Jump to content
Lasse

Spørsmål rundt 300 whisper

Recommended Posts

Hei, jeg er nå blitt den lykkelige eier av en brno fox i 300 whisper.

Har noen spørsmål rundt dette kaliberet og lading av dette:

 

Jeg har presset om en del 221 Rem-fireball hylser. Hva er Max lengde på hylsene i 300/221?

 

Jeg har og kjøpt en del 300AAC blackout hylser

http://www.hornady.com/store/300-Blackout-c/

Kan jeg bruke disse i mitt 300/221 kammer? Kan jo virke slik?:

http://www.hjemmelading.no/produkter/1190554294/1201169956/1323861449

 

Ellers så fikk jeg med rifla noen "sikre" ladedata som innebare N110 og 8,5gr på en 180gr kule samt 18gr N110 på 110gr v-Max.. Noen tanker rundt dette? Er fersk på lading så litt tips til dette hadde vært flott :) ellers så har jeg handlet inn en del kuler (200gr lapuasub,180nosler ball.tip++) skal bli morro og få testet litt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipa er en Adams&Bannet med 1/10 twist.

Ifølge tidligere eier stabiliserer den 180gr fint.

 

Børsa var tidligere 222 og pga dette har den jo noe kort magasin. Om jeg skal bruke magasinet så får jeg med enkelte kuler noe lang friflukt.. Gjør dette noe annet en kansje litt forringet presisjon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er redd du ikke klarer å stabilisere 200gr lapuasub og 180nosler ball.tip med den pipa i sub hastighet.

 

Jeg klarte ikke å stabilisere disse kulene i sub i et 1:9,5 twista løp..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har ladet opp litt skudd så får se til helgen, med rifla fulgte en den konvensjonelle 180gr litt flate blyspisskuler som eier mente var stabile sub og presise, er det så stor forskjell med en kule med "match hpbt" form?

Share this post


Link to post
Share on other sites

300BLK skal være litt tykkere i halsen da den er ment for hylseforming fra 223, men forskjellen er neppe stor. Kan være en fordel å måle diameter på en skutt hylse for å være sikker.

 

Når det gjelder stabilisering er det primært lengden som avgjør, ikke vekt, og matchkuler er mye lenger ved samme vekt enn en rundnese. Her må du nesten bare prøve deg frem, løp er individer og kan variere ganske mye. I min mauser (1:10) gikk 180 mantlet RN (feks Oryx og Hornady SP) greit, 200grs Lee ga urunde hull på 50 meter (dog akseptabel presisjon).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da blir det testing :) tror dere de 180 gr ball tip kulene stabiliserer fint om jeg skremmer litt mer fart på de?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruker 190 Sierra MK og 190 Nosler match i mine 1/10 TC løp og stabiliseringen er upåklagelig. Lader riktignok ikke for underlyd, men ganske nær. 10" løp og bedre enn 1" fem skudd på 50 meter holder både 300 Whisper og 30 US løpet. Lader til samme hastighet for begge løpa. Bruker N105 og 3N37 krutt, siste ligger nok tett opp mot rød feltet med ladevekten jeg bruker, men N105 er helt grei (i 30 US bruker jeg N120 med denne kulevekta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du må nesten bare prøve deg frem, husk at du ikke bør bruke demper før du har sett at kulene er stabile. Har sett folk som har stabilisert kuler i 1:10 som mauseren min ikke hadde sjans til, så det er vanskelig å si noe sikkert. Avstand har også en del å si, på kortere hold vil en marginalt ustabil kunne ha OK presisjon for jakt, og går du for "veltepetter-effekten" i vilt er disse sikret å tumle nesten umiddelbart.

 

Ellers får jeg bare gratulere med børsa, tipper det er den som jeg vurderte tidligere. Endte med en Vixen i 222 (har godkjent søknad på 300 og tilgang på brotsj) da 1:10 ikke er optimalt for sub-bruk. Regner med at jeg går for 7,5 for å være sikker på å stabilisere 240SMK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk for det, måtte ut med 3000 ink. noe ladeutstyr,kikkert, demper++ syntes egentlig ikke prisen var noe og si noe på..

 

Noen som vet hva max lengde på hylsene er? og hviket utstyr burde jeg ha for og bearbeide hylser?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veldig fair pris, jeg måtte ut med vesentlig mer for min tispe men den hadde custom pipe og stokk.

 

Når det gjelder maxlengde så er det litt vanskelig å si, det er for mange varianter av 300-221 der ute. Det greieste må være å ta en avstøpning av kammeret, evt presse ned en 223 og trimme den ned til den passer. Verktøy er som for andre kaliber, en regulær hylsetrimmer er det enkleste siden Lee ikke lager piloter til 300. Men det er ikke verre enn å lime på en foring på en til 221FB og trimme lengden til ditt kammer om du vil bruke det systemet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått testet pittelitt og alle jeg har ladet sub soter hylsehalsene veldig, ladet 180gr bytt blyspisskuler,180gr nosler ball tip og 200gr lapuasub. Alle ladet med 8'5gr N110.. Ellers virker alle være stabile.. Runde fine hull i pappen på ca 80meters hold.

 

Ellers så fikk jeg fire klikk.. Virker nesten som om hettelommen er i dypeste laget, de jeg fikk klikk på så ser hetten ut til og ligge noe dypere enn resten, tror jeg kaster disse hylsene.

 

Fikk og kronografert litt og på de som jeg har ladet sub så sliter jeg litt med jevn hastighet.. Ligger fra 260ms til 330ms.. Syntes dette var litt mye gap, hva kan dette skyldes? Har veid hver ladning nøyaktig.

 

De 110gr kulene jeg ladet med 18gr N110 ligger jevnt på ca 720ms og er presise og fine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

N110 er alt for tregt for så lette kuler, hvis du gir meg totallengde og løpslengde skal jeg quickloade noen bedre ladninger for deg. For 180grs kule kan muligens N340 fungere, dog kommer man ganske nære streken, N350 eller 3N37 bør fungere med litt bedre marginer. Har ikke data for den Lapua-kula, tar du noen mål av den skal jeg prøve å beregne litt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Såpass, jeg hadde fått forståelsen av at N110 var fine(og trygge) greier fra lette til tunge kuler i dette kaliberet, hva gjør det om kruttet er litt tregt? Går dette ut over presisjonen eller kan det være skummelt trykkmessig? Jeg spørr dumt:p er mere opptatt av at dette skal være trygt enn presisjon og hastighet:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er trygt nok, men lavt trykk gir sjelden jevn forbrenning. Kan du leve med litt soting og hastighetsvariasjon så er det bare å fortsette, hvis ikke må du over på litt raskere krutt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk for tips :) skal prøve og få tak i litt kjappere krutt. Om jeg skal gfå litt fart på en 180 gr kule med det kruttet jeg har (N110). Hvor burde jeg begynne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er vanskelig å gi noe eksakt svar uten litt mer info. Først og fremst trenger jeg maxlengden på patronene, og gjerne en peiling på friflukt. Men for 180grs Nosler satt til 55mm sier QL at max ligger på rundt 11,5grs N110, da med en hastighet på 450m/s fra en 16" pipe.

 

For sub med disse kulevektene vil jeg si at tregeste kruttet ligger rundt 3N38/N105, de skal klare rundt 400m/s og fremdeles ligge rundt 2000bar ved sub. Dette er minuset med slike patroner, man finner ikke ett krutt som dekker noe stort område.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cluet med .300 Whisper, er vel tunge kuler (220-240 grs) i sub hastighet. For tregt krutt vil vel også gi mye uforbrent i både løp og demper. Vil ikke Vithavouri N 310/320 gi missilene riktig skyv? Deltok på en test med ei pipe med 1:6,5 twist. 180 grs kule og N320 krutt. Med denne lette kula, ble det MYE kruttkorn i løp og demper!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fra cartridges of the world.

 

.300 Whisper

Case Rimless

Bullet dia. .306

Neck Dia. .330

Shoulder Dia .369

Base Dia. .375

Rim Dia. .375

Rim Thick. .041

Case length 1.50 (38,1mm)

Ctge Length 2.575 (65,405 mm)

Twist Varies

Primer Small rifle

 

 

Med forbehold om feil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vil ikke Vithavouri N 310/320 gi missilene riktig skyv?

Det avhenger helt av kulevekt. Med så tunge kuler i en liten hylse går trykket fort i taket, så for en fersk hjemmelader kan det være en fordel å bruke litt tregere krutt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg ladet en .302 whisper med N-310 krutt 9,5 grain og 240grains MK.

det var med stigning 1:8 42cm langt løp

Dette er i en Remington 700 kort kasse..

 

Men .302 whisper har større hylesvolum (42grain vann) en en 300 whisper.

 

Men jeg likte beder horady 225 match kulene. Kan se ut til at de er mykere i mantelen å de trengte bare 7,8 grain med N-310 krutt, da har den en hastighet på 313m/s..

Å disse ble vesentlig MYE stillere..

 

 

Det som også er artig med denne .302 whisper er at den kan lades med 165grains kuler til over 700m/s å da klarer den storviltkravet.

Jeg prøvde på dette med 165 grain Nosle accubond og de vipper greit 700 m/s, men siden det ikke er min rifle så har jeg den ikke nå for øyeblikket. Men skal bli artig å se hva jeg får den opp i (max) til slutt...

 

Om dette kan være noe til hjelp i en 300 wisper tråd vet ikke jeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alf Martin Bråten oppgir å ha brukt N 130 til 240 grs Sierra, i Jeger nr 4 2012. Men her står det ingenting om mye uforbrent krutt. N 310 er brukt til 110 grs kuler. NB! Se opp for forveksling av N 130 og N 310!!!! Ikkje bra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hva i huleste skal poenget være med så trege krutt? Selv N110 er i tregeste laget for 240MK, å bevisst lade til lavt trykk er ikke bra for hverken presisjon eller lydnivå.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sierra oppgir N110 og N120 i sine ladedata. Selv ville jeg nok brukt quickload.

Edit. Se ladedata på link under.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

N310 er ikke rette medisinen til whisperbruk med tunge kuler. Ville satset på n330 eller treigere (treigeste jeg ville brukt er n105)

 

 

 

 

Lee ikke lager piloter til 300.

 

Jøss.. Hvilken stein har du gjemt deg under de siste årene....??!?

 

Varenr fra midway:

 

136009 (produktnr 90040F hos LEE)

 

518134 (produktnr 90443 hos LEE)

 

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Først og fremst: Glem 310 hvis vi snakker om tunge kuler, det er medisin for store hylser eller lette kuler. Som US M1 sier er optimalt krutt i området N330 til N105, litt avhengig av kulevekt, løpslengde og mekanisme. Når det gjelder ladedata så er denne tassen er populær i AR15 på andre siden av dammen, og de krever gjerne litt tregere krutt for å få nok gass til å veksle. En vil derfor kunne se forskjellige data for auto og bolt, spesielt for våpen som er rigget for både sub og høyhastighet.

 

Hvilken stein har du gjemt deg under de siste årene....??!?

Den store runde til venstre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er no svært rett at Sierra sine data er for silhuett. Som tidligere nevnt, har jeg brukt 3N37 og N105 for 190 grs Sierra Mk, samt Nosler Match. Hastighet ligger da på 1200 fps +/- 10 fps fra 10" løp. Ved sjekk av dataene ¨nå, ser jeg at jeg også har brukt N350 og 3N33. Alle kombinasjoner er ladet til 1200 fps +/- 10 fps. Eksterm spredning i hastighet ligger typisk på 20 -25 fps, dette vil antagelig være enda jevnere fra lenger løp. Høyest hastighet med 190 grs i 10" løpet, har jeg med Hodgdon H110. Målt til 1518 fps!

N105 har jeg 1275fps, som høyeste målte, men det er ikke max i mitt løp. Datane mine, viser vel at hurtige krutt, svært greit klarer sub hastighet (men nå har jeg ikke forsøkt 240 grs MK) med 190 grs. TC løpa har stort sett 1/10 stigning, så tyngre(lengre) enn 190 MK, har jeg ikke sett formålstjenlig ut i fra presisjon. Den er forresten svært bra! Ca. 10 mm på 50 meter for fem skudd (kikkert og anlegg selvfølgelig) Med saktebrennende krutt, som N110 og H110 og antagelig også N120, får man svært høy hastighet, slev fra et 10" løp og jeg ser derfor ikke behov for å bruke mer krutt, som jo de tregere medfører, om det ikke skulle gi bedre presisjon. For meg er 1200 fps nok til å velte bukken hver gang og med tyngre kule og ønske om sub hastighet, blir vel forutsettninger og valg av krutt ganske sammenfallende, men antagelig litt forskjøvet mot tregere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da er det bare å starte på nytt, innlegget forsvant i tomme luften i natt. Og jeg husker knapt nok hva jeg skrev. Så denne gangen skal jeg følge G. Larson`s råd.

LASSE lurte på maxlengde på hylsene i 300/221.

Tilbake i 2004/5 var interessen for subsonic, samt 300 whisper så stor at jeg måtte bare legge mine klamme hender på en hvilken som helst variant av whisperen.

Men hvilken maksimale trimlengde kunne jeg bruke i det aktuelle våpenet?

Minimumlengde kan jeg bestemme selv, det er 221rem, med litt minus, hvis jeg er feig. Og i praksis betyr det kanskje ikke så mye?

Da kunne jeg snakke med de som har greie på slikt tenkte jeg?

SSK industries , ved J.D.Jones har patenten på Whisperpatronen, han må være mannen?

Han kunne fortelle at kammeret er brotsjet til 1,375”, men jeg fikk ikke klarhet i om dette inkluderte 45 graderen fra hylsehals til freebore (jeg ref til dette som diameteren umiddelbart etter hylsehalsen i disse eksemplene).

Hylsene skulle trimmes til 1,340”.

Javel, men jeg hadde ikke hans patenterte kammer. Og for at andre aktører skulle kunne produsere denne utmerkede kreasjonen, måtte de forandre noen av målene på hans ”reamer print”. Dette kokt sammen med egne ideer, ble til mengder av ”reamere”.

Model1Sales brukte E. R. Shaw løp, og de hadde ikke peiling på noen ting, annet enn å selge. E.R. Shaw var en hyggelig fyr, og fant frem sin ”reamer print”, 1,472” vil brotsjen gnage seg inn i løpet.

Olympic Arms brukte en Clymer reamer, javel, da er målene greie???

Og slik fortsatte reisen til jeg hadde snakket med de fleste som produserte denne suben.

En del ”reamer” mål (Alle fra Base-to-Case Mouth):

Clymer: 1,430”

PTG: 1,410”

JGS: 1,378”

Nå kan jeg gå skoene av meg, for jeg kan få tilbake en del kommentarer som sier at feks PTG reamer er 1,378", og det er for så vidt riktig.

Dette er eksempler på variasjoner for patronen.

De som lager kammerbrotsjer (disse ord kan også diskuteres, men vi er ute etter meningen, og ikke tolkningen) har gjort dette noen år. De har mengder av tegninger på en og samme patron. Og i tiden uten standardisering er det åpent for stor variasjon.

Skal jeg referere til en ”reamer print”, kan jeg ikke frekt og freidig si at dette er f. eks en 300TIW, jeg må henvise til produsentens printnummer i dette tilfellet JGS, print #2783.

Tja, det var brotsjer og mål.

Kan jeg nå beregne min hylselengde?: Neida.

La oss forutsette at våpensmeden bruker en 221 REMINGTON GAUGE.

Eller kan han bruke en XXX - GAUGE(er de det samme?) JUPS.

Blir hylselengde lik? Neida.

Og med rett GAUGE, er vi innenfor toleransen?

Hvordan i huleste kan en stakkar finne max hylselengde på en patron som ikke er standardisert?

Jeg skal prøve å forklare:

• Trim en hylse ned til 34,0mm

• Ladd opp til nær max ladning, og skyt.

Repeter dette hvis du arbeider med en ny hylse.

• IKKE PRESS/SIZE HYLSEN!!!

• Trim den ned til 32,0mm.

Det kan være vanskelig for de som opererer med en ”pilot” i trimmeren sin. Men det går.

• Fjern grader.

• Nå må du ha tilgang til en dreiebenk.

• Bruk messing eller lignende.

• Drei den ned til en diameter som passer inn i hylsehalsen, kon enden litt. BRUK hylsen som tolk.

Det må være en lett press-pasning. Du skal kunne presse, og dra den ut med fingrene.

• Drei til en lengde= 8,0mm, og lag en 90 grader’s skulder.

• Drei vider en diameter som er lik ytterdiameter hylsehals.

• Denne lengde er 2,5 mm.

• Stikk den av, hvis du har riktig verktøy. (Eller kutt den av med ett eller annet verktøy, da må den totale lengde være ca 12,0 mm minimum. Snu arbeidsstykket og plandrei til riktig lengde.)

• UANSETT hvilken metode du bruker, pass på at siste arbeidsoperasjon etterlater en 90 graders vinkel.

Hvorfor må jeg benytte en hylse som ikke er presset i en die? Og hvorfor må dette være en 90 graders vinkel?

Kammerbrotsjer for riflepatroner har i mange tilfeller en 45 grader vinkel fra enden av hylsehalsen og ned til freebore. Derfor vil vi at hylsehalsen skal passe kammeret best mulig, og ”pluggen” vi lagde må være 90 grader. Denne kombinasjonen hindrer ”pluggen” vår i å forsvinne for langt inn i kammeret. OG hylsen vår blir for lang.

Ikke bra med en patron som prøver å slippe kula si, men må arbeide tungt for det er ikke rom nok for dette(hylsehalsen er nede i 45graderen!). Blir trykktegn av slik.

 

La totallengden være ca 37/38 mm.

Når du mater inn verktøyet pass på at hylsen er under utdrageren før den er helt inne i kammeret.

Ta den mot på en øm måte, når den er på sin tur ut av kammeret.

Ok, vi har MAKSIMUM lengde.

Trimlengde:

Enkelte kilder oppgir -0,003``, de fleste -0,005``- 0,010``.

Men det du som er sjefen, og du bestemmer over dine ting.

Etter at du laget ditt nye fine verktøy, presset du pluggen i bånn med hendene dine?

Vanskelig å få den ut?

Sitter tennhetten fremdeles i hylsen?

Det gjorde undertegnede, hehe.

Ta ut tennhetten med egnet verktøy, så får alt luftet seg ut, da blir det mye bedre.

Kunne jeg ikke bare ha fortalt hvordan lage ett verktøy? Joda.

Men jeg ble så skrivelysten.

Legger ved 2 bilder.

Det sies at ett bilde forklarer mere enn 1000 ord.

dg3uhu.jpg

xeki0.jpg

 

Er dette av interesse bare for ukurante patroner?: Neida.

Har du en SAUER 200 STR, lag et verktøy og sjekk din aktuelle trimlengde, hehe.

Nei nu får det være bra.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urk, nok en ting jeg bare må lage. Problemet er ikke å lage det, men det er nok en ting som skal brukes og holdes styr på...

 

Jeg ser dog ikke noe problem med å bruke en kalibrert hylse så lenge pluggen er på korrekt diameter, strengt tatt trenger en ikke engang å bruke en hylse så lenge man har riktig diameter for kammeret i bakkant og klaring for skulder. Forøvrig burde det være "greit nok" å presse en hylse som er for lang og trimme den til den kamrer. Deretter korter man ned hylsene en halv millimeter ekstra, man mister litt hold på kulene men man slipper i det minste å lure på om noe er feil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hva i heiteste!!!! Blåser egentlig i krutthastigheten!! Det jeg søker er: Sub-hastighet, på ei 220-240 grs kule, som igjen gir et skikkelig klask ved anslag, med forsvarlig trykk, helst uten alt for mye uforbrent krutt i løp og demper!!

 

Dette i ei boltrifle med 45 cm løp, og 1:6,5 twist.

 

Noen som hører hva jeg spør om?

 

Hva i huleste skal poenget være med så trege krutt? Selv N110 er i tregeste laget for 240MK, å bevisst lade til lavt trykk er ikke bra for hverken presisjon eller lydnivå.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vel, krutt hastighet, som du kaller det og forbrenningshastighet, som andre kaller det har nok også en tendens til å kunne spille inn på målet ditt om uforbrennt krutt og "klasket" blir det samme om du får sub hastighet med hurtig, eller seint brennende krutt, men for seint, kan gi store variasjoner i hastigheten og derved ikke altid sub, mens for hurtig, kan gi deg overtrykk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trimme hylsen til 32,0mm lengde?! Vel - jeg trimmer 300/221 til 34,9mm - eller 35,0mm når jeg er lat.

 

For 220-240 grs kuler skal du ikke bruke pistolkrutt. VV N-110 eller N-105 er nok veien å gå. Selv heller jeg mot sistnevnte, med spreke (magnum) tennhetter, om du får tak i.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvor jevne hastigheter får du med N110? Fikk skutt opp en neve skudd jeg hadde ladet tidligere nå i helgen og selv 200gr lapua sub laget runde fine hull i pappen på 60 meter:) meen.. Fikk ok presisjon ca 4cm på fem skudd på tross av enorm forskjell i hastighet fra skudd til skudd, ligger på alt fra 240ms til 330ms.. Er det bare for tregt krutt som gjør dette? Skal prøve med litt raskere krutt men venter enda på at den lokale sjappa skal få inn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4cm? syk ES!

 

Her er 3x2 skudd med 180grs subladning i 30.06 @50 meter....

2011-07-06+19.08.16.jpg

 

Leter etter grunn til å kamre ei pipe i 300whisper, men har ikke funnet den enda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4cm er ikke noen hurra samling nei men med tanke på at noen går over lydens hastighet og noen kunnet jeg ha spytta like raskt så er det jo ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leter etter grunn til å kamre ei pipe i 300whisper

 

Har du lyst på en 300 Whisper? Det er den eneste grunnen du egentlig trenger :mrgreen:

 

Tror ikke du skal bruke erfaringene fra en fersk lader for å bedømme en patron, en av fordelene med 300W er nettopp muligheten til å lade til standard trykk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den vanligste hylselengden for 300 Whisper® er vel 34,0mm. Noen bruker lengden til 221FB (35,6mm) som den er basert på, men ved utviding av halsen vil hylsa bli kortere. Så 300 Whisper produsert av SSK Industries skal svjv bruke 34mm som lengde. Problemet er at det finnes mange varianter av denne, JD Jones er notorisk proprietær og mange har derfor laget egne brotsjer som kan variere på dette punktet.

 

Per i dag er 300AAC Blackout å foretrekke siden den er standardisert av SAAMI, den har en lengde på 34,7mm.

 

Når det gjelder patronlengde er magasin en faktor man må tenke på, for 300BLK er den vel tilpasset AR15-magasiner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men 57mm er da langt fra det som du refereret til..

Ser og at QL har bilde av sin variant og den er 57mm lang hylse.

 

Det er stor forskjell det..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke hvor du finner 57mm, hos meg (V3.2) er hylselengde oppgitt til 35.31mm. Uansett brukes ikke dette tallet til beregning av trykk, det er hylsevolumet som er viktig der. Og siden QL ikke kan vite hvilke hylser du bruker pleier de å bruke litt konservative tall så man feiler på riktig side.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har versjon 3.6..

Men ser at mengde vann i hylsene ikke ser helt vilt ut..

Jeg trykker på måltegningen der inne på QL..

Vet ikke om den fungsjonen er i 3.2 versjonen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

JEg sitter med tanker om å bygge om Foxen min til 300Whisper..

Men hva gjør dere med magasinet?

Freser dere bort de stopperene som er der??

 

Dette er Brno fox mod II..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men hva gjør dere med magasinet?

Freser dere bort de stopperene som er der?

 

Det er den løsningen jeg har sett. Jeg synes den er litt "ufin", selv om det er en veldig enkel løsning som visstnok fungerer bra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...