Jump to content

.22LR "Tacticool"-stevne - forhåndsvarsel


M67

Recommended Posts

Det kan være en advarsel til de som har lyst til å være med på dette at jeg ble inspirert til å forhåndsvarsle av sutretråden "84m er for lang på pistolfelt" - tråden.. @84m treffer man greit med pil og bue, så pistol :roll:

 

Vet|us og jeg har grunnet over et .22LR stevne ala kanerenes "Rimfire Tactical Match", som beskrevet bla. på 6mmBR.com. Alle banene våre er nå stengt ned til sånn ca. når elgen er død - så medio november blir dette stevnet. I Kristiansandsområdet.

 

Reglene er enkle:

- det er kun lov med rifler i .22LR, alle lovlige rifler i .22LR er tillatt.

 

Det vil være 6-8 "stages", eller "hold" om man vil fornorske det, jeg synes vi skal bruke hold. Skyteavstandene vil være varierende, mye vil være på "ordinære" .22LR-hold, men der blir "overraskelser", det samme gjelder skytestillingene.

Anbefalt våpen er ei presis .22LR rifle, med reim, tofot, og kikkertsikte.

Det hele vil foregå feltmessig, det vil være noe gåing fra hold til hold, det vil være skittent, og du må kanskje ligge i grusen.

 

Så skyt inn salongriflene deres - og gjerne på mer enn 100m...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det blir for langt unna for meg, men printa ut de seks blinkene fra siden nevnt over og tok med på banen i dag. Det var riktignok rester av en tropisk storm som feide over myra på banen, men morsomt var det likevel! Morsomt med forandring i blinker, varierende hold og telling av poeng. Printa ut en bråta så skal ta med meg neste gang jeg er på banen også.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig burde jeg vel ikke skrevet noe? Men jeg må innrømme at jeg enkelte ganger blir noe forundret... Leser man ikke hva som blir skrevet?

 

For min egen del så er dette midt i hjortejakta... Så her rekker jeg ikke å delta.

Hadde det vært mulig å arrangere .22LR "Tacticol" stevne en dag og et F-class/UNL stevne dag 2?

Tror man ville dratt flere deltakere da?

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært mulig å arrangere .22LR "Tacticol" stevne en dag og et F-class/UNL stevne dag 2?

Tror man ville dratt flere deltakere da?

 

Urk!

 

Nå spør du litt vanskelig... Alt er jo mulig, jeg har tenkt tanken, og sikkert flere - det er to argumenter mot først og fremst, kanskje 3. Klart det er lettere å få folk langveis ifra om det er to dager, men foreløpig vet vi ikke xakt hvilken helg vi kan skyte engang. Men det er klart vi har lyst til å ha todagers vi også, det er bare den tida

- vi jakter også selv...

- vi ønsker ikke nødvendigvis å belaste med støy "i jakta"

- da går det 2 (3) dager til å arrangere istf. 1 og vi har koner, unger, hester, hunder, whatnot :roll:

 

F-class/UNL har vi jo arrangert senhøstes før - og selv om det ble en suksess, så var det med minimal margin. Tanken med .22LR stevnet var heller ikke å "dra inn hele landet", selv om det er veldig hyggelig at folk er interesserte - og en stor fordel at mange kommer. Vi ønsker å få erfaring, og tilbakemeldinger, fra denne typen stevner, vi har aldri gjort det før.

 

Enklere kunne jo være å ha et fullt (3x25 skudd) BR 50 stevne ene dagen?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lekt litt med tanken på å arrangere samme type 22LR tactical match, men som en webcup.

Med noe av det samme konseptet som svenskenes (spuhrs) Basic Rifle for de som er kjent med det opplegget.

 

Nye oppgaver hver andre mnd, Stevnet skytes og arresteres av minimum 2 stk.

Skivene sendes inn til sekretæriatet og resultatlisten legges på nett.

 

Hva synes dere om det?

Link to comment
Share on other sites

Alle har da vel demper på salongen??

Joda, vi kommer ikke til å kreve demper, men det bråker ikke så mye uansett - nå leste du ikke hva Poacher spurte om..

et F-class/UNL stevne dag 2

 

For min del blir det vanskelig å bruke en hel helg

Det er jo derfor det er så genialt med to stevner, slik vi hadde i helga. For de som kommer langveis fra er det en ekstra "magnet", når en først kjører laangt, så ønsker en å skyte mest mulig. Mens de som bare har en dag å ta av, skyter bare en dag.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

OPPDATERING.

 

Stevnet holdes 17 November kl 1300.

Sted er ennå under utarbeidelse, mer info kommer. 90% sikkert Evje.

 

Det blir hold mellom 0 og 2/300 meter. Vi ser ann vind og vær før vi bestemmer det lengste holdet. Er det trigger pulling conditions skal dere få kjørt dere. Blinkene varierer mellom gonger, zombier og mer normale blinker.

 

Det blir 5 øvelser, og stevnet krever ca 100 skudd.

 

Øvelsene heter:

 

- Longrange

 

- Tilt

 

- Shooter

 

- Zombiene Angriper

 

- Know Your Limit

 

 

Det lønner seg å være forberedt på mye forskjellig... ;)

 

Det skal skytes opp til 30 skudd på en øvelse, så et ekstra magasin er greit å ha. Hver øvelse har en maks-tid, men man får ikke ekstra poeng for å fullføre før tiden. Tid er altså ikke en faktor, unntatt at man må fullføre øvelsen innenfor tidsbegrensningen.

 

 

Deltageravgiften er kr 200.

Pga begrenset plass får deltagerne ved påmelding til mail VTH@LIVE.NO tilsendt betalingsinformasjon for å betale deltageravgiften.

 

Vel møtt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg tror at om dette en gang skal kunne avholdes, så bør det ikke være så sent på høsten. For da jakter de fleste av oss ikke zombier, men elg :lol:

 

Blir det noen gang avholdt litt mer sentralt på sørlandet og rett før/etter sommeren, så vil det nok bli flere interesserte. Og da kommer garantert jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...