Jump to content

fikk igjen våpen søknad i dag, MEN


Rommling

Recommended Posts

var i posten å der lå det brev fra onkel blå. tenkte jeg endelig fikk svar etter litt frem og tilbake siden mitten av august.

åpnet og så det sto innvilget :D

 

Men så kom overaskelsel tok et kjapt blikk oppover på søknaden og der står det hagle og tenkte hva Fa**

 

Jo da dette var ikke min søknad, men en innvilget søknad på en hagle til en anne mann i distriktet.

Altså mitt navn på konvoluten men ikke min søknad.

rinte han som eide søknadet for fortalte jeg hadde hans, og venter å ser om han plutselig får min søknad på mandag.

 

skal ringe våpenkontoret på mandag å snakke med dem, slikt bør jo ikke skje.

Link to comment
Share on other sites

Dra ned til våpenkontoret og lever den feilleverte søknaden uten å lage en stor sak av det, og ta samtidig opp løpssøknaden din :wink: .

Du skal se de muligens ser på et eventuelt avslag du har fått med nye øyne.

Utbasunere hendelige uhell tjener du ingen ting annet på en at de muligens tar frem lupen på dine fremtidige søknader.

Link to comment
Share on other sites

har snakket med han som skal ha søknaden, bor ikke langt unna meg, våpenkontoret som behandler sakene er en ca 12mil unna.

vis han får søknaden min på mandag så drar vi å bytter, men kommer til å informere kontoret om saken.

siden de har skrevet ut en konvolutt med mitt navn kan det tyde på at noe har skjedd med saken.

 

Medic82

var jo her jeg håpet på svar for den skulle behandles på fredag fikk jeg til svar. oppdatering kommer når jeg vet noe mere

Link to comment
Share on other sites

Det er vel balnt annet derfor at siste variant av skjemaet har en seksjons for ID kort. (uten at det gjør hendlesen bedre) Dog er det vel slik at sjansen for at man bytter om på to innvilgede søknader og konvolutter er større en at man sender en innvilget søknad til en "tilfledig" person.

Link to comment
Share on other sites

+ 1.

Desverre hender det at søknader forsvinner i systemet, selv har jeg opplevd at en søknad om forlengelse forsvant etter at den hadde blitt godkjent. Den skulle ligge godkjent sammen med en haug godkjente søknader jeg fikk igjen, men gjorde ikke så. Etter en kort prat med tante, skjønte jeg at det ikke var noe å vinne på å stå på mitt om at hun ikke hadde lagt den ned i konvolutten, da hun gav klar beskjed om at den ikke var der, med andre ord måtte det være jeg som rotet. Yeah right!

 

Verre synes jeg det er at endel ting som forsvinner aldri dukker opp igjen, om de skulle være feilsendt ville jeg anta at de dukket opp igjen. Men enkelte ting bare forsvinner, litt ekkelt så jeg har forlengst begynt med direkte levering, enten hos politikammeret, eller hos Lensmann (som tar kopi til loggen sin over alt som passerer kontoret).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...