Jump to content

Hagle - Lanber 2086 eller Bettinsoli Extra (lettvekter)


hkvilla

Recommended Posts

Er på jakt etter en god førstegangshagle (O/U - kaliber 12/76) og står nå med et valg mellom Lanber 2086 eller Bettinsoli Extra (lettvekter). Noen som har erfaringer med haglene og som vil anbefale den ene framfor den andre, eller som har en bedre hagle til i samme prisklasse? Haglen må også være links. :wink:

 

Her er link til haglene:

 

Lanber 2086 (8.990,-): http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=907" target="_blank" target="_blank

 

Bettinsoli Extra lettvekter(8.995,-) : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28339417" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Kan ikke si noe konkret om denne, MEN er på min andre lanber.

Hadde modellen Baron(O/U) som min stefar likte så godt at han "stjal den" og kjøpte meg en ny som da ble en victoria halvauto.

Kvaliteten på lanber i forhold til pris er hvertfall veldig bra, har hatt halvauto'n i ca. 10 år og den ser enda meget bra ut, selv blåneringen.

Har fungert knirkefritt begge to, og begge passet meg perfekt rett ut av eska. Ingen av de er modifisert på noe vis.

Har hvertfall ingen problem med å anbefale lanber for hvem som helst i den prisklassen!

 

Lykke til med valget ;)

 

Simon

Link to comment
Share on other sites

Altså, du kan bare droppe disse to haglene! Vil du ha en hagle som holder i flere generasjoner og har prima kvalitet så kjøper du Finn Classic! Har ikke noe negativ å si om denne og de fleste på kammeret anbefaler den :) jeg kjøpte min for 10 000 og ligger på 22/25 på banen med den! satt som et skudd uten noen justeringer eller noe

Link to comment
Share on other sites

Ville ha valgt lanber, der får du hvertfall det du betaler får. Har hatt bettinsoli og det falgt ikke i smak, var skikkelig misfornøyd med den.

Og til taler overfår, det fins andre hagler en tikka og. Og at du skyter godt med den, behøver det ikke bety at den passer andre eller er bedre en andre hagler;) selv om tikka er bra hagler:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takk for svar! Har vurdert flere hagler, men endte opp med å tilbringe 2,5 timer i jaktbutikk for tips og tilpassing av hagle. Kjøpte meg en Lanber Hunter, Lanbers nyeste O/U modell, og håper den vil tilfredsstille min ønsker når det kommer til en god brukshagle :wink:

 

Link til Lanber Hunter:

http://schouvapen.no/produkter/vapen/ha ... 6-71cm-lh/

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
På 27.9.2012 den 13.43, stipay skrev:

Jeg vil anbefale Lanber hagla :) Det er utrolig mye hagle for pengene og bra kvalitet! Er svært få her på kammeret som har problemer med denne typen hagle, og det er sikkert ikke uten grunn. Vet ikke sikkert med Bettinsoli, men Lanber har også 5 års garanti :D

Hvilket land produser Lanber haglen ,jeg har tenkt og kjøpe en sånn hagle nå,det er en halvautomat .... den er 3 år gammel en 12/76 er det noen som har erfaring med denne type hagle ?? Mvh 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...