Jump to content

Foldekniv tråden


Xesray

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 year later...
På 30.10.2012 den 22.49, tinytim skrev:

Kjøp deg en Fallkniven U2, det gjorde jeg og er kjempefornøyd. Kniven er liten, hendig og kjempeskarp. Har begynt å ha den i lomma bestandig, eneste unntak er når jeg skal fly, blir for dyrt å legge den igjen i sikkerhetskontrollen.

 

U2 her også. Så etter en liten kniv som går fint ned i bukselomma og falt da for U2. Fortrekker til det en "to-hånds åpner" uten "thumb stud" eller noe annet som stikker ut. U2 er perfekt i så måte. Enkel, flat og lekker liten sak som jeg bærer med meg daglig uten at den påkaller oppmerksomhet. Brukes til alt fra å åpne emballasje til å skjære biter av spekepølsa i lunsjpausen.  Total lengde utslått 150mm, sammenslått: 86mm. Bladlengde 62mm, bladtykkelse 2,5mm. Veier kun 45g.

www.fallkniven.com/en/knife/u2/

www.prisjakt.no/product.php?p=190791

compressedu2_png_1200px_72dpi-300x125.pn

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fikk en Benchmade Bugout 535 i posten i dag. Blå, som vist her: https://www.benchmade.com/bugout-family.html

535_pair_1000x1000_1.jpg

Ai ai ai. Den går lett i lomma!

Men skjønner ikke hvorfor de kaller den "Bugout". Er ikke akurat noen "survival kniv" med sine 52,5g  og skaft av  " Grivory" (forholdvis hard plast).  Skulle jeg valgt navn på den ville jeg kalt den for "Hike-out" og satset på "gram-jegerne" blant turfolket :)

 

Edited by mdm
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...