Jump to content

Gopro hero 3 black edition


Xesray

Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Har fått testet black edition en stund nå.

 

Meget fornøyd, men den krever litt datakraft å redigere 4K filer.

 

Du vil oppleve lagging i vlc på ubehandla filer dersom du ikke har kraftig pc, så prøv å konverter filene i cineform studio. Gratis fra gopro.com

 

 

Her er en liten film fra påskeferien min.

 

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp tatt i bruk nytt Gopro BE. Liker liker liker :) Gleder meg til å prøve wifi fjernkontrollen på noen åter.

 

Lett å bruke til både film, bilder og timelapse. Lagde en time-lapse film uten noen forkunnskaper. Kameraet klarte ca 2 timer med bilde hvert 4. sek før batteriet tok kvelden, dvs rekker akkurat å lage time-lapse av turen til hytta :-)

 

Sliter med redigeringa. Cineform og movie maker fungerer bra, men det tar omtrent like lang tid å konvertere filmklippene som å se dem (1:48 for et klipp på nesten 400 mb eller 1:46) PCen er en ny laptop med ssid disk og godt med ram.

 

Hvor lang tid tar slik konvertering (antar fra mp4 til avi) hos dere, på hva slags maskin? Finnes det noen eksterne grafikk-dubbeditter som kan speede opp dette (uten å kjøpe ny pc)?

 

mvh

Chr

Link to comment
Share on other sites

Konvertering er tallknusing, som kan foregå enten i CPU eller en eventuell GPGPU. For å få raskere konvertering kan du se etter programmer som er i stand til å utnytte alle CPU-kjerner samt GPU (grafikkprosessor) om sistnevnte støtter det. Dersom programmet du allerede bruker kjører CPU og GPU på nær 100%, vil du måtte bytte deler for å redusere tiden. Det kan være mulig å bytte prosessor i enkelte bærbare, men skal du drive litt på med slike ting er du langt bedre tjent med en stasjonær maskin som er tilpasset formålet. Så kan du bruke den bærbare og se på ludo-matcher på youtube mens du venter.

 

Trenger ikke å bli så fryktelig dyrt, om du er i stand til å bygge lego så kan du greitt kjøpe deler for en fem-seks tusen som gjør jobben så det griner og sette sammen selv.

Link to comment
Share on other sites

Som Sofabamse sier. De færreste laptoper egner seg til redigering av HD video. Her trengs det massiv CPU kraft, eventuelt også GPU. Begge er ting de færreste laptoper har mye av, da det krever mye strøm. Kun noen få laptoper beregnet for spilling har dette, og da til en sinnsyk pris.

 

Jeg støtter anbefalingen til Sofabamse om å bygge en stasjonær til formålet. Ble litt å tygge posten til bamsen en ekstra gang, men jeg måtte bare :)

Link to comment
Share on other sites

ang pc så er selvbygg stasjonær billigste veien å gå. Evt en komplett eller multicom byggepc.

 

GamerPC er ofte meget greit utgangspunkt, gjerne en intel plattform. Sandybridge om man har råd.

 

En SSD kan være lurt å ha når man jobber med større videoprosjekt, så kan man heller overføre filene til snurrings når man er ferdig å redigere, og dermed frigi plass til neste prosjekt.

 

Mitt 2år gamle selvbygg på AM3 plattform fikk SSD nylig og gikk fra 5.7 til 6.9 på Windows ytelsesindex.

Link to comment
Share on other sites

Kameraet klarte ca 2 timer med bilde hvert 4. sek før batteriet tok kvelden, dvs rekker akkurat å lage time-lapse av turen til hytta :-)

 

Omtrent det jeg klarte også (White ed.) men da med bilde hvert 2. sekund. I ettertid har jeg kjøpt The Frame (aka naked frame, til 129,- hos dustinhome) som da gjør det mulig å ha strøm på kameraet under filming - dersom du ikke trenger vind/vanntett hus.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tror jeg tar turen til XXL i dag og kjøper meg et hero 3 silver.. Etter å sett utallige tester osv. så ser jeg ikke helt behovet for black til mitt bruk. Skal bare brukes på litt turer og undervannsfilming i utlandet. :) Skal se om jeg får det for 2000,- da milrab.no har det til denne prisen ;) Er vel sånn prisgarantien til XXL fungerer?

Link to comment
Share on other sites

Da var det kjøpt, og XXL var som vanlig fantastiske: fikk det til under den prisen jeg hadde funnet det til; 1949,-

 

Men nå lurer jeg på om jeg først som sist skal bestille:

http://dx.com/p/replacement-3-7v-1050ma ... ack-197714

 

Tipper det ikke er av samme kvalitet som det originale batteriet, men sikkert en fin backup? Til under en 50-lapp så er det verdt å teste!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Da var det kjøpt, og XXL var som vanlig fantastiske: fikk det til under den prisen jeg hadde funnet det til; 1949,-

 

Men nå lurer jeg på om jeg først som sist skal bestille:

http://dx.com/p/replacement-3-7v-1050ma ... ack-197714" target="_blank

 

Tipper det ikke er av samme kvalitet som det originale batteriet, men sikkert en fin backup? Til under en 50-lapp så er det verdt å teste!

 

For å følge meg selv litt opp her: Batteriet er just like bra som original-batteriet hva gjelder levetid. Har brukt det mye, og merker foreløpig ingen forskjell :D

Link to comment
Share on other sites

Da var det kjøpt, og XXL var som vanlig fantastiske: fikk det til under den prisen jeg hadde funnet det til; 1949,-

 

Men nå lurer jeg på om jeg først som sist skal bestille:

http://dx.com/p/replacement-3-7v-1050ma ... ack-197714" target="_blank" target="_blank

 

Tipper det ikke er av samme kvalitet som det originale batteriet, men sikkert en fin backup? Til under en 50-lapp så er det verdt å teste!

 

For å følge meg selv litt opp her: Batteriet er just like bra som original-batteriet hva gjelder levetid. Har brukt det mye, og merker foreløpig ingen forskjell :D

 

Høres bra ut Fredrik! Har selv kjøpt ekstra batteriet samt endel annet snadder fra dx. Blir spennende og teste kameraet :)

Link to comment
Share on other sites

Bestiller mye fra DX, og det tar alt fra 1 uke til 4 uker. Så skal man bestille der, så er det best å bestille i god tid, og glemme at du har bestilt det - for så å bli overasket når det ligger i postkassa ;) Å spore er nyttesløst!

 

Grunnen til at jeg vil ha Floaty er enkel: jeg stropper det fast som du sier, på flere forskjellige måter. Men det er fortsatt fort gjort å miste det, f.eks på en monopod. Og da er det kjedelig om det er 90 meter dypt der det falt av... ;) Eller når jeg filmer fra kajakken f.eks.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fått utstyret mitt fra dx nå jeg og. Veldig god pris og god service.

Har fått testet kameraet på litt duejakt nå og kan ikke si meg veeeldig fornøyd faktisk.

Mulig det har noe med oppløsningen og gjøre? Festet kameraet på hodet og skjøt duer på 15-20m,

men på filmen kan man såvidt se dua. Den blir veldig liten. Noen som vet hvordan jeg kan

få endret på det? Skal legge ut videoen så fort jeg får redigert litt. Ble endel "tom" filming :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Driver og sjekker rypejakt videoen jeg tok med go proen. Har på 1080 narrow. På grunn av at jeg har den montert på hodet så blir det vanvittig mye vifting på hodet, hvordan løser dere andre det? Videre så syntes jeg ikke kvaliteten på filmen er sykt bra heller. Har samsung 9 serie pcen så det bør ikke stå på pcen.

Link to comment
Share on other sites

Prøve å stille opp til 1080 Wide, for bildekvaliteten på disse kameraene er helt rå. Kan bli litt kornete når lyset er dårlig. Minne kortet må være klasse 10, for å greie å håndtere datastrømmen som filmen er. Å ha kameraet på hodet blir automatisk mye flagring på film/hodet. Hjelper litt å tenke over at en må ha rolige og stødige bevegelser, men da vil fotografen se ut som en robot, he he. En løsning kan være å kjøpe sånn brystsele som Go pro selger, å få kameraet på brystkassen, for da vil det bli betraktelig mer stødig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Har gått til innkjøp av det nyeste gopro hero 3+ black kamera.

hadde hero 3 black før, og på det hadde jeg battery backpack til, men det nye huset på hero 3+ er endel mindre enn hero 3 huset, så bakdøren for battery backpacken passer ikke mere. noen som vet hvor jeg kan få kjøpt den? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...