Jump to content

Ruger 10/22-klubben


Xesray

Recommended Posts

Klemte på bx avtrekket i butikl, ikke verdt pengene. Like grusomt som orginal bare lettere.

Jeg har både Ruger BX, Volquartsen TG2000 og Hornet avtrekk til mine 10/22'er. Av disse er jeg faktisk mest fornøyd med BX-triggeren! Den er hundre prosent krypfri, med avtrekksvekt på ca.1,5 kilo. Hornet-avtrekket ligger på 1,1 kilo og Volquartsen-avtrekket på 0,9 kilo. Begge disse syntes jeg blir litt lette til jakt. BX-avtrekket står derfor i en 10/22 TD som brukes til kråkefuglkontroll, mens Volqartsen-avtrekket står i en noe modifisert 10/22 Target som kun brukes til blinkskyting. Egentlig er jeg ikke helt fornøyd med Volquartsen-avtrekket, siden det har ørbittelite kryp. Vurderer å bytte ut dette med et Kidd-avtrekk.

 

Jeg tror det er litt hipp som happ om man får en bra eller ikke så bra BX-trigger. Så hvis man skal kjøpe en slik ville jeg ha bedt om å få teste alle avtrekkene som butikken har på lager, og plukket det beste. Ruger-kvaliteten er ikke akkurat jevn og forutsigbar, har jeg merket. Men et Hornet-avtrekk er nok uansett det beste, hvis man ikke vil punge ut for Volquartsen, Kidd, Timney eller Jard.

 

I tillegg til avtrekk har jeg også kjøpt et par såkalte "Speed-Bolt" og diverse smådeler fra Hornet Custom. Alt jeg har fått derfra er av høy kvalitet, og shippingen er alltid superrask. Bilde av min 10/22 TD med BX-trigger hvor avtrekkeren og magasinutløser er fra Hornet (skal sette avtrekkstopper i avtrekkeren) og Hornet Speed-Bolt :

 

20160717_201514%20Medium_zpsno8zv3pn.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Strengt tatt er det vel ingen store fordeler med en sånn speed-bolt, men det ser jo mye penere ut når man demonterer rifla for rengjøring, da :D

 

20160716_004506%20Medium_zpsmtvorwyu.jpg

 

Disse speed-boltene til Hornet Custom er maskinert til temmelig hårfine toleranser, og sklir derfor mye "smoothere" i kassa enn originalboltene fra Ruger (lavere "skranglefaktor"). Pga. dette er de også litt vanskeligere å få inn og ut av kassa. Man skulle kanskje tro at finere toleranser gir mer feilfunksjonering når rifla blir skitten, men det har jeg aldri opplevd. Har skutt over tusen skudd CCI Standard uten rengjøring, uten å få feilfunksjonering. Hittil har jeg hatt tre Hornet-bolter som har blitt brukt i fire forskjellige 10/22'er. I de to første riflene polerte jeg låsekassa innvendig, men det har jeg hoppet over med de to 10/22-riflene jeg har nå, uten at jeg merker noe forskjell.

 

Hornet Speed-Bolt og original Ruger bolt fra en 10/22 Target ved siden av hverandre:

 

20160715_235607%20Medium_zpssaj3qtgx.jpg

 

20160715_235552%20Medium_zpsjqvz8msz.jpg

 

Jeg ser at innlegget jeg tidligere skrev om mine 10/22'er forsvant da forumet ble tilbakestilt for litt siden. Så jeg får vel skrive litt om dem på nytt, så jeg også er medlem i klubben:

 

Har to Ruger 10/22; en takedown og en Target. Targeten startet livet som en 10/22 VLEH Target, men nå er kun pipa og kassa igjen av originaldeler.

 

Følgende er gjort med min Takedown:

 

- Pipe er innvendig gjenget for demper. Har to A-Tec Wave Carbon som er ombygd til å passe innvendig gjenget løp. Fikk også børsemaker til å lage en gjengebeskytter

- Original bolt er byttet med Hornet Custom "Speed-Bolt"

- Har satt inn en eller annen variant av plast-buffer

- Originale "trigger group pins" er byttet ut med custom-variant som sitter bedre / gir mindre skrangling mellom låskasse og avtrekksmodul

- Originale sikter er byttet ut med Skinner "Peep-Sights" (angefales!)

- Har skrudd inn et Uncle Mike reimfeste i forstokk for å kunne montere to-fot

- Avtrekk er byttet til Ruger BX-Trigger med Hornet aluminium avtrekker og magasinutløser (avtrekksvekt ca.1,5 kilo)

- Leupold kikkertskinne

- Leupold VX-2 1-4X20 med Leupold QRW ringer

- Kjøpte en Skinner bag for 10/22 Takedown, siden den er mye mindre og hendigere enn originalbag'en

 

Er ganske fornøyd med resultatet. Presisjonen er helt grei til kråkefugljakt innenfor 70-80 meter, og rifla fungerer hundre prosent med alle typer ammo. Har vurdert Hogue Overmolded-stokken for 10/22 TD, men beholder originalstokken for å holde totalvekta lavest mulig. Litt bilder av takedownen:

 

20160717_195738%20Medium_zpsqchvpav3.jpg

 

20160717_194501%20Medium_zpsnuw08esd.jpg

 

20160717_195518%20Medium_zpsucfhmsrb.jpg

 

20160717_195626%20Medium_zpslqyrkrgd.jpg

 

20160717_195418%20Medium_zps3byw8xvj.jpg

 

 

Det funker fint å bruke de åpne siktene med demper montert:

 

20160717_200017%20Medium_zpsalbqa5jx.jpg

 

 

I Skinner-bag'en er det plass til rifla med kikkert montert, lyddemper og UTG to-fot:

 

20160718_211554%20Medium_zpssj1pw9zl.jpg

 

20160718_211333%20Medium_zpsibltdzbo.jpg

 

 

Med Targeten er følgende gjort:

 

- Rifla er satt i en TacSol Vantage laminatstokk med innebygget "søylebedding"

- Original V-blokk og pipeskruer er byttet med TacSol

- Volquartsen take down-skrue

- Weaver kikkertskinne (skal byttes til skinne med MOA)

- Burris Signature Zee kikkertringer

- Kikkerten er en Bushnell Rimfire 3-12x40 med ballistisk tårn og parallakse fra 10 yrd (har blitt overraskende fornøyd med denne kikkerten!)

- Avtrekket er et Volquartsen TG2000

- Buffer er byttet med en Tuffer-Buffer

- Originale "trigger group pins" er byttet ut med custom-variant

 

Presisjonsmessig har dette blitt meget bra, og jeg har aldri klart å skyte noe bedre med en CZ 455 som jeg hadde tidligere, enn jeg skyter med denne Targeten. Men det er jo godt mulig at en mer dreven rifleskytter hadde merket forskjell på de to riflene, da. Best presisjon har jeg fått med RWS Sub HP. Har eksperimentert litt med momentet på stokk-skrua, og kommet frem til at jeg får best presisjon med 15-20 inch-pounds (tror Ruger anbefaler 35 in./lbs.).

 

Dette er 2 magasiner (20 skudd) CCI Standard skutt relativt raskt fra benk med to-fot på en pistolskive på 75-80 meter:

 

R4_zpsaej3guf8.jpg

 

Litt bilder:

 

20160729_182528%20Large_zpsoj7d2f6o.jpg

 

20160729_182709%20Large_zpsnyhhhmvn.jpg

 

20160729_182753%20Large_zpswer2xuww.jpg

 

 

Sylebeddingen i TacSol-stokken:

 

R2%203_zpsed8olzov.jpg

 

R1%201_zpstga1iglc.jpg

 

R1%203_zpseipyg2p2.jpg

 

R1%206_zpsnlahkevf.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg mottatt mit Hornet avtrekkskit til min 10/22 TD. Avtrekket er som natt&dag. Ifra TUNGT og hakkete (jeg er amatør innen dette, men kunne si med trygghet at dette ikke var bra) til lett og direkte. Det er kanskje for lett? Jeg skal ta fiskevekta å prøve å måle en dag. Iallefall bedre enn det var! :)

Link to comment
Share on other sites

Da melder jeg meg inn i klubben

 

Har nå kjøpt den billigste 10/22 jeg fant ny.

Har bestilt Hunter x22 stokk

Regner med at det blir en 5-16 x 50 kikkertsikte

Sitter og vurderer avtrekk, og har noen spørsmål.

 

Hva er forskjellen på KIDD 1 delt eller 2 delt avtrekk?

Hvor kan dette eventuelt kjøpes?

Er det noen som har sammenlignet KIDD med Volquartsen sitt avtrekk?

 

Rifla skal brukes til metallsiluett i første omgang.....

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Er i prosessen av å skaffe meg en Ruger 10/22, og i den forbindelse leter jeg etter forhandlere i Norge som selger stokker. Har funnet følgende butikker som selger slikt:

- brownells

- oslo skytesenter

- våpen søilen

- har hørt at PVAS selger, men ser ingen på nettsiden

 

Kan dere liste flere forhandlere som selger slike stokker?

Link to comment
Share on other sites

Da vil jeg også melde meg inn i denne klubben;)

Har en med overmolded houge stokk, volqartsen trigger kit, auto bolt release og extended mag realease.

Sitter nå på et ganske kort løp med fast demper fra alm på.

Fått på tofot idag så kommer tilbake med bilder.

 

Men jeg ønsker å bytte løpet til en lengre og mer nøyaktig da jeg tenkte å teste ut litt "lang hold" etterhvert. finnes dette tilgjengelig i norge annet enn brownells? Skulle gjerne hatt et KIDD løp..;)

Link to comment
Share on other sites

Det er en ER Shaw fluted pipe. Kjøpte alt fra scr.nu han har kampanje på slutstykket nå faktisk.

 

Hvordan fikk du til det? Jeg kontaktet scr.nu for å forhøre meg hvordan jeg gikk frem for å bestille en pipe i og med at ekstra pipe ikke er søknadspliktig i Norge, men er det i Sverige. Fikk følgende svar :

 

Hej,

 

Pipor kräver tillstånd här tyvärr och vi kan inte skicka dem till Norge i och med det.

 

Mvh

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Norske forhandlere trenger ikke verken bytte eller å ta innbytte, jeg kan kjøpe et ekstra løp fra en norsk forhandler uten å trenge noe søknad. Dette har jeg gjort ved to anledninger tidligere. Forhandler sender inn papirer, og politiet utsteder kort.

 

Denne "nye" regelen har vært gjeldende siden 1.februar 2014.

 

Jeg stusset bare over at scr.nu sier de ikke kan sende løp til Norge fordi løp er søknadspliktig i Sverige, når det åpenbart

er flere her i tråden som har handlet hos de. Nysgjerrig på hvilke fremgangsmåte de har fulgt.

Link to comment
Share on other sites

Heihå!

Nytt medlem til klubben her. Har bestilt meg en 10/22 Distributor Exclusive modell som jeg sitter og tripper å venter på.

Har ikke mange planer om modifiseringer foreløpig, da jeg vet lite om den jeg har bestilt. Finner generelt lite info om den jeg har bestilt, så hvis noen kan si noe mer om denne er jeg veldig interessert.

http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=69955958

 

Jeg har fått klare råd om å bytte ut RECOIL BUFFER PIN, og sikler på en aimpoint micro sikte. Stokken ser brukanes ut, og lurer på om det er en Hogue Rubber Overmolded stock, noen som vet?

Det blir muligens et nytt avtrekk etterhvert, men kun hvis jeg ikke liker det som kommer med.

Rifla skal brukes til både jakt, skadedyrbekjempelse og blinkskyting.

 

Per-erik

Link to comment
Share on other sites

vil du si litt om den kikkerten du har på. bushnellen. er på nippen til å bestille en slik. fikk du tak i den i norge? la inn en bestilling hos bhphoto men den ble kanselert med en gang.

 

- Kikkerten er en Bushnell Rimfire 3-12x40 med ballistisk tårn og parallakse fra 10 yrd (har blitt overraskende fornøyd med denne kikkerten!)

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker ikke helt hvor jeg kjøpte kikkerten, men tror det var Amazon eller Opticsplanet, og prisen ble under to tusen kroner med frakt. Grunnen til at jeg er fornøyd med kikkerten er funksjon sett i forhold til pris. Har testet mye skruing på tårnene opp og ned og til sidene, og skuddene tracker klikkene helt nøyaktig. Når slik tracking går bra gjentatte ganger blir jeg fornøyd.

 

Det følger med to hetter til tårnene. En med vanlig 1/4 MOA klikk og en med skala fra 75yd - 200yd eller noe sånt. Den siste skyter man inn på 75 yards med ammo som går rundt 1250 fps. Så kan man deretter bare skru på tårnet til den avstanden man skal skyte på over 75 meter. Har sjekket med lasermåler som avstandskontroll, og justeringen i høyde blir ganske riktig. Men siden high velocity ikke går spesielt bra over 70-80 meter har egentlig hele greia ingen praktisk funksjon. Jeg får i alle fall ikke noe annet enn sub-ammo til å samle i min 10/22. Bilde:

 

20160910_185902%20Small_zpskb752cp4.jpg

 

Billigkikkertene til Bushnell er stort sett bra, syntes jeg. Har en Bushnell Buckhorn 3-9X40 fra 1990. Den har levd et meget hardt liv, bl.a. har den overlevd et par tusen skudd på en .375H&H, men funker ennå som da den var ny, og dugger ikke i vått vær.

Link to comment
Share on other sites

Fikk endelig tatt med min 10/22 på banen i dag. Avtrekket (fabrikkoriginalt) er tungt, men bryter forutsigbart. Innskutt på 25 meter, og skyter raggete hull på størrelse med en femmer (25-skudds serie) sittende fra tofot om jeg konsentrerer meg. Dette med federal bulk-pack ammo. Morsom rifle? You bet!

 

https://www.instagram.com/p/BKbOg3lDlbf/

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg en Ruger 10/22 i vår, har luftet den noen ganger, men ikke testet så hardt ennå. Avtrekket er hardt og grussomt, så umulig med noen presisjonsskyting ennå. Men positivt overrasket av det den klarer hittil. 10 skot innenfor 5-kroning ca på 50m, og 9 av 11 treff på gongen på 200m! Så har trua på riflen, bare får modifisert den litt etterhvert!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er og ny med 10/22 og opplever det samme som deg. God presisjon, men hardt avtrekk som begrenser noe. Jeg venter på en oppgradering på avtrekket mitt, og skal melde tilbake hvordan det oppleves. Jeg leste mye på diverse forum, og fant ut at et godt kompromiss mellom pris og resultat var Volquartsen sitt oppgraderingskitt, men skal fortelle hvordan jeg opplever det når dette er installert :)

 

 

P-E

Link to comment
Share on other sites

Fiiin Ruger det der :)

Men kan jeg spørre, (ja, skal ta meg et søk også) jeg ser du har tofot, og får du ikke treffpunktforandringer med den på en takedown?

Jeg har en selv, og når jeg skyter på banen og holder rifla som vanlig så går den greit, men jeg prøvde med sekk en gang, og la sekken rimelig langt fram på løpet, og da fikk jeg helt andre resultater på skiva.. Har du erfaringer rundt bruken av tofot ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har begynt å få litt erfaring med takedown og tofot / sandsekk. Rundt tusen erfaringer fra benk med støtte og femten hundre uten. Har aldri merket meg noe endring i treffpunkt uansett hvordan jeg holder i rifla ved stående skyting, eller mellom stående skyting og skyting fra benk med sekk / tofot. Er du sikker på at du har strammet skrua til løpet nok? Min rifle er temmelig "seig" å dele / sette sammen. Har strammet til skrua såpass at man må bruke litt krefter når man deler og setter sammen rifla. Tofoten er en billig UTG-sak, men den har funka bra:

 

20160717_194229%20Medium_zps43pem38a.jpg

 

 

@ bjornthans:

Det var en nice 10/22 TD! Har du veid rifla med den stokken på? Er litt nysgjerrig på den stokken selv, men redd for at den blir litt tung i sekken.

Link to comment
Share on other sites

Samme som fredrikw sier her. Jeg har heller ikke noe treffpunkt forandringer. Skyter mye på 100mtr med denne. Innskytes også på 100mtr. Jeg har også ganske seig deling av rifla.

Var litt skeptisk i begynnelsen til deling hele tiden men jeg fant ut at poenget med takedown var borte hvis den ikke skal kunne deles.

 

Har ikke veid enda. Men kan hive på vekta å sjekke seinere [WHITE SMILING FACE]️

Er en sykt deilig stokk i forhold til den orginale. Ble et helt annet inntrykk av kvalitet med den på også.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

GetAttachmentThumbnail?id=AQMkADAwATNiZmYAZC1lYmVlAC0zZDk2LTAwAi0wMAoARgAAA8bgufukcYNMlA9YjfE5jdMHACvVoZSI%2BI1GnEISwXl9eNAAAAIBDAAAACvVoZSI%2BI1GnEISwXl9eNAAAABi00%2BxAAAAARIAEAB56oO0g7AaR4kirBOJC5Py&thumbnailType=2&X-OWA-CANARY=WANpqxuEXk6u3YiZqQUdofAGf7x359MYDmdjCzZg9VQe-KZ4qm_r5-nQP0BGSDXALkp5p3JRgus.&token=4cd30b6b-e7d8-417a-8b12-b973f54d1750&owa=outlook.live.com&isc=1

 

Da kan jeg melde meg inn i den ærverdige 10/22-klubben :) Kjøpte den klassiske med trestokk. Impulshandlet en ATI med foldestokk, fant ut at den ble under lovlig lengde og limte foldestokken med epoxy. Så gikk jeg lei av å skru av alle de små skruene på chassiset hver gang jeg skulle pusse, så det ble en Archangel deluxe target i stedet, med medfølgende tuffer-buffer og forlenget magutløser. Fikk tak i et strøkent brukt tasco 6-24x42 kikkertsikte, montert med en kjip BSA-skinne fra XXL da jeg holder på med 3 andre rifleprosjekter og hjemmelading samtidig, så budsjettet har vært sprengt til det ugjenkjennelige flere ganger i det siste.

 

Har ikke fått prøvd enda. Er det noen med samme stokk som har litt info om denne løpstvingen (i mangel av bedre ord), altså denne lille saken man kan stramme opp løpet med inni stokken, altså hva som funker best presisjonsmessig? Er klar over at dette kan være forskjellig fra våpen til våpen, men er interessert i å høre om andres erfaringer med denne. Det er jo litt mange valgmuligheter, du kan skru/stramme mye og det er intet mindre en tre slot'er å velge mellom, så kunne vært fint å bli peilet i riktig retning. Doningen skal testes på innendørsbane på søndag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei folkens. Trenger litt hjelp her.

 

Har fått tilbud på noen forskjellige Ruger 10/22 hos en forhandler.

- Carbine med trestokk. 16" blånert løp. Billigst (Problemet her er at jeg kommer under minimumslengden på 840mm med stokken jeg skal bruke. Mulig jeg kan modifisere stokken).

- Carbine med trestokk. 18" blånert løp. 500 kroner dyrere da denne må bestilles.

- RBTxxx med synt.stokk. 18" rustfrit løp. 700kroner dyrere enn Carbinen med 16" løp.

 

Heller mest mot sistnevnte da jeg tror det er en god deal. Er den rustfrie versjonen med synt stokk verdt de ekstra 700 kronene (eller 200 kronene som skiller den og Carbine'en i 18" som evt. må bestilles)?

Link to comment
Share on other sites

Det er en gråsone. Det sies at det ikke er tillatt med våpen av "militær karakter" på jakt. Men hva betyr det?...

Tviler på at du får bot eller blir bura inne, men man kan vel risikere advarsler og beskjed om at "stokken skal av".

 

Den største faren med å bruke slikt på jakt er hvis man blir oppdaget av våpenmotstanderne. Da kan dette være brensel på bålet for "deres kamp" om å forby alt slikt i Norge. Til slutt kan det ende med at man ikke får kjøpt våpentilbehør av denne kategorien i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Den største faren med å bruke slikt på jakt er hvis man blir oppdaget av våpenmotstanderne. Da kan dette være brensel på bålet for "deres kamp" om å forby alt slikt i Norge. Til slutt kan det ende med at man ikke får kjøpt våpentilbehør av denne kategorien i Norge.

Hvor mange våpenmotstandere henger rundt på skytebaner? Har ikke truffet noen :D

Ikke heller kjenner jeg til noen "kamp" mot våpen.

Link to comment
Share on other sites

West4658, du skjønner hva jeg mener... I tiden vi lever i så skal det ikke mye til før ting blusses opp i media og får en sterkt negativ framtoning.

 

Jeg selv mener at så lenge et våpen er lovlig, så spiller det ingen rolle hva slags stokk man setter på. For folk derimot som ikke har noe forhold til jakt, sporstsskyting og interesse for våpen generelt, så vil de kanskje ikke se noen grunn til at slike stokker skal være tillatt. Jeg fikk f.eks. høre fra brownells at de ikke lenger kan ta inn hagle-stokker med pistolgrep, og de fryktet det også kunne bli slik med jaktrifler.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er en gråsone. Det sies at det ikke er tillatt med våpen av "militær karakter" på jakt. Men hva betyr det?...

 

iflg denne tråden så er det våpenet og ikke stokken det henvises til da...:

viewtopic.php?f=14&t=120052

 

.. og haglestokker med frittstående pistolgrep har vel vært fyfy en stund , uten at jeg husker detaljene der. Og reglene for hagle og rifle er ikke de samme så de trenger vi ikke dra inn her

Link to comment
Share on other sites

I know I know og jeg er enig med dere (les innleggene mine) :). Jeg ønsker selv å bruke min kommende ruger 10/22 med ATI AR22 stokk på jakt såvell som på skytebanen. Det jeg mente til brukeren barerobert var at man kan bruke den med omhu :)

Link to comment
Share on other sites

I know I know og jeg er enig med dere (les innleggene mine) :). Jeg ønsker selv å bruke min kommende ruger 10/22 med ATI AR22 stokk på jakt såvell som på skytebanen. Det jeg mente til brukeren barerobert var at man kan bruke den med omhu :)

Vi har jo §15 i "Utøvelsesforskriften", som får mange til å mene at svarte rifler med pistolgrep er ulovlige til jakt, iallefall om de er halvautomatiske...

"Under ordinær jakt og felling kan det bare brukes rifle og haglevåpen med ladning av krutt. Under jakt og felling er det ikke tillatt å bruke pistol, revolver, halvautomatiske våpen av militær karakter eller helautomatiske skytevåpen."

 

Hva er så "militær karakter"?

Rundskriv 2009/009, det famøse "Retningslinjer for Politiets behandling av våpensaker" Det er oppdatert siden, m en ikke denne delen. Min understreking

"Etter forskrift om utøvelse av jakt og fangst av 22. mars 2002 § 15 fremgår at det ikke er

tillatt å bruke pistol/revolver, halvautomatiske våpen av militær karakter, eller

helautomatiske skytevåpen. Med våpen av militær karakter menes hel- og halvautomatiske

våpen som i utgangspunktet er konstruert, designet og produsert til militært bruk, herunder

modifiserte utgaver av disse beregnet på det sivile marked. Ved tvilstilfelle bør Direktoratet

for naturforvaltning kontaktes for å avklare hvorvidt våpenet er godkjent for bruk på jakt,

såfremt våpenet etter våpenforskriften § 7 er godkjent av Politidirektoratet.

"

 

En 10/22 har således ikke "militær karakter", og kan aldri få det. Du klarer ikke å sette på en stokk som er "i utgangspunktet konstruert, designet og produsert til militært" bruk på ei 22LR rifle, selv om den sikkert kan se sånn ut, og du klarer iallefall ikke å få selve 10/22 en til bli det. Hva så om den endrer karakter når den får ny stokk?

 

Jeg kan ikke skjønne hvordan det kan være tvil. Uansett hvor stygg en kan klare å gjøre en 10/22, eller hvor rar den ser ut med diverse stokker - så endrer den faktisk ikke "karakter" etter PODs definisjon. Er pipelengden, og våpenlengden innafor, og våpenet er tillatt til det det er søkt til, så har det iht. POD ikke endret "karakter":

 

Rundskriv 2009/009, igjen, det sier faktisk hva som ER endring av karakter:

"Skytevåpen som er ervervet til jakt forutsettes til å være lovlig til jakt. Dersom våpenet

endres på en slik måte at det ikke lenger lovlig kan benyttes til det formålet det er ervervet

til vil det være en vesentlig endring av våpenets karakter. "

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg får vel melde meg inn i 10/22 klubben jeg også :D

 

Min 10/22:

 

- Standard Ruger 10/22 reciver.

- Tactical Solutions X-Ring gjenget løp.

- Tactical Solutions V-block

- Boyd`s rimfire hunter / houge stokk

- Volquartsen TG2000 avtrekk

- Volquartsen surestrike firing pin

- Volquartsen exact edge extractor

- Volquartsen bolt buffer

- Talley kikkertmontasje

- Nikon prostaff target efr 3-9x40

- A-Tec Wave demper

 

IMG_20161004_230425_zpspe0drhqk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...