Jump to content

Jaktfalldemperen


Bluto

Recommended Posts

Har en i 6.5x55 med 14x1.5 gjenger. Fungerer utmerket og bedre enn S&L TDM 45 når det gjelder støy og presisjon. Den har gått ca. 500 skudd og ser ikke ut til å ha tatt skade av det. Bruker den fast på jaktfeltstevner.

Kr. 999,- er et røverkjøp. "Løp og kjøp".

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat slått til på dette tilbudet.Nettopp kjøpt meg pipe i 9,3x62 til min S&L Classic DL. Mener jeg har lest at denne demperen har samme bakstykke som S&L TMD.? Uansett er jeg overhodet ikke redd for å handle hos jaktfall. I mine øyne har de norgesrekord i service/kundebehandling. Handla mye der. Til denne prisen,så får du mye demper for pengene.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Jeg har hatt denne i 3 år. Har ikke hatt andre dempere,så jeg har ikke noen andre erfaringer å sammenligne med. Med det sagt så synes jeg denne er veldig bra. Har den på en Browning X-bolt i 308,og det er ca 5-6 cm treffpunktendring. Børsa samler veldig godt med demperen på. Hvor mye den demper? Mer enn nok til at det ikke er ubehagelig uten hørselvern,samt at rekylen blir redusert kraftig. Som sagt,jeg har aldri prøvd noe annet,men til den prisen så synes jeg den er meget bra! To tomler opp fra meg!

 

Sent fra min HTC One via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg både Hausken standard og denne jaktfalldemperen (308w). Omtrent ikke hørbar forskjell i lyden med mine ører, jeg får 3.5 jaktfalldempere (da kostet de 999,-) for det som jeg ga for Hausken, så for min del blir det nok ikke flere fra hausken (kun basert på pris) Nå får man ca 5 stk Jaktfalldempere for prisen av en stk Hausken standard :overrasket: Min jaktkompis bruker også jaktfalldemperen på sin 308 og har skudd ca 3-400 skudd med den og der kan det se ut som de rustfrie stålinleggene i senter av bafflene har fått ørsmå "hairline cracks", kan være synsbedrag eller karbonavleiringer etc... men det påvirker uansett ikke dempingen eller presisjonen. Jeg var på banen på tirsdag og der var en mengde forskjellige demperer representert og det var slåenede hvor like alle hørtes ut ved skyting. Til og med tmd 35 som er vesentlig mindre enn mange av de andre kan jeg ikke si smallt noe mer enn andre.

Jeg fikk en demper fra Jaktfall som gikk meeeeget trangt innpå gjengene mine (14x1.5) og etter første skyting med tildels fraværende presisjon viste det seg at kulene hadde subbet borti og tatt med seg litt fra senterbafflene, jeg fikk ny demper. It`s all good now 8)

Mitt personlige råd er at dette er tidenes demperkjøp, kjøp mens de har til den prisen :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...