Jump to content
Xesray

Ruger 10/22-klubben

Recommended Posts

På 20.7.2019 den 12.54, FredrikW skrev:

Ser brownells nå har tilbud på sånt sett, må man søke om løpsbytte eller noe slikt før man kan kjøpe det settet? 

Trenger ikke søke. Bare sende Brownells kopi av våpenkort og id. Så kommer det eget våpenkort på løpet etter en stund.

• Like 1

Veldig hyggelige priser på 10/22-piper hos Brownells nå, for de som måtte være interessert!

Går med havesyke og kjøpslyst her, men hva skal kjøpes? Lyst på tactical solutions med magpul stokk til takedownen, men har vel strengt tatt mer igjen for å oppgradere avtrekk. 

Men hva er fornuftig oppgradering av rifla i forhold til at den skal brukes for mengdetrening, kos og opplæring. 

BX avtrekk, volquartsen...? Så på Brimstone men de leverer vel ikke til Norge.

Jeg er forøvrig ikke redd for å selv bytte ut deler i salongen, så å foreslå deler til avtrekk e.l. Er helt innafor. 

Kan ikke helt forsvare både nytt løp og stokk pluss bruke 4-5 tusen på avtrekk iallefall 😛

Ønsker å oppgradere salongen med KIDD Interchangeable Magazine Release System, men er ikke tilgjengelig i noen norske nettbutikker (som jeg har sett). Hvordan er det å kjøpe dette fra USA og få sendt det hit? Har prøvd å lete etter svar på forumet, men finner ingen gode svar. 

Men er denne delen i det hele tatt en våpendel (i USA) å regne? Her i Norge er det ikke det. Hvordan vet man om et produkt er en "ITAR del" eller ikke? Dette er utrolig frustrerende, for man ønsker ikke å bryte noens lover.  Kan dere kloke hoder hjelpe meg?

Tror dessverre du vil slite med å finne noen som vil sende dette over dammen. Men hvis du skal, eller kjenner noen som skal, en tur til Stockholm, så ser det ut som om Stjernelund Custom har dette settet. Det siste jeg har hørt er at ikke de heller sender til Norge lenger. 

KIDD MAGAZINE RELEASE LEVERS

Har hørt om den svenske siden, og det kan være en mulighet. Har nå en bekjent på ferie i USA som kan ta med seg delen, men dersom det blir sjekk eller noe så vet jeg ikke hva som blir konsekvensen til den personen, of det vil jeg ikke risikere å sette den i. Takk for svar, men er det flere som kan bidra så kjør på!

Posted (edited)

scr.nu har sendt deler til meg ihvertfall. Bare kontakta dem pr. mail først. 

Edited by smevik
  • Like 1

Stjernelund ville ikke sende til meg. Det meste av Kidd-deler kan kjøpes fra Dlask Arms i Canada, de sender til Norge.

Posten Norge regner selv en springfjær kjøpt til våpen som våpendel og kjører på med ordinær fortolling, så pass på å fylle opp handlevognen når du først handler.

Har kranglet mye med Posten om deres feiltolkning av regelverket, men ikke kommet noen vei.

• Like 1