Jump to content

HJELP,hvor er børsa mi?


Lynx RS

Recommended Posts

skjønner ikke hvorfor du lager en tråd om en hel sak,og ikke forteller det vesentlige i saken..?..mange har tatt seg tid til å skrive gode råd til deg,og da må det vel gå ann å få vite hvem som er de stygge ulvene til gjengjeld,slik at det ikke skjer med en av oss.....!

Link to comment
Share on other sites

Hei lynx

Jeg sitter her og leser og kjenner at jeg blir skrekklig nysjerrig (eller sladder sugen... :? *)

Men innerst inne vet jeg egentlig at jeg ikke trenger å vite hvilket firma det gjelder. En ting å fortelle det til venner og kjente, men å legge ut noe som kan være en uheldig enkelt episode på nettet, tror jeg ikke er noe gunstig.

 

All respekt for din behandling av saken så langt!

[*litt sånn Se & Hør feel over det hele...]

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg ikke trenger å sende våpen i posten til børsemaker osv., så skal ikke jeg skrike høyest om at dette firmaet bør navngis, men på vegne av alle som ikke er i min heldige situasjon, så bør dette navnet fram i lyset, snarest mulig.

 

Man vil svært gjerne vite at våpenet er i trygge omgivelser. Og det som ble nevnt høyere opp i tråden om at våpen blir satt igjen utafor butikkene er jo totalt forkastelig og bedritent + en smule kriminelt :shock:

 

Vi jegere/skyttere blir overøst med regler om at vi må ha våpenskap som er sikrere enn Norges Bank, også er dette vanlig praksis hos enkelte.

 

Sjukt, sjukt, sjukt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes heller ikke at denne forhandleren opptrer seriøst og kundevennlig, men, det kan være en grun for at han ikke svarer. Prøver på ingen måte å forsvare denne forhandlerens oppførsel, men gi ham litt tid, så kanskje det kommer en forklaring.

 

Ved å navngi folk uten at de selv har forklart seg, fører ofte til at slike diskusjoner sklir ut og fort blir useriøse med mye skitkasting frem og tilbake.

 

Hold denne debatten på det nivået som den har vært, så kanskje det etterhvert kommer en fornuftig forklaring på dette.

 

De som er litt oppegående og har fulgt med i diskusjonen, kan fort legge sammen 2+2, og selv tenke seg til hvem dette er. Å la det forbli slik. Det er helt ok at folk får vite hvem det er, men slik bør ikke komme på trykk sånn uten videre.

Link to comment
Share on other sites

bare det at forhandler ikke svarer på mail og telefon når han ringer er userriøst nok........tror nok ikke det er en uheldig episode her nei.....

 

Har denne erfaringen fra flere norske våpenforhandlere, nesten umulige å få fatt i på telefon og e-mail får en sjelden eller aldri svar på.

Om de er seriøse eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, det er iallefall ekstremt irriterende.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke børselars på dal du tenker på nå vell???

 

Fy flate noe så irriterendes av butikk og handle med hvis man ikke gidder/kan ta turen ned dit og handle :evil:

 

Greit de ikke kan svare tlf til tider men mail bør de rekke og svare i løpet av ett halvt år? Men det var jo synd for de da jobben på 6000kr gikk til noen andre som ville tjene penger og yte service :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke børselars på dal du tenker på nå vell???

 

Fy flate noe så irriterendes av butikk og handle med hvis man ikke gidder/kan ta turen ned dit og handle :evil:

 

Greit de ikke kan svare tlf til tider men mail bør de rekke og svare i løpet av ett halvt år? Men det var jo synd for de da jobben på 6000kr gikk til noen andre som ville tjene penger og yte service :twisted:

 

 

Jeg har vel sendt en mail for 8-9 mnd. siden som jeg ikke har fått svar på enda(jeg krøsser dem ikke, så den oppgaven gikk til andre), men jeg kjøpte nå lyddemper der, og dem har montert den + montert kikkertsikte(som jeg ikke har kjøpt der). Er innen rimelighetens grenser fornøyd :?: sjøl om demperjobben tok 3-4 uker lenger enn dem sa, da dem fikk jobben.

 

Når det gjelder å få tak i dem på tlf. så har jeg hatt mine frustrasjoner ja. Bare en tåpelig tlf. svarer. Når jeg har vært der, så er det ofte bare en tilstede(som man ser ihvertfall) og dem tar ikke tlf. hvis dem prater med en kunde.

 

Dem kunne med stor fordel yta litt mer service på tlf. og mail. Det er utrolig irriterende å få en tlf. svarer 9 av 10 ganger man ringer dit, og aldri svar på mail :evil:

 

Men dem er flinke der. Det skal dem ha :D Jeg hadde tenkt å bruke en annen til demperjobben, men han hadde altfor mye å gjøre, så da hadde jeg vel knapt rekt jakta i høst.

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg ikke trenger å sende våpen i posten til børsemaker osv., så skal ikke jeg skrike høyest om at dette firmaet bør navngis, men på vegne av alle som ikke er i min heldige situasjon, så bør dette navnet fram i lyset, snarest mulig.

 

Man vil svært gjerne vite at våpenet er i trygge omgivelser. Og det som ble nevnt høyere opp i tråden om at våpen blir satt igjen utafor butikkene er jo totalt forkastelig og bedritent + en smule kriminelt :shock:

 

Vi jegere/skyttere blir overøst med regler om at vi må ha våpenskap som er sikrere enn Norges Bank, også er dette vanlig praksis hos enkelte.

 

Sjukt, sjukt, sjukt.

 

 

Det eneste "kriminelle" i saken som diskuteres her har trådstarter selv stått for, han sendte våpenet komplett i en pakke, stikk i strid med gjeldende forskrift.

Om postens ansatte setter igjen pakker på gaten, kan neppe mottager av pakken lastes.

Eneste denne forhandleren kan henges ut for er at han er vanskelig å få tak i, jeg kan godt liste opp 10-20 firma/børsemakere som sliter med det samme-de er jo sikkert kjempeuseriøse siden de ikke tar telefonen??

Link to comment
Share on other sites

Syns det er dårlig service hos flere som driver jaktbutikker. Sendte en mail med bestilling til et sted. Har ikke fått svar enda. Spurte på pris på en rekke ting et annet sted, samlet mellom 20-30 k et sted. ikke fått noe svar enda. Da mister de meg som kunde. Men de som kanskje svare på mail jeg sender på en søndag, nesten med en gang, de får meg som kunde.

Link to comment
Share on other sites

Men de som kanskje svare på mail jeg sender på en søndag, nesten med en gang, de får meg som kunde.

 

Mener du seriøst at du forventer at de som driver butikk skal sitte st.by ved PCen omtrent 24/7?

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg ikke trenger å sende våpen i posten til børsemaker osv., så skal ikke jeg skrike høyest om at dette firmaet bør navngis, men på vegne av alle som ikke er i min heldige situasjon, så bør dette navnet fram i lyset, snarest mulig.

 

Man vil svært gjerne vite at våpenet er i trygge omgivelser. Og det som ble nevnt høyere opp i tråden om at våpen blir satt igjen utafor butikkene er jo totalt forkastelig og bedritent + en smule kriminelt :shock:

 

Vi jegere/skyttere blir overøst med regler om at vi må ha våpenskap som er sikrere enn Norges Bank, også er dette vanlig praksis hos enkelte.

 

Sjukt, sjukt, sjukt.

 

 

Det eneste "kriminelle" i saken som diskuteres her har trådstarter selv stått for, han sendte våpenet komplett i en pakke, stikk i strid med gjeldende forskrift.

Om postens ansatte setter igjen pakker på gaten, kan neppe mottager av pakken lastes.

Eneste denne forhandleren kan henges ut for er at han er vanskelig å få tak i, jeg kan godt liste opp 10-20 firma/børsemakere som sliter med det samme-de er jo sikkert kjempeuseriøse siden de ikke tar telefonen??

 

Det jeg mener er kriminelt og forkastelig er at det bør jo framgå av pakkseddel om hva som er i sånne pakker, og at posten gjør noe som ikke er bra. Jeg har da ikke sagt noe sted at dette er børsemakern sin feil :!:

 

Ja, trådstarter har gjort noe han ikke burde, men han gjør det nok ikke om igjen, og ingen andre som er på Kammeret heller.

At en børsemaker/firma ikke er å treffe på tlf. 24/7 betyr jo ikke at han er useriøs, men det virker som trådstarter virkelig har prøvd hardt. Og på alle mobiler, så kommer nr. opp til dem som har ringt, hvis dem ikke har hemmelig nr., og siden trådstarter reagerer på dette, så har han vel ikke hemmelig nr.

 

Du må jo innse at det er noe som skurrer når det gjelder dette firmaet/børsemakern ???

 

Ja, han kan ha gyldig grunn. Ja, han kan være på f.eks. sjukehuset pga. div. omstendigheter. Det er jævla mye hvis her, men inntil trådstarter får tak i vedkommende, så er det bare å vente og se hvorfor han ikke svarer på noen henvendelser.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener er kriminelt og forkastelig er at det bør jo framgå av pakkseddel om hva som er i sånne pakker, og at posten gjør noe som ikke er bra.

 

 

Er ingen regler om at pakker må/skal merkes med innhold. Ikke ser jeg det som spesielt lurt å merke en pakke med "våpen" eller "skytevåpen" heller.

 

Ellers; vi har bare hørt en side av saken så jeg skjønner ikke helt denne lynsjestemningen mot en forhandler som de fleste av oss har skjønt hvem er.

Link to comment
Share on other sites

Ellers; vi har bare hørt en side av saken så jeg skjønner ikke helt denne lynsjestemningen mot en forhandler som de fleste av oss har skjønt hvem er.

 

Høh...

Jeg har ikke skjøent hvem det er egentlig... det er rett og slett for mange potensielle kandidater (er ikke bare alms som selger heldempede .22 for å si det slik) Og at de som jobber på børselars lar telefonen ringe når de snakker med meg syns jeg egentlig er helt greit... (Dog går det ann å irrritere seg der også 8) )

 

 

skal jeg være ondsinnet så vil jeg påpeke at norske skyttere/jegere ser ut til å bruke mye fritid på å finne ut hvordan de kan spare noen kroner, (jfr bestille fra USA tråder og slik) samtidig som de forventer at små firmaer som driver så billig som mulig skal stå på pinne og betjene akkurat dem når de har behov for det...

Link to comment
Share on other sites

Ellers; vi har bare hørt en side av saken så jeg skjønner ikke helt denne lynsjestemningen mot en forhandler som de fleste av oss har skjønt hvem er.

 

 

 

 

skal jeg være ondsinnet så vil jeg påpeke at norske skyttere/jegere ser ut til å bruke mye fritid på å finne ut hvordan de kan spare noen kroner, (jfr bestille fra USA tråder og slik) samtidig som de forventer at små firmaer som driver så billig som mulig skal stå på pinne og betjene akkurat dem når de har behov for det...

 

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Det kan vare sant att folk ikje skjønner att kvalitet og service ofte koster litt ekstra..

Men dette er ingen unnskyldning for å ikke levere varer eller svare på telefoner eller mail.

 

Hvis det er så ille att dette ikke lar seg gjøre, så må dei vel berre stenge sjappa å ta en vurdering om dette er måten å drive på....

Det blir helt feil att kunden skal lide for dette.

Personlig så betaler jeg gjerne ekstra for service, god kundebehandling og kvalitet, og det er jeg neppe alene om..

problemet er når du henvender deg til ein av dei etablerte med godt ry på seg... og får STORE problemer.

Den fellen er enkel å gå i.

 

Så jeg føler ikkje att det er noen lynsje stemning i denne tråden. men derimot viktig informasjon som ikke kommer frem til andre jegere/skyttarar.

(jeg er 99.9% sikker på hva firma det gjelder) men er ikke sikker å kan derfor ikke uttale meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at det bør være samme service om det er dyrt eller billig på forskjellige butikker. En kan ikke ha dårlig service bare fordi en selger ting billig. men det er nå bare min mening :roll:

Jeg mener at det er vanskelig å gi samme service om det er billig som når det er dyrt på forskjellige butikker. Service koster. Hvis man sparer driftskostnader på å ha liten lagerbeholdning, lite vareutvalg samt liten og gjerne overarbeidet betjening for å selge ting billig, har en ikke mulighet til å gi den samme servicen som en velassortert butikk med nok personer bak disken og på bakrommet. men det er nå bare min mening :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt akseptere mindre god service hvis prisene er lave(re enn utlandet).

Men i dagens marked hvor netthandel, internasjonal handel og det å sjekke pris, bestille varer etc kun er tastetrykk unna, da bør i mine øyne butikker yte mer service når man ikke kan konkurrere på pris.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser flere her inne mener at hvis man har en liten butikk, holder betjeningen på et minimum, og har lave priser, så trenger dem ikke å besvare mail eller ta tlf. ???????????

 

Hva i all verden er dette for noe pisspreik :shock::?:

 

En eller annen gang i løpet av dagen, så må det gå an å svare på de mailene som har kommet. !0-15 min. etter stengetid, så er saken løst.

 

Service bør man kunne forvente av et hvilket som helst firma. Billig eller dyre varer spiller null rolle. Men til 7'ende og sist, så er det dem sjøl som er årsaken til at dem må stenge.

 

Husk dette: evig eies kun et dårlig rykte :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ein bør kunne forvente at ein forhandlar svarar på mail. Om det ikkje har skjedd noko spesiellt som t.d. sjukdom så bør dei svare seinast neste arbeidsdag eller etter 24timar.

Det bør i alle fall ikkje godtas at dei ikkje svarar i det heile tatt.

At folk heller ikkje svarer på gjentatt ringing på mobiltelefon eller sms kan heller ikje godtas.

Slikt er rett og slett dårlig service. Dei må da skjønne at jobben ikkje kun består i det håndverksmessige,men også kundebehandling og mottak.

Og om dei har problem med dette så bør dei opplyse om det på forhånd slik at kunden kan velge om han vil ha rask service eller prøve i det uendelige med å få kontakt.

 

Rifla er berre ei side av saken,men at dei ikkje svarar er kaskje det verste når det gjeld denne forhandlaren.

No er det heller ikkje alle som er så inne i dette miljøet at dei veit kven det er. Eg har ingen aning.

 

Angåande Børselars som vart nemnt så har eg bestillt litt varer derfrå i nettbutikken og har aldri hatt problem.

 

Faktisk så har eg aldri hatt problem med nå få kontakt med nokon våpenforhandlarar i det heile tatt.

Har hatt ein del kontakt med Jakt og Friluft i Arendal og dei er flinke til å oppfylle "24 timers regelen" med god margin.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi avvente, å se om det kanskje finnes en logisk forklaring på dette, før vi lynsjer noen??

 

Den logiske forklaringen er jo at forhandler har for lite folk. Dette er ingen unnskyldning for å ikke svare på mail eller tlf i det HELETATT... :evil: spesielt siden forhandler IKKE har vært i kontakt med meg etter at børsa ble meldt savnet,til tross for mail som jeg vet han har mottatt,og flere ubesvarte anrop på sin private mobiltelefon :!::|

Link to comment
Share on other sites

Hei,som nevnt tildigere i tråden,de som lukter lunta skjønner nok at dette er hos Alms. Fikk idag endelig kontakt med Stein O. Alm og ble bedt om å sende våpen nedover igjen. Dette gjøres imorgen,siden jeg ikke er ut etter å krangle og skape et dårlig rykte/kundeforhold ovenfor de,jeg er egentlig bare interessert i å få en løsning på saken snarest mulig.

 

Beklager at jeg ikke har sagt mere tidligere,spesielt siden jeg har sagt jeg skulle legge kortene på bordet. Men valgte å holde tett til jeg har fått deres forklaring. Uansett så har jeg lagt det som har skjedd i denne saken bak meg,(inntil videre)for å se om saken får en snarlig og funksjonell løsning.

 

Beklager nok en gang for å ha holdt dere på pinebenken,og takker samtidig for støtte og råd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tok den ganske kjapt, og der er jo allerede en tråd om problemene Alms står oppi med mannefall i staben.

Derfor synes jeg du var meget korrekt i din håndtering av saken.

Og utenom å ikke svare på mail/telefon er der ikke bevist andre "overtredelser"

Ingen vet vel enda om feilen ligger hos posten eller hos Alms med tanke på pakken som ikke kom fram!? :wink:

(Og jeg "heier" på posten i det tilfellet. Stoler ikke på posten på noen måte!)

Link to comment
Share on other sites

Har en lignende sak jeg å nå, men ikke ute etter å henge ut noe firma, for fårpentligvis har de rydda opp....

Leverte rifla inn til montering av demper og kapping...

De skulle da sende den tilbake til meg når den var ferdig, skulle toppen gå en 2-3uker...

Fiksa adressa siden jeg hadde flytta på meg siden sist jeg kjøpte noe der...

Jeg venta,venta,åååå venta, 4 uker gikk..Tok en tlf til firmaet, joda, de hadde vist ikke gjort jobben enda, og hadde ikke helt oversikt, så jeg ble bedt om å ringe at par dager seinere, dette gjorde jo jeg da, å lurte på da om den var ferdig slik at jeg fikk den snart, joda den var sendt den sa de, så han sjekka om hvor langt den hadde kommet, jooo den skulle ligge å vente på meg på posten den, hmm tenkte jeg.. jeg har da ikke fått noen hentelapp...så da sjekka han litt mer, når han da sa hvor den skulle ligge, så hadde de jaggu meg sendt den til den gamle adressen alikavel :roll:

Skønner ikke at det skulle vært mulig i å med at jeg presiserte hvor den skulle og infoen ble bytta på pc'n når jeg leverte inn rifla...

Så her sitter jeg uten rifla enda da, å jakta nærmer seg,men håper den kommer straks...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...