Jump to content

Lån av våpen


CatLikeFox

Recommended Posts

Hei, din far og din søster må fylle ut en utlånserklæring, for eksempel denne:

http://www.cascity.com/vapenjus/utlan.pdf

I tillegg må din søster selvsagt ha avlagt og bestått jegerprøven, eller er det snakk om opplæringsjakt?

Opplæringsjakt småvilt, inntil jegeren er fylt 16 år.

Opplæringsjakt storvilt, inntil jegeren er fylt 18 år.

http://www.mvjfl.no/Jegerprove.htm

LYKKE TIL PÅ JAKT :D

Link to comment
Share on other sites

Hei - du trenger ikke å eie våpen i det hele tatt for å låne. Du må dog være registert i jegerregisteret. Skal du låne våpen til jakt og derigjennom skyte storviltprøven med det aktuelle våpenet skal dette våpenets nummer påføres på jegeravgiftskortet. Formelt skal du ha en utlånserklæring inneholdene navn på utlåner, våpentype (merke), våpenets nummer - videre at det lånes ut til deg for inntil 4 uker. Etter de 4 kan denne forlenges med 4 til og 4 til og.......denne skal dateres! Husk å medbringe denne og jegeravgiftskortet på jakt! Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vil det være nokk med ferdig utfylt, datert og underskrevet utlånserklæring eller må den godkjennes og stemples av politiet? :?

 

Jeg tenkte å låne en hagle til bruk på jakt og jeg har i tillegg har våpenkort på samme kaliber fra før.

 

Er det noen som krever at erklæringen skal være stemplet? F.eks. skytebaner?

Jeg skal som sagt bare låne en hagle til jakt.

Link to comment
Share on other sites

utlånserklering er ett midlertidig dokument som har samme funksjon som ett våpenkort. den må ikke stemples av noen fra overformynderiet kun underskrives av våpen eier og deg som låner våpenet samt ha dato for utlån f.eks 31.12.08 - 12.01.09. låne tiden kan ikke være over 4 uker. utlånserkleringen må fornyes om du skal låne våpenet lenger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...