Jump to content

Wing cam vilt kamera


espen87

Recommended Posts

Hallo.

 

Jeg og en kompis har kjøpt oss 2 stk eing cam fra wiinge våpen.

Har hatt dette ute nå en god stund.

Er ikke fornøyd med kameraet , det er klare beitemerker rundt og forran kameraet , ikke minst spor.

Men kameraet tar ikke bilder (masse tomme bilder ) har sjekket i bruksanvisningen og gjort det som står der . Har hatt et bushnell kamera stående på samme plass som knipser bilder som bare det.

Er det noen andre som har problemer eller kjenner til dette ?

Gla for svar her da wingeaåpen er umulig og få svar på mail og tlf !!! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Dette høyrast rart ut...eg har hatt dette kameraet sidan januar og har ikkje hatt noko tull med dette.

Er også 3 andre i bygda som har kjøpt dette kameraet,dei er også fornøgde.

Veit ikkje om dette gjeld Wingcam,men Cuddeback Capture kameraene mine vil ikkje funke når eg setter i minnekort som har over 2 GB kapasitet,på min Wingcam bruker eg 4 GB.

Er forøvrig einig i at Winge våpen bør skjerpe seg når det gjelder henvendelsar frå kundar....men når du fyrst får kontakt er dei hjelpsame!!

Link to comment
Share on other sites

Ja det fulgte med brikker,det er dei me bruker,har du prøvd andre minnebrikker?? Reknar med at du også har sjekket at sd kortet ikkje stend på "lock"

 

Har eit Moultrie kamera som er litt kresen på sd kort,det har vore tilfeller der eg har sett ir blitsen lyse,altså bilde blir tatt,men sd kortet har vore tomt likevel

Den fungerte etter at eg skiftet til nytt kort,dette har også skjedd med Reconyx kamera

 

Lukke til!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har hatt dette kameraet i 1.5 år og jeg kommer til å bytte det ut, tar kun tomme bilder eller ingen bilder.. Hang opp noen høner på en staur til reven, og kameraet sto 3 meter bortafor. Reven hadde tatt med seg alt sammen og det ble tatt 3 bilder av absolutt ingenting..

Det eneste jeg har klart å fått bilde av er 10 cm av halen på en rev utafor et revehi i sommer.. Ikke noe terningkast 5 fra meg iallefall..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Mange av disse billigkameraene har veeldig lang responstid og kort rekkevidde på bevegelsesføleren.

 

Test ved å henge kameraet på ett tre. Så går du forbi selv på x antall meter og sjekker om det blir noe bilde.

Har ett slik billig kamera selv og måtte gå veldig nært og sakte for å få ett bilde. Nesten ubrukelig i skogen.

Får stort sett bilde av rompa på dyrene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke erfaring med Wingcam, men diverse andre viltkameramodeller- og som det sies over her, de er til litt forskjellig bruk disse forskjellige modellene. Ved en saltstein sommerstid vil det meste fungere- der er det gjerne store dyr, som bruker lang tid foran kameraet. Men selv de billigste kameraene bør fungere godt til mer enn bare ved en saltstein- men en må gjerne teste de litt ut og finne ut hvilken avstand de fungerer best på, om de bør stå vinkelrett eller på skrå mot en sti osv. Samtidig kan høyde over bakken- samt vinkling opp/ned bety en del, mange av disse kameraene har bedre følsomhet for bevegelse i nedre del av sektorområdet enn det øverste- er min erfaring. F. eks bruker jeg nå ett lite og billig Dovrefjell viltkamera ved en saltstein- og hjorten trigger greit kameraet på 15-17 m avstand. En rev eller gaupa må innenfor 5-6 meter for å trigge det samme kameraet. Samtidig er det viktig hvordan en setter kameraet opp så ikke himmel, motsol og greiner som beveger seg i vinden forstyrrer- men det gjelder nok alle modeller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...