Jump to content

Noen som har beverfeller på sørlandet?


hjelme83

Recommended Posts

Hei. Jeg har fåttmye tilbud rundt om i distriktet til å ta bever for bønder, men jeg har pr i dag hverken feller eller våpen. Er det noen Arendals ommrådet som har beverfeller liggende som jeg kan kjøpe/låne ? Jeg er villig til å kjøre en times tid unna arendal om noen tilbyr seg å gi bort noen feller. Jeg kommer til å bruke disse sammen med ungdom jeg er støttekontakt for, så dem får litt tid ute i naturen og oppleve å være med på noe spennende. Så det er dobbel betydning her.

 

Ta kontakt på PM eller'""" hjelme (at) gmail dot com """

 

Takker og bukker.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er registrert jeger, og jeg har vært borti fellene tidligere, men ikke så store som beverfeller. Fellene på GMax og jaktogfriluft koster i overkant av 600kr stykk. Det raker ganske langt over budsjettet vi har å bruke som støttekontakt. det er i den sammenheng jeg skal bruke fellene.

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt til pris på beverfellene hos deg! Her finner du til 200. :http://jaktfall.no/produkt/slagfeller-fangstutstyr/belisle-slagfeller/belisle-280sx-slagfelle-for-bever Husk at disse må brukes under vann! Du trenger også spennjern og sikkerhetskrok!

Det vil være en stoor fordel om du kan få anledning til å være med en erfaren beverfanger for å lære!

 

(Dette er belisle 280 feller, litt uvanlig str. Er jo 330 som er det vanlige. Kravet er slagkraft som conibear 330 eller northwood 300, vil tro belisle 280 greit klarer det kravet uten at jeg har sjekket opp dette spesifikt)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...