Jump to content

Fotografere gaupe. Tips ?


bob lee swagger

Recommended Posts

Har på ene terrenget mitt Finnes både gaupe og Bjørn ,

Bjørnen har jeg sett men gaupa glimrer med sitt fravær .

 

Har et kjempe ønske om og få tatt bilde av gaupa, har sett masse spor og møkk etter den.

 

Er det noen som har tips om Åsen jeg kan få sett den og få tatt bilder gaupa?

 

Tips til camo?

 

Tips om lukte stoffer?

 

Åte ???

 

Mvh Kim r f-j

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

hehehe!! gaupa er F ikke lett...jeg var 16 år da jeg fikk den i fanget å fikk knallbilder!! brukte 70-200 f2,8...hadde den på 15 meter en helt time...men eneste du kan gjøre er og være myye ute..

 

ha kontakter, de har øyer og ører de også..de ser og hører sikkert mye som de kan fortelle til deg om de får med seg at gaupa har tatt et rådyr....den går kun på bytte den har tatt selv, prøv og spor om vintern, men husk og følg sporene tilbake,....se hvor den har vært ikke jag etter den...lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Ein moglegheit er å koble til ein sensor til speilreflekskameraet ditt og sette dette opp på plasser gaupa ofte markerer...

Men det er vel ikkje den måten du vil fotografere på?

 

Ellers er det ,av luktestoff,bla. Catnipoil og gaupeurin frå Fangstmann som eg har best erfaring med vedr fotografering av gaupe(viltkamera)

 

 

Lukke til

Link to comment
Share on other sites

Kontakt Langfredag eller en annen dyrehage hvor de burer inn gauper, og spør om å få litt av halmen de legger ut som gaupene pisser i. Legg ut halmen ved et egnet område hvor du har sett gaupespor, og legg til til å vente. Det finnes ikke den gaupa som klarer å motstå pisselukta fra fremmede gauper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...