Jump to content

Lanber


vwoien

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg skal nå kjøpe min første hagle. Jeg var på Intersport i Bogstadveien i dag, og han mente at Lanber Hunter (ca. 9000) var en ypperlig modell for meg. Det er ganske allround småvilltjakt som skal foregå, og jeg er nokså ny i gamet.

 

Jeg vil selvfølgelig prøve å bruke minst mulig penger, men kvalitet kommer over pris - prøver å finne en gylden balanse!

 

Noen som har erfarnig med denne? Noen som har noen råd, eller forslag til andre hagler i samme prisklasse?

 

 

Tusen takk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også god erfaring med Lanber, eier selv en Lanber 2083. Lanber 2083 er i nesten samme prisklasse (9500 kr - fikk min for 7000 kr) og er gode hagler. Jeg synes vekten er passe (3,3 kg), ikke for mye, ikke for lite. Jeg har ikke hatt hagla veldig lenge så kan ikke uttale meg om kvaliteten riktig ennå, men ser ut til å love godt :) Dessuten har den alt du trenger av funksjonaliteter, bla. løpsvelger på sikringen, automatisk sikring, en avtrekker, utskiftbare choker (følger med 5) og ekstraktor (noe jeg foretrekker fremfor ejector).

 

Også verdt å merke seg at det er 5 års garanti på Lanber ;)

 

Jeg tror du vil bli fornøyd uansett hvilken Lanber du kjøper, men viktig at den passer akkurat deg :)

Link to comment
Share on other sites

Lanber er gode greier. Jeg kjøpte min Lanber millenium for 12 år siden. Har alltid fungert glimrende. Eneste problemet jeg har hatt, var at en fjær ble ødelagt i forbindelse med sikringen. Det gjorde at sikringen gikk på mellom det første og andre skuddet. Dette skjedde i fjor.

 

Skulle nesten bare mangle at noe ble ødelagt etter 11 år med mye skyting.

Link to comment
Share on other sites

Noen med erfring av Lanber baron?

 

Jeg kan kanskje svare deg om litt, men først må jeg få svar på følgende:

 

Jeg trodde jeg hadde Lanber 2082, helt til jeg så det stod Lanber Baron på løpet (bakerst mot baskylen)

Haglen min har faste borringer på ** og **** (1/2 og 3/4). Ut fra det jeg kan finne ut, har Lanber Baron utskiftbare choker.

 

Kan noen fortelle meg hva jeg har, eller hvordan jeg finner det ut?

 

Beklager til trådstarter for litt OT.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hva som skiller Hunter fra Gyttorp (annet enn pris), men er selv meget fornøyd med sistnevnte. Eneste problemet jeg har hatt/har til nå er at om toppleveren presses for hardt ut til siden når jeg brekker våpenet så går den ikke automatisk tilbake når jeg lukker løpet. Dette har skjedd med årene. Mulig det trengs noe olje, men har sålangt ikke klart å komme til akkurat den mekanismen.

Link to comment
Share on other sites

Alle Lanber hagler kommer med Baron løpet. Jeg har 2083 og det står Lanber Baron på mitt løp også, samt alle andre jeg har sett. Hvis du tror du kjøpte 2082 så er det helt sikkert det du har :)

 

Ok, var det jeg trodde.

Lanber er i allefall helt ok hagler i forhold til pris. Aldri hatt tull med min.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...