Jump to content

Har vi trua på at bly blir tilatt igjen?


Trond@Hagen

tror du blypatroner kommer til og bli tilatt i norge igjen?  

318 members have voted

  1. 1. tror du blypatroner kommer til og bli tilatt i norge igjen?

    • ja
      181
    • Nei
      137


Recommended Posts

For å gi et reltativt direkte svar på topic`en - Nei.

 

Og hvis jeg mot all formodning skulle ta feil her (Noe jeg forøvrig håper jeg gjør) vil trolig blypatroner bli såpass avgiftsbelagt at de neppe vil bli noe billigere enn andre alternativer.

 

Jeg jakter mer enn jeg skyter og tar meg derfor råd til å bruke bla Rottweil Ultimate patroner som jeg mener er fullt på høyde hvis ikke bedre enn de fleste blypatroner.

 

Men for all del... Jeg er og har alltid vært mot blyforbudet!

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det at Høgre, Venstre og 1 parti til går inn for å tillate blyhagl (unntatt i våtmarksområde)? Er dette partiet i såfall kanskje Frp? Synes det er rart om Frp seier nei om V og H seier ja.

Eg synes me bør stille spørsmål og kreve klare svar av dei ulike partia fram til Stortingsvalget, og gjerne påvirke om de er med i eller kjenner nokon som er med i ulike parti. Med regjeringsskifte i sikte så må det vera realistisk å håpe på ei endring. Trur faktisk eg skal vente med å selje lageret eg har av blypatroner til etter valget.... :wink: La oss stå på vidare i lag!

Link to comment
Share on other sites

Eg synes me bør stille spørsmål og kreve klare svar av dei ulike partia fram til Stortingsvalget, og gjerne påvirke om de er med i eller kjenner nokon som er med i ulike parti.

 

Vi ikke bare bør.. Vi MÅ stille krav!

 

Godt valg! :D

(Jeg vet faktisk ikke, jeg HÅPER at Frp bryr seg også i bly-saken!)

Link to comment
Share on other sites

skulle ta feil her (Noe jeg forøvrig håper jeg gjør) vil trolig blypatroner bli såpass avgiftsbelagt at de neppe vil bli noe billigere enn andre alternativer.
Da normenn allerede handler røyk, snus, brus, ost, flesk og det meste annet i sverige, ville en slik avgift bare bli like latterlig dumt som alle de andre avgiftene. Men fint for svenskene. De trenger jo arbeidsplasser og inntekter til sin statskasse de også. :wink:
Link to comment
Share on other sites

O

Jeg jakter mer enn jeg skyter og tar meg derfor råd til å bruke bla Rottweil Ultimate patroner som jeg mener er fullt på høyde hvis ikke bedre enn de fleste blypatroner.

 

Samme her. Har til nå brukt Wingmaster HD i den hagla som tåler det, og vil nok fortsette med dette sjøl om bly skulle bli tillatt. Eller Rottweil Ultimate da lageret er tomt...

 

Problemet er at jeg også har andre hagler som ikke tåler hverken trykket eller haglmaterialet i disse patronene. Der blir det blypatroner igjen.

 

Jeg har prøvd diverse tungsten-varianter, men er ikke fornøyd.

 

Om jeg har trua på at det blir lovlig igjen. Ikke egentlig, men jeg må berømme NJFF for forsøket.

Link to comment
Share on other sites

Gå opp og les det innlegget jeg hadde 1. desember.

 

Jeg har ikke fått svar på den siste purringen jeg sendte :evil:

 

Det forteller meg en ting: KLIF har ingen intensjoner om å gå tilbake på blyforbudet, og KLIF har intensjoner om at bly skal forbyes også i rifleammunisjon i 2020!

 

For å nå dette målet er de villige til å forfalske bevisene, dvs at de konsekvent underslår kritiske forskningsrapporter to undersøkelser, og bare legger frem, og bygger sine forslag og vedtak, på nøye utvalgte rapporter og undersøkelser som kan bygge opp under et ønsket vedtak om å forby bly i all ammunisjon :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er hevet over enhver tvil at rundt omkring i det ganske land sitter det en gjeng surpomper som ikke gidder å løfte en finger for å bidra, men som alikevel sutrer over alt som ikke blir gjort eller som de forventer skal serveres foran nesa. Uansett hva som blir lagt ned av arbeid eller bidratt med i deres favør så er det langt fra bra nok.

 

På kammeret er det dessverre også noen av disse.............

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...