Jump to content

Drivjakt på rev uten hund.


Kristoffersen

Recommended Posts

Hei.

Har kommet over en tanke om å prøve drivjakt på rev.altså to stk jegere som posterer ved hvert sitt hi ca 250m mellom hiene og en som driver gjennom en skog og mot hiene for å prøve å støkke ut reven slik at den vill gå til hiet. grunnen til tanken er at jeg fikk skutt en rev idag som ble støkket ut av en rådyr los under rådyrjakta, den passerte meg på 15 meter og jeg tok den med hagla.

er det noen som har:

-erfaring

-teori

-synspunker på planen min så fyr løs :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg og en kamerat har drevet litt med noe liknende i tidligere år. Vi bor slik til at det langs dalsida er små bergenabber på rekke og rad, hvor reven gjerne ligger i dagleie. Vi byttet på å jage og postere annenhver av disse bergnabbene, og skøyt en og annen reven på den måten. Men en er avhengig av å være lokalkjent og vite postene hvor reven gjerne stikker ut, samt å komme seg til disse postene uten å støkke reven fra dagleiet da.

 

Det er vel ingen her som kan si om det vil funke for dere, det er bare å prøve det. Skulle ikke forundre meg om det funker en og annen gangen, men slett ikke alltid ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...