Jump to content

Håndtering av slakteavfall


Bris

Recommended Posts

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Se-hva- ... 73753.html

 

Hvordan håndterer dere avfall ? Dette er jo en utfordring. Spesielt når man ikke bor langt ute i villmarken.

Vi graver ned restene etter nedskjæring: Beinrester og noen ubrukelige slintrer, men restene etter flåing (skinn og avkappede føtter har noen ganger gått rett til gjennvinngingsstasjonen...)

Ble ikke særlig klokere av artikkelen ihvertfall...

Link to comment
Share on other sites

Vom og alt rundt den blir jo igjen ute i terrenget. Det blir også skinnet når det er hjort det er snakk om. Rådyr hender det jeg tar hjem og flår i vedskjulet mitt, og da har jeg bare dumpet skinnet og hodet i den brune ( matavfall) dunken. Har ikke fått noen reaksjoner på dette, det er jo ikke avfall som skal brennes likevel. Men for å være ærlig så har jeg ikke satt meg inn i lovligheten med dette...

Link to comment
Share on other sites

Dumper restene etter flåing på usjenert sted i terrenget. Borte året etter. Slakterester etter felt vilt er ikke risikoavfall. Med husdyr/ tamfe er det en annen sak. Jfr hva som er lovlig som åte.

 

 

Fint det er noen som er med å fore bestanden av smårovvilt! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjøt for noen år siden ett rådyr på Røyneberg på Sola , i ett ganske populært turområde, og det ble vommet ut oppe i noen knauser. Jeg syntes det var noe fælt griseri å gå fra egentlig, men gjorde det likevel. Det ble liggende rett på berget. Da jeg var på samme plassen 5 dager etterpå , også på jakt, var det ikke engang en fuktig flekk igjen på berget. Naturens renovasjon fungerer bedre enn den kommunale...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...