Jump to content

Foldekniv tråden


Xesray

Recommended Posts

Var å kjøpte meg en ny kniv i dag, bilder kommer seinere, er en kar som følger litt for mye med i denne tråden. så blir en liten overraskelse. Det er en av de billigste knivene eg har kjøpt, men den var så RÅ at eg bare måte ha den.

Link to comment
Share on other sites

Hei, gikk det greit å få den inn i landet? Trodde ikke tullen likte spring kniver? Sp rå ut, snart 40 år men har alltid ønsket meg en spring kniv :mrgreen:

 

Du kan gjerne kalle denne en springKniv den åpner seg selv, den fins for kjøp i Norge men jeg kjøpte den i fra USA, den fins i tre størrelser.

http://www.bladehq.com/item--Smith-Wesson-Large-SWAT--2789

 

Se en filmsnutt her.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Og da var "Ambitious" i hus, var i kontakt med selger igår og fikk til svar at "File a dispute with paypal and we'll refund your money"

 

Men rakk heldigvis ikke det da , siden den lå i postkassa idag :smile:

 

Kvass liten rakker, og mekanikk / bladlås kjennes ut som en safe i forhold til alt annet jeg har hatt av foldekniver

 

bilde skamløst lånt fra bladeforum, hvor den ses sammen med sine 3 storebrødre:

budget-allopen.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg søkte litt rundt Buck-kniven og fant ut følgende:

- Den annonseres for salg fra aliexpress, en annen nettforhandler og en ebay-forhandler.

- Den finnes IKKE på Buck sin websider

 

I tillegg oppgir de at bladet er av 440C stål, og det har jeg aldri hørt om at Buck har brukt. Jeg tillater meg å forholde meg en tanke skeptisk til denne...

Link to comment
Share on other sites

Her er ett par søte foldekniver (eller "nøkkelring" kniver om man vill) jeg nylig kjøpte. Turtle fra CRKT

Utrolig liten og søt. Og personlig synes jeg de er ganske tøffe :D

Enkel og kjekk å ha med seg og løser små enkle hverdags oppgaver godt nok.

Kan også feste på en pengeklype/belteholder

 

im8dh4.jpg

 

dfgcpj.jpg

 

1ik9kj.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk en hypotese hos en kompis angående slike falske produkter.

Han mente at når batcher med produkter var ferdige på fabrikkene så produserte de opp overskuddsmaterialet og solgte dette svart siden dette ikke er i noe regnskap eller system. Det hørtes ut som en vettug kinajuksemetode, men det er jo forsåvidt da et ekte produkt om det er produsert på samme fabrikken med samme maskiner?

 

Dog er etikken NOE frynsete...

 

Den Gerberkniven kosta 30-35 kr, det er vel mulig at produksjonkostanden er langt lavere enn det? Med tanke på at dette er solgt fra Kina altså?

Link to comment
Share on other sites

Denne var juks, åpenbar overproduksjon og andresortering for låsen holdt ikke og overflata på grepsflatene var dårlige. Bladet var av samme kvalitet dog, men det hjelper ikke når kniven ikke låser.

Jeg skar meg, har aldri vært så snar å rense et sår før. Ting fra østen man skjærer seg på er ikke til å spøke med... :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

Synes dette var en skummel tråd. Pga av dette måtte jeg innom bladehq. Hva skjedde da sier du? Jo jeg måtte selvfølgelig kjøpe fire kniver. Trådstarter er herved skyldig i å senke innholdet i min bankkonto. Lumpent :-)

 

Item Quantity Each Subtotal

Smith & Wesson Medium Special Ops Tanto Olive Spring Assist Knife (PLN) SPECM 1 $34.50 $34.50

 

Smith & Wesson Desert MAGIC Spring Assist Drop Point Knife (Black SER) SWMP1BSD 1 $24.99 $24.99

 

Ka-Bar Warthog Tanto Folder Knife (3.06" Black Serr) 3075 1 $12.95 $12.95

 

Meyerco Dirk Pinkerton Thumb Drive II Utility Dagger Knife (1.25" Black Plain) 1 $9.95 $9.95

Subtotal $82.39

 

Tax

Sales tax is added to all Utah orders $0.00

Shipping and Handling

No shipping required Free!

Grand Total $82.39

Link to comment
Share on other sites

Synes dette var en skummel tråd. Pga av dette måtte jeg innom bladehq. Hva skjedde da sier du? Jo jeg måtte selvfølgelig kjøpe fire kniver. Trådstarter er herved skyldig i å senke innholdet i min bankkonto. Lumpent :-)

:lol::smile: Forventer bilder når du får de hem :)

Link to comment
Share on other sites

Gerber Gator har funket veldig bra

 

Enig.

Har samme kniv. Hatt den i 12-15 år snart... Husker ikke helt.

Men den holdt seg lenge skarp..

Første testen jeg tok var opp mot biltaket (inni). Skulle bare stryke med spissen..

Stoffet bare delte seg pent og pyntelig...Ups. :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

0350en har stainless liners.

 

Hva forundrer meg er de horrende priser norske nettbutikker selger kniver på? F.eks Spyderco Military til 2000kr (332$) normalpris er rundt 130$. Selv med frakt+ mums er det billiger å bestille fra USA f.eks. Ikke rart at det ikke selges bra kniver her i landet til en normal pris.

 

 

Etterlyser forøvrig fortsatt noen I norge some eier (en ekte) Hinderer XM-18. Jeg påstår fortsatt at jeg er den eneste intill motsatt er bevist. Har spurt de fleste nordiske brukere av USN og diverse andre forum, men ingen nordmann som eier en slik.

 

Dagens EDC.

 

20130312_185104_zps568261cf.jpg

Link to comment
Share on other sites

En enkel test er å teste det med en magnet. Titan er ikke magnetisk.

 

Har en Strider SnG Lego flamed ti S30V og en GEC 852211 2011 Bladeforums forum knife. Basert på Great Eastern Cutleries #85 Bullet End Jack pattern.

 

image_zps0308f9ec.jpg

 

Rotationen min for tiden. Har et par til jeg pleier å bruke men disse 6 er perfekt til meg og bruksområdene mine.

 

20130326_165126_zpsa54601b7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg mottatt pakke fra bladehq, var desverre innom tollen og ble avgiftsbelagt så klart, men uansett veldig fornøyd med produktene. Fine størrelser og tighte toleranser etter hva jeg kjenner ihvertfall. Blir nok brukt til det meste dagligdags :-)

 

http://s1365.photobucket.com/user/bjornhaavard/media/kniver_zps65b75dc5.jpg.html?sort=3&o=1

 

 

http://s1365.photobucket.com/user/bjornhaavard/media/kniver2_zpsd76e9f15.jpg.html?sort=3&o=0

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Här är mina favoritknivar för tillfället (ursäkta att det kom med ett par med fast blad).

 

Från toppen och ned.

 

Fällkniven A1 (med läder och Zetylenslida)

Fällkniven F1 (med läderslida, lång infestning och Zetylenslida)

Spyderco Paramilitary 2 (med horisontal och verikal läderslida)

Spyderco Delica 4

 

 

Mvh O

 

 

4yzujetu.jpg

Link to comment
Share on other sites

da var det visst på tide å kjøpe foldekniv igjen..

jeg har ikke hadd annet enn en leatherman i lomma etter jeg mistet en small chris reeve sebenza for noen år siden

så det var på tide med fornying, den ble litt større denne gangen så det må man nok venne seg til

 

sebbie_zps38ceafeb.jpg~original

Link to comment
Share on other sites

takker, hehe ja bare jeg ikke mister denne å :P

meget godt laga kniver men bladgeometrien kunne vært bedre.. samt de kunne for min del vært herdet mye hardere

 

fikk så god pris at jeg kunne ikke si nei på denne, så hadde den pheasant tail graphics også.

Link to comment
Share on other sites

Gratulere med valget av C R Sebenza, jeg har 4 stk og 1 i bestilling :D

 

Var mm från att köpa en small Sebenza och har fortfarande lust på en. Men ser att några klagar på att titanen är väl mjuk i förhållande till bladet. Pratar då om området där titanen låser bladet. Vad har du/ni för erfarenhet av det?

 

Mvh

O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...