Jump to content

Iver Johnson 32.38? American Bulldog?


Johnson

Recommended Posts

Hei:

Jeg ønsker noe informasjon om en gammel Iver Johnsen revolver, kansje noen har peiling på hvordan jeg kan finne ut av alderen på slike. Revolveren har dobble action og er 6,5 tomme (såkalt pocket gun). sekskantet løp. Jeg har funnet et serie nr, men sier meg ingenting. Og ønsker også noe info om hvordan få tak i en senter splint som holder "tønna" på plass?.Og kjekt om noen også har peiling på verdi på denne type.

Mvh Johnson.

Link to comment
Share on other sites

Restaurerte den ja. Byttet fjæra som sitter på splinten som får tønna til å rulle med en "forbedret" utgave (fra 1910 eller noe :lol: )

Var ting som bolten som tønna sitter fast i (når jeg fikk levert revolveren var den festet med en stor maskinskrue :forvirra: ) og timinga på tønna var jo katastrofal.

 

Siden finishen så j****g ut, så gav jeg den en runde med kaldblånering.

 

Fyrte av ett par skudd med den for å teste, funka fint.

 

Vel, når verdien ligger på 500,- spenn (etter hva de går for i USA) så er det nok ikke noe stort tap om den faller i verdi :P

 

Sender deg en PM angående deler.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 years later...

Hei. Jeg er også slekt med denne Iver Jhonson. Og jeg har masse informasjon om denne mannen som kom fra Stryn. Hvis du vil vite mer enn hva som står på nettet er det en saga allerede og du kan kontakte meg på Ingeborg@Klevstrand.no. Jeg er gla hvis at jeg kan hjelpe deg med denne informasjonen. Hilsen Ingeborg 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...