Jump to content

Hvor mye er det vanlig å betale for en ettersøksavtale?


ersa

Recommended Posts

Her var det vanlig med kr 100.- pr fellingstillatelse. og ingen betaling for oppdrag.

Hvordan prisene blir i år da hjortejakta er utvidet ??

Har i år takket nei til å ta på meg oppdrag, da jakta pågår i 4 mnd.

Har ikke annledning å ta fri fra jobb for å gå ettersøk.

Selvfølgelig tar jeg oppdrag for eget jaktlag, når jeg er tilstede eller har annledning.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare en avtale i tilfelle en blir kontrollert. Det er en reell avtale hvor en av de seks i ringen er på plass innen fire timer.

Det er vel i utgangspunkt det som er poenget!? Jeg regner da selv med at de jeg har avtale med stiller om det blir nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

350 for avtale og ingenting for oppdrag. Har likevel betalt for oppdrag da de guttene i ettersøksringen gjør en fantastisk jobb. Det er ikke bare en avtale i tilfelle en blir kontrollert. Det er en reell avtale hvor en av de seks i ringen er på plass innen fire timer.

Hvor i landet holder du til?

 

Hvordan er prisene i de forskjellige fylkene ??

Link to comment
Share on other sites

Betaler 90,- pr. løyve - som en "forsikringspremie". Interkommunalt hjorteviltområde. Meget bra og "profesjonelt" opplegg. Ettersøksekvipasjen er stort sett på stedet raskere enn luftambulansen ved akutt hjertesvikt.

 

Har selv brukt de 1 gang hvor jeg fant dyret et par hundre meter i svarte granskogen med skudd i lungene, men dette funker meget bra. Også vært med når naboer har hatt behov. De bruker ellers lys ved ettersøk. Dette er diskutert før her på Kammeret, men jeg mener det er riktig,. så lenge dette er særskilte ettersøksjegere med "forhåndsgodkjenning" - så kan en selvsagt diskutere spisfindighetene i lovverket.

Link to comment
Share on other sites

Har variert hvor jeg har jaktet.

 

Noen steder har jeg betalt ca 100kr pr dyr.

Andre steder har det hvert inkludert i pris pr dyr.

 

Har bare måttet ha et ettersøk hittil i jeger livet, betalte da ikke noe ekstra.

fikk både man og hund som var oppegående til oppgaven.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Må si det er veldig bra priser på ettersøksarbeid rundt omkring når en vet hvor mye jobb det er m hundetrening/hundehold, ubeleilig arbeidstid og innsats/ansvar når det står på. Gjenspeiler helt klart spesiell interesse og motivasjon hos de som driver m det. Står respekt av en slik holdning.

Link to comment
Share on other sites

Ringen som jeg er med i tar 50 kr pr avtale. Den er personlig, så et elgjaktlag på 10 mann må betale 10 X 50.

Ingen ekstra regning om jeg rykker ut. Får jeg utgifter, skriver jeg regning som dekkes utenat jegeren behøver å tenke på det.

Det har vært diskutert å heve prisen, men som sagt tidligere i tråden, er ikke dette for å tjene penger. Skulle vi tatt det det i virkeligheten koster, tror jeg ikke mange hadde tatt utgiften. Det vil aldri "lønne seg" å drive ettersøk, men så er det heller ike derfor vi holder på.

Link to comment
Share on other sites

Med andre ord har jeg vært griseheldig! :D

 

Ettersøksavtalen her har kostet meg en flaske cognac pr. år, og hittil har ikke behovet vært tilstede.

Men han som holder hund og driver trening har ærlig fortjent sine edle dråper i mine øyne.

 

Om bare alle skadeskytinger kunne vært ungått ved å spandere en flaske brennevann så hadde jeg vært glad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...