor de dro på besøk til en KJEMPEGOD kompis som også var en god KUNDE... :mrgreen:

De testa våpna de kjøpte hos han ute hos han, skjøt på en tv på 7-8 meters hold og var dritimponerte selv.

Lett at jeg flytter til USA og begynner som våpensmed om folk har så lite peiling... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Var det virkelig ingen som ble imponert når han klarte å treffe en låve på 800meter? :lol:

 

syns det er bra de har det programmet jeg, lære litt om gamle våpen og div.

 

Lock N Load er også bra. ser utviklingen det har vært på de forskjellige våpnene.

Link to comment
Share on other sites

enig med deg der -vingemutteren- derfor mener jeg son of guns var mer realistisk. selv om det også er et manuskriptbasert show. men den serien viser mer hvilket slit det kan være å nå løsningen og forsåvidt at det går ann å gjøre ting annerledes enn normalen. bortsett fra endel drama syns jeg den seien har livets rett.

 

det er ikke det: jeg liker og å se Paige(dattera i AmGuns) og mora(huske ik navn) ta ett godt grep om jernet 8)8)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Den gjevne amerikaner trenger ikke å være medlem i en klubb som skyter 25m(pistol) eller 100m(rifle) på pappskiver, for å kjøpe våpen. Så er vel hvorfor de plinker på 5-10m med pistol osv.

Men 5-10m hold med rifle som de viser på programmet... hahahahahahaha :lol: For å ta en "amerikansk en": Det er det kniven er til :lol:

 

Har sett på American Guns, Sons of Guns og de få episodene de laget av Combat Pawn... Den beste serien som omhandler mest om faktisk børsemaking er jo American Guns. Sons of Guns får jo delene sine fra en eller annen fabrikk med CNC-maskiner osv (som jeg ikke kommer navnet på) og så setter de det sammen. Combat pawn.... lol uff... Får de fleste hobbybørsemakerne til å fremstå som proffer.

 

Men den Krag'en ble jo ganske bra da :mrgreen: Den var jo ødelagt i løpet såvidt jeg husker.

Link to comment
Share on other sites

Har surfet innom et par av disse showene, og det er jo rimelig klart at det er reality-tv mer enn noe annet.

 

Har sett mer interessante ting på Pawn Stars, der dukker det jo opp en del merkverdige våpen av og til, som så blir forklart og demonstrert av noen som har greie på det. Så får man heller le litt når de skal skyte på blink på 5-10 meters avstand med kanon :roll:

Link to comment
Share on other sites

1000 dollar for en brukt m72 ja.. hahahaha.. kan få en av meg for jævlig mye mindre.. fy faen for en vits.. tror jeg dæver av latter.. :lol::lol::lol::lol:

Noe som faktisk var en med 21mm øvelsesinnsats :overrasket:

Og så rigge målet med 10 liter bensin og fjernutløser. Det var bare for jævlig dumt!!! Samme med den rekylfrie kanonen, den hadde 12,7 øvelsesinnsats.

I mine øyne betalte han jævla mye for den jeepen :lol:

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne betalte han jævla mye for den jeepen :lol:

 

Har sett lik jeep på US auksjoner (tilsynelatende perfekt stand) fra $500

Det kommer jo selvsagt endel tillegg + alt av våpen, men er enig i at prisen var særs drøy :D

 

Amerikanisert underholdning for alle penga :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...