Jump to content

Da er valget tatt.... møt Storm!


jaktlykke

Recommended Posts

Etter å ha tenkt og fundert att og fram i ukesvis så har jeg endelig landet på hvilken av valpene jeg skulle velge... og valget falt til slutt på hann 1 som heretter skal hete Storm.

N DK UCH NORD VCH Næssgården`Always Action Ahead (Amigo) er den stolte fader og moren er ei finsk spretten dame ved navn He JW-10 Kraaybell`s Blixtra af Boken.

 

Her er Storm:

 

526010_10151273278316970_2018684987_n.jpg564877_10151273279941970_1021789210_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Storm er tiltenkt å bli ettersøkshund som sin far. Amigo er 7 1/2 år nå og har visse problemer med rygg/lysker som gjør at jeg kommer til å pensjonere ham fra jobben etterhvert. Dersom alt går som det skal så er Storm godkjent på denne tiden neste år, men jeg skal ikke stresse noe.

 

Dere kommer nok til å bli spammet med bilder og historier tenker jeg :oops:

Link to comment
Share on other sites

Stormen ventes innover landet rundt fredag den 9 november melder værmeldingen på Vestlandet ;)

 

Jeg flyr over til Stockholm og henter ham der - han skal sitte på fanget mitt og sjarmere alle i senk hadde jeg tenkt (og med det blikket så klarer han nok det med glans vil jeg tro!)

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg i Stockholm om hentet Storm.

 

stormochhelgamari005.jpg

 

Henting-av-Storm-014.jpg

 

 

VIDEO:

:mrgreen::mrgreen:

 

Han er utrolig avslappa og cool og lot seg ikke vippe av pinnen av noe som helst - hverken båt, fly, bil, høytalerstøy, å sitte på samlebånd, bli håndtert av allslags folk, nesten bli nedkjørt av disse vognbilene på flyplassen - ja i det hele tatt.

 

Han har sovet seg gjennom det meste:

 

storm2b.jpg

 

Henting-av-Storm-017.jpg

 

Henting-av-Storm-031.jpg

 

Henting-av-Storm-034.jpg

 

Henting-av-Storm-037.jpg

 

Henting-av-Storm-041.jpg

 

På flyplassen sjarmerte han tollerne i senk; jeg er nesten sikker på at jeg kunne hatt transportveska hans full av stæsj uten at de hadde ofret det en tanke :lol:

 

Henting-av-Storm-019.jpg

 

Den ene tolleren ville beslaglegge han. Årsak; han var for søt :roll:

 

Vel hjemme fikk far og sønn hilse på hverandre for første gang; Amigo var ikke særlig hypp på dette krapylet, men det kommer til å gå seg til :) For når Storm er opptatt av å leke eller sove så kommer Amigo snikende bort for å lukte på ham. Storm har våknet til live i dag og mye mer aktiv overfor Amigo og jeg ser både skepsis og nysgjerrighet i øynene til Amigo. De to kommer helt sikkert til å bli gode venner!

 

Storm-og-Amigo-m%C3%B8tes-002.jpg

 

Storm-dag-1-016.jpg

 

I dag har vi vært i skogen og det var noe nytt og spennende - og her var det i tillegg mye vann fra både oven og bakken (han har jo tross alt flyttet til Vestlandet :) )

 

484914_10151293660286970_932621803_n.jpg

 

14193_10151293660351970_466776960_n.jpg

 

46268_10151293660391970_1344525699_n.jpg

 

61458_10151293660421970_1470756338_n.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Verden er stor for en liten krabat og det er mye som skal læres og gjøre seg kjent med. I går var vi ute på tur og møtte på et par hester og det var bittelitt skummelt med det samme for Storm - de var jo så svæææære!

 

Men det gikk ikke mange minuttene før han måtte bort og hilse :)

 

63853_10151300721726970_317304929_n.jpg

 

Ellers har han vært hjemme alene mens jeg har vært innom jobben og det har gått over all forventing. Han protesterer med det samme jeg går ut døra, men han roer seg ganske greit. Han er foreløpig i gangen med korga si og tyggeleker. Det er ingenting bitbart å ødelegge med de sylhvasse pirajatennene, jeg har smurt tabasco på en kommode som står der :)

 

Ingen uhell av hverken tiss eller bæsj og han er rolig og glad når jeg kommer hjem. Flinke gutten :)

Link to comment
Share on other sites

Vovsen er ikke riktig klok :shock:

 

I går løp han i full fart rett ut i sjøen og stoppet ikke før han var kommet 15 m ut - da var han på meget dypt vann og da først oppdaget han vel at han ikke var på land :)

 

 

Jeg var så forfjamset at jeg ikke fikk filmet ham der utpå, jeg trodde han skulle fortsette til Bømlo!

 

Han kom heldigvis inn til land igjen slik at jeg slapp å bade - jeg er litt pysete for kaldt vann i november serru...

 

Stakkaren frøs noe alldeles forferdelig så det var bare en ting å gjøre og det var å komme seg hjem for å tørkes og varmes opp igjen.

 

etter-sv%C3%B8mmeturen.jpg

 

Storm sover stort sett om dagene - jeg regner med at han ligger til lading :lol: For det ekstremt mye energi i ham på kveldstid!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Storm nærmer seg 16 uker og han utvikler seg til å bli en herlig hund med et sterkt hode og han er full av spillopper og fanteri :) Han er tryggheten selv og skal hilse på alt og alle; han er mye med meg på jobb og blir utsatt for både røykdykkere, folk i overlevningsdrakter og helikopter som velter under vann. Han er ikke mye skvetten den gutten!

 

Og når det gjelder bading (ufrivillig sådan) så har han hatt sine plump etter forrige gang.... :roll:

 

 

 

Han har sylkvasse tenner (han har herpet x antall truser, sokker og bh-er) så for å få litt fred så gav jeg ham noe ordentlig å sette pirajatennene i:

 

Stormfaringrhjortebein075_zps7ce45bf5.jpg

 

Stormfaringrhjortebein001_zps5e8571c7.jpg

 

 

 

Resultat: Rene og pene tenner :lol:

tann015_zps960e7b1c.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Storm er ikke lenger liten.... han nærmer seg fem måneder nå og har blitt til et langbeint rekel ;)

 

Fjellturer får han i massevis!

 

turtilHopsfjellet019_zps8d59bbeb.jpg

 

turtilHopsfjellet003_zpsde80a6fc.jpg

 

bilde6_zps69365fac.jpg

 

Storm1_zps4a3be262.jpg

 

turtilDreng035_zps06ede211.jpg

 

Han liker også å flørte med jentene :)

 

turtilDreng020_zps304d8d2f.jpg

 

TaraogStorm033_zps5e60407b.jpg

 

TaraogStorm010-001_zpsf10581c8.jpg

 

Han har strekt seg mye og er nå like stor som sin mor :shock: Dvs. han er 48 cm høy og veier litt over 15 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Storm har debutert i utstillingsringen i dag for en streng finsk dommer. Siden han sjølv er finsk så brukte han skitne knep for å sjarmere dama og slengte labbene rundt halsen hennes og tungekyssa henne så til de grader :oops:

 

Utstilling-%C3%98len-2013-Storm-021.jpg

 

Tror det hjalp... for han fikk strålende kritikk :mrgreen:

 

Han ble BIR og BIG 1 i knallhard konkurranse med seg selv og havna i BIS-finalen. Der ble han uplassert; noe annet var ikke å forvente :)

 

Utstilling-%C3%98len-2013-Storm-102.jpg

 

Vel hjemme sloknet han totalt - det har vært en lang dag med masse inntrykk.

 

bir-og-big-005.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takk for det graahund!

 

Storm har kun gått to korte spor pga snø og kulde som aldri ville forsvinne så jeg har vært en smule frustrert kan man si. Hadde værgudene vært på min side så hadde vi allerede vært laaaangt kommet på sporfronten men den gang ei altså...

 

Dvs. det ble fint vær på mandag og da stakk jeg til skogs fortere enn svint og la et 300 meters spor som skulle få ligge fire timer før jeg satte Storm på oppgaven.

 

Men det skar seg fullstendig med tidsklemma; jeg måtte avgårde til byn og der dro ting så til grader ut at det var mørkt før jeg kom hjem. Så sporet fikk nå bare ligge der over natten - jeg kunne jo bare la Amigo få det dagen etter som en liten vedlikeholdsrunde.

 

Dagen etter var det like fint vær og jeg kunne ikke la være å falle for fristelsen om å la Storm prøve seg likevel. Ja jeg vet at sporet nå var 25 timer gammelt og han kun har to korte små spor bak seg.... men jeg bare måtte :)

 

Og jeg innrømmer glatt at jeg ikke hadde tro på ham når jeg satte ham på sporstarten men dæven steike så jeg måtte bite i det sure eplet :shock:

Storm gikk fra A til Å som om han aldri hadde gjort noe annet og han gikk med nesa i bakken hele veien. Kun et par steder var han et par meter utenfor sporet og da viste han det med all tydelighet på kroppsspråket og søkte seg tilbake til sporet igjen. Han fikk ingen hjelp av meg.

 

Han viser de samme gode taktene som sin far og det gleder meg enormt!

 

d%C3%B8gnspor3.jpg

 

d%C3%B8gnspor2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...