Jump to content

Deler til Uberti 1860 Army


torpang

Recommended Posts

Hei. Har forsøkt å bestille fjærer til sylinderstopp bolt for Uberti 1860 army . Midway kan ikke levere. Forsøkte å bestille fra Brownells, men ordren ble annulert pga. DDTC restrictions, hva nå det betyr :?: . Er evig takknemlig for tips om noen som kanskje har Uberti deler på lager.

Hilsen Storpang

Link to comment
Share on other sites

Akkurat den delen går vel om hverandre på 1851, 1860 og SAA modellene og det er sannsynligvis mulig å bruke deler av andre fabrikat også hvis du ikke finner en fra uberti. Kan hende det finnes her på berget også, jeg tror det var Børselars jeg kjøpte ny låsebolt hos for mange år siden.

 

Edit: ble brått usikker på om det er forskjell på fjæra på navy og army modeller, jeg vet at fjæra på navy- modellene er identisk med SAA fjær i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg eier, og bruker aktivt en "garderobe" med Ubertier.... Derfor bestiller jeg ofte fra http://www.vtigunparts.com//

 

Får som regel varene kjapt og greit, de har post-tracking og sender til Norge.

 

Vellfungerende web shop, anbefales!

 

Direkte link til Uberti 1860 army siden:

http://www.vtigunparts.com/store/shopdisplayproducts.asp?id=15&cat=Uberti+1860+Army

 

Det du skal ha er en "trigger bolt spring" - Koster $7... Bestill en ny hånd, ed fjær samtidig.. de ryker ofte 8)

 

 

(Del nummer 7 "Hand Assembly w/Spring" koster 17 Dollar)

 

 

Jeg ser at jeg har betalt fra $25-30 i porto... (På ordre fra $65-125)

Link to comment
Share on other sites

ble brått usikker på om det er forskjell på fjæra på navy og army modeller, jeg vet at fjæra på navy- modellene er identisk med SAA fjær i alle fall.

 

Går i alle fall om hverandre på 1851, 1861, 1860.. Jeg tror den til SAA (73) er "kortere".. men jeg er usikker på det... Så da har du sikkert rett :D

 

Edit: Du hadde rett Vargen... Jeg måtte sjekke på VTI.. På Uberti Trigger Bolt Spring, under 1873 SAA, står det at den passer til "1851, 48, 49, 61, 60, 62, 73 SA" Så da er den ganske universell (Selv om den har ett annet varenummer en den som står listet på 1860 army siden ..... )

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at jeg ikke er blitt senil enda. Grunnen til at fjærene går om hverandre er simpelthen at de gjorde det på originale Colt revolvere også. De sparte penger på å gjenbruke deler fra tidligere modeller, i stedet for å konstruere noe nytt.

 

Forøvrig er det en ting du bør gjøre før du installerer ei ny låseboltfjær; i boka "Gunsmithing guns of the old west", av David Chicoine, beskrives et enkelt triks for å få denne fjæra til å bli nærmest evigvarende. De knekker alltid innerst mellom de to "fingrene" som går til henholdsvis avtrekker og bolt, fordi det er skarpe hjørner der som gjør at belastningen konsentreres i et punkt. Bruk en dremel eller annet egnet verktøy til å runde av så det blir en rund U-form i stedet for et rettvinklet kutt innerst mellom disse fingrene, så knekker den aldri. For å få til dette må du fjerne litt gods så fingrene blir litt smalere der innerst, resultatet ser svakere ut men tåler mye mere bruk uten å knekke.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...