Jump to content

Samletråd Savage 110 BA/FCP


Niclas

Recommended Posts

  • Replies 517
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har tittet litt rundt om på rifla nå, og jeg har lyst til å komme med litt tilleggsopplysninger om hylsegreiene.

 

Dagen jeg knakk ekstraktoren og hadde rekord på hvor f godt hylsa satt, så skjøt jeg to ladninger. Den ene var med nevnt ladning da med Lapuahylse, 90gr RL-25 og 300gr SMK. Denne var denne som satt. Jeg hadde også skutt to skudd med Normahylse, 90 gr RL-25 og 225gr Hornady SST. Disse satte seg ikke. Har tittet over kammeret nå og jeg merker at jeg ikke klarer å avgjøre hvordan kammeret er selv. Men, fordi jeg er en nyskjerrig jævel, så dytta jeg inn en tomhylse fra partiet som satt fast. Hevearmen var TUNG og lukke, og der satt den. Turte ikke å banke for mye på sluttstykket så jeg banket gjennom med pussestokk.

 

Så kommer tvisten. Jeg gjorde det samme med Normahylsen som fora fint. Denne går fremdeles inn og ut av kammeret uten hindring. Men når jeg etterpå målte dem begge på alle kanter, klarer jeg ikke å finne en eneste fysisk forskjell på dem..... Hva tror dere skjer her? Eneste jeg ser er at det er forskjell på sotingen. Legger ved bilde. Hylsa til venstre er Norma og Lapua til høyre.

 

http://www.pictures.se/bilder/OIiqh.jpg" target="_blank" target="_blank

 

 

//Spectre

Link to comment
Share on other sites

I min er Smk 300 så er 94,7 mm max ,den subber da bommene men dette varierer selfølgelig noe fra rifle til rifle.

Ser ut som de er presset litt forskjellig?

Mulig det kun ser sånn ut på pga soten.

Med 2 forskjellige merker på hylsene så kan det kansje være du må justere dia noe?

Ta dette med en klype salt men var eneste ide n min her jeg sitter i halv koma :oops:

Ellers høres det kansje ut som det som skjer de gangene jeg er litt ivrig med kruttet :shock:

Link to comment
Share on other sites

Med 80 grs N15 ligger jeg på 815-825 m/sek med 300 grs SMK.

Med denne ladningen får jeg lav ES og god presisjon. Favoritt ladningen er 89 grs 570. Da har jeg 855 m/sek.

Man kommer uansett langt avgårde, det står egentlig bare på hvor mange knepp du har tilgjengelig på kikkerten din.

 

Sent fra min alltid strømtomme Galaxy Note.

Link to comment
Share on other sites

Det bildet der med de to hylsene, ser det ut som den ene hylsen er lengre en den andre?

Lenge siden du har frest dem?

 

Du for mye hurtigere å større trykk økning vist hylselengden er maksimum i kammeret ditt. Kan få fatale følger av å bruke hylser som er ved maksimum lengde, da hylsen ikke har plass til å ekspandre skikkelig.

Tenkte på dette da du nevte at bolten var hard å lukke med den aktuelle hylsen.

Link to comment
Share on other sites

Tok en snill skyte lapping i går og en snill polering av kammer i dag,skal bli spennende og se hvordan det tar i vei :)

Nå skal det sies at jeg ikke har vært plaget med kammeret mitt bortsett fra riper ved mating fra magasin og dette løpet er mye bedre en det forrige men greit og få gjort det alikevell,nå som jeg har gjort det er det skremmendes enkelt og se til og med med det blotte øye hvor mye fabrikasjonsriper det er :? .

Satser på at det ikke er så farlig i praksis,time will show

 

Synes dere er dårlig med bilder folkens :wink:

 

Synes jeg hørte om noen samlinger på lange hold som det hadde vært morro og sett :)

 

Er alt for lenge mellom dagene jeg får strekt holdene men blir litt til torsdag,blir stas :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Må vente på H-5'en fra Atlas.

 

Ang føtter til Atlas, så er det bare å bytte etter behov og underlag.

Får forskjellig typer føtter og lett og bytte.

 

Kreves ca 90 i IQ for å åpne ei dør sies det, så om man klarer å åpne ei dør, har man konstantert at man har 90 i IQ, samt at å bytte føtter på Atlas'en bør gå ganske greit :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Du kan egentlig bare sette i gang å bygge om tofotfestet da det ryker.

Bolten som går opp i forskjeftet er av laber kvalitet og rekylen vil snart dra av gjengene.

Etter det vil nok hele plastklossen sprekke. Du merker det ved at pinnen ut er løs.

Jeg har bygd om min uten plastklossen og festet bolten rett i forskjeftet.

Da får du svingfestet nærmere løpet også.

Link to comment
Share on other sites

Pga Sirhitalot ble jeg i dag nødt til og lage meg nytt tofot feste til Savagen,greit med et tupp bak innimellom .

Selve versapod pinnen lage jeg i rustfritt som jeg gjenget inn i en alublokk,resultatet ble noe som fungerer og er robust :)

Må gå over finnishen på den når den er testet i bruk og få lakket den men har trua :mrgreen:

 

24zlvsp.jpg

20sxe03.jpg

25gfhad.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bilder er gøy :D

Ble litt misunlig på det området der,deilig og ha muligheten til og strekke det til så langt man ønsker :mrgreen:

Er i grunn helt riktig det,viktig og trene seg på vind,mange inklusiv meg skyter helst når det er "vindstille" for og få best mulig samlinger men man bør i grunn bruke de dagene til testing av amo og bruke vind dagene til trening.

 

Ble snasen det bolt hondtaket :) har du dreid ned det orginale og skrudd den på eller er det den typen man klemmer rundt ?

Link to comment
Share on other sites

dreide først til en ca 4cm lang bit så tok jeg enkelt og greit vinkelsliperern og skar av den orginale sånn at den ble flat og like tykk som biten. så sveiset jeg biten på plass,og spente jeg den i dreiebenken for å få det like tykkt og fint. ble ganske fornøyd :)

 

tenkte og bestile en BA hevearm,men den koster over 800 og var ikke på lager så fant ut at jeg skulla lege et selv.

800kr spart på 1,5 timer i garasjen må da være bra :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...