Jump to content

Hvem er best på Afrika-jakt?


chauge

Recommended Posts

Gratulerer med flott tur og fin gris :)

 

Jeg har en jaktkompis som har omtrent de samme holdningene til jakt i Afrika som du hadde.

Håper han kan endre holdning og gi det et forsøk som du har gjort :)

 

Buejakt i Afrika er noe helt spesielt og jeg skulle gjerne hatt råd til å ta en tur hvert eneste år.

Her er min gris fra jakta i sommer.

Tatt på smygjakt.

 

Ei gammal sugge.

IMG_3512_zps25af33fa.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er en del som tyder på at folk flest som faktisk tar turen ned dit blir hekta. Er jo vanskelig og ikke ha det bra i Afrika generelt. Når det legger jakt på toppen av det, blir ikke bedre.

Morsom å se at folk velger å ta turen ned for å sjekke selv, ikek bare prøver å tenke seg frem til hvordan det kan være.

Tror aldri jeg kommer til å dra på tur til afrika uten at vortesvin er på menyen. Har 2 på lista i november, 1 til å henge på vegg og 1 til å spise :D

Link to comment
Share on other sites

På min tur ble det tre warthog`s og to impala, fikk litt skrekken på å skyte gris etter en uheldig episode med litt lavt treff, Warthog`s er like robust som stridsvogner !!!

 

15nmzhg.jpg dette skuddet ble for lavt og resulterte i ettersøk..

 

Innførte selv en skytebegrensning på 15 meter og innser at det må mye mer trening både fysisk og mentalt når det kommer til bueskyting.

 

 

 

Her er en av Impalane som jeg fikk, ikke noe stort trofe, men jeg er ikke trofejeger heller så situasjonen avgjorde :wink:

25z4jtd.jpg

Link to comment
Share on other sites

Farmjakt i Sør Afrika er jo et yndet mobbetema, spesiellt for dem som aldri har vært der eller har sin kunnskap fra Youtube :wink:

Uansett, noe av det mest spennende jeg har vært med på jaktmessig er å smygjakte på bushbuck i krattskogen og blandt de svære Anaboom-trærne langs Limpopo River.

Har vært to ganger hos Clive Perkins (http://www.spotsmanssafaris.ca.za" target="_blank ) som har basen sin på bredden av Limpopo nord for Ellisras og like ved Stookport grenseovergang til Botswana.

 

Clive har flere store farmer og tilbyr det meste av plainsgamejakt.

Om sparekontoen vil, og om helsa holder står en slik tur med bushbuck, warthog og zebra høyt på ønskelista.

 

Afrika2008006.jpg

 

Warthog11tommer.jpg

 

Afrika2008018.jpg

 

Afrika2008079.jpg

 

Afrika2008005.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...