Jump to content
Sign in to follow this  
HavetsDatter

Tofot..

Recommended Posts

det er kun versapod som duger og helst den med stramming! :D (strammingen låser av hele driten slik at alt blir mere stabilt og stivt eller løst hvis man skal svinge børsa fra side til side)

Er veldig fornøyd med Atlas tofoten. Lett, lite dilldall som kan skrangle og kan settes 45 grader framover eller bakover. Høyden er perfekt for liggende skyting under de fleste forhold.

kan ikke bli mere enig med "lennart" helt klart versapod! det finnes også mange modeller av den som er faket,som for eksempel den på dealxtreme som det er linket til

Har selv en "fake" versapod lik den som er linket til. kjøpt hos vertebrae.no til den nette sum av 387 kr levert på døra.

Funker helt greit og er betydelig bedre å skyte med enn Harris som jeg har brukt i 10-15 år.

Om Vertebrae.no selger dem nå vet jeg ikke. Men send dem en mail å høre :)

Hvis ikke bestiller du hos extreme...

John

Har en Harris nå.

Alt for ustødig vis man strekker ut beina max.

Egentlig ikke noe fornøyd med den i hele tatt.

Blir vel å bruke basen til ombygging av noe mere stødig.

Kjøp IKKE den fra dx.com!

Pinnen (i støpgods) som man setter tofoten fast på knekker etter litt bruk, og jeg er ikke en tung person som legger mye vekt på den heller.

barerobert, kjøpte du den i stål eller aluminium? Jeg har den i stål på en tung rifle, har herjet litt med den og den holder bra.

Tom erik johannessen, flekkefjord.

Det er den i stål jeg kjøpte. Selve tofoten er bra, det er den pinnen den festes på som er i støypgods som knakk for ingenting.

Jeg dreide meg en ny pinne og brukte den heller og tofoten funker som snus :)

Mitt beste tips er å se på Ebay. Der dukker den opp av og til men vær kjapp på labben når de dukker opp fordi selgeren har som oftest bare et veldig begrenset antall til salgs og de forsvinner fort.

Ikke billig nei men veldig fin. Anbefaler med hurtigfeste. Grei å ha i en liten lomme på sekken og fort gjort å feste på rifla. Har gjort sitt til at den faktisk blir med på tur og ikke bare ligger hjemme.

Tapatalk

KH-precision skaffer Atlas. Støtt nisjebedriftene sier nå jeg! Poacher og Castor som driver, og det er topp service hele veien.

Det er ikke lett å finne ut, ved å se på hjemmesiden de har. Hverken det, eller priser

:?

Er vel feil å si at en Harris tofot ikke funker bra. Den er blitt brukt i krig verden over og man får mange forskjellige fester til de også samt at de selges i mange våpensjapper. Jeg personlig liker den ikke fordi det er så mye dippedupper som stikker ut her og der.

Tapatalk

Harris og versapod er normalen.

De får du hos norske forhandlere, og kopier av spesielt harris fåes på gsport osv.

Disse festes i rembøylefestet.

Harris får du i flere lengder, for både sittende og liggende. Men det tar noen sekunder å skifte tofot.

Atlas og sånt er for spesielt interesserte.

hvis du bare skal teste, og ikke vil betale allverdens får du harris og versapod kopier fra Dealextreme. Disse er ikke allverdens kvalitetsmessig.

Er vel feil å si at en Harris tofot ikke funker bra.

Jeg sa ingenting om Harris. Jeg sa Stonypoint ikke funker bra, iallefall ikke for min del.

En tofot bør ha vugge, og må tåle at man legger press på den. Stonypoint er mest bare en skytestokk.

Er vel feil å si at en Harris tofot ikke funker bra.

Jeg sa ingenting om Harris. Jeg sa Stonypoint ikke funker bra, iallefall ikke for min del.

En tofot bør ha vugge, og må tåle at man legger press på den. Stonypoint er mest bare en skytestokk.

Har ikke sitert deg. Det var ment som et lite motstykke til all snakk om Atlas og alle andre über tofoter der ute. Harris er jo kjempemye brukt av militæret verden over og designet er vel det mest kopierte som finnes så det er vel ingen grunn til å overse Harris som det virker litt i denne tråden. Jeg ville ikke ha Harris av nevnte grunner og ikke noe annet.

Den der så meeeeget vinglete ut.

Enig. Ser jo nesten ut som noe som skal boltes fast i et eller annet og ikke noe som skal draes med ut i skauen.

Du kan kjøpe hvilken som helst picatinny skinne og skru den fast i stokken med passende skrue og reimfeste så er saken biff.

Ligner en hel del på Biltema sin som du får for 299,- der.

Den gjer nytten den også. Har en men ikke prøvd den enda.

Bruker stoney point selv, for hurtig bytte mellom liggende og sittende.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2