Jump to content

Ruger Mini-14, i .300 Whisper/BLK


egon olsen

Recommended Posts

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nei, jo, tja, hva skal en si? Formålet med denne 182 serien var å sette i sammen en halvauto i .223 som lot meg løsne skudd på alt relevant vilt på det avstanden jeg selv var komfortabel med, med sikte uten forstøring. En lett håndterbar rifle, uten dikkedarier og sårbar optikk. Det føler jeg at jeg har fått til. Jeg har kanskje fått til litt mere enn det, og det er der skien trykker. Denne børsa ser ut til å ha presisjonspotensiale. Spørsmålet er om jeg skal forfølge det, med alt det innebærer..

Link to comment
Share on other sites

iykflt.jpg

Som dere ser, sprittusj, helt essensielt i arbeidet.

riwzg9.jpg

Og sånn ser det ut når sprittusjen er borte.

2cpx1si.jpg

Og da er tiden inne for en filtersigarett, jeg foretrekker blå Camel, før noen av dere begynner å remje om tobakk er skadelig osv, husk dette: Summen av synder er KONSTANT.

2hhkwno.jpg

q-tip, eller bomullspinne som vi kaller det, er helt uunværlig.

2le4brq.jpg

Litt vanskelig å se, men i bakgrunnen står en brun plastboks, denne har det vært Hennig Olsen is i, da av typen ”sjokkolatte”, ikke min favoritt, men skal jeg spise is, så kommer den fra Hennig.

Andre detaljer, tomt Nora’s hjemmelagde syltetøy (alltid bringebær) og pizzasaus fra Peppe’s, helt ok, men litt salt.

28qvoti.jpg

Noen dager er jeg litt fraværende, i relasjon til bildet, så har jeg da glemt å sjekke om engangsskjeen var på plass når jeg kjøpte yougerten, det var den ikke. Da kommer en limspade fra Loctite godt med.

2iih8uc.jpg

Og til slutt, et ganske praktisk gulvteppe fra Ikea, det jeg liker spesielt godt med dette, er at møkka ikke setter seg og at det er lett å holde pent, svært viktig om en skulle få besøk av det motsatte kjønn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...